Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oppskrift på Wireless Apple CarPlay

Startet av StigH, fredag 18. mars 2016, klokken 16:06

« forrige - neste »

StigH

Da kveldet varmen hos meg for 5 gang i morges på vei til jobb  >:( Prøvde også å slå av og på AC funksjonen i håp om å få det til å våkne igjen men fånyttes dessverre. Jeg har nå mailet RBI om erstatning av bil eller heving av kjøp. Jeg har mailet de tidligere og brukte samme kontaktperson som kjenner til problemet mitt.

Da får en bare håpe en får igjen positive nyheter noe jeg har en lei følelse av ikke skal bli lett å få igjennom. Verksted får iallfall ikke flere sjanser for utbedring hos meg nå. De bare omprogrammerer uansett og det er nok ikke en ordentlig løsning på sikt for å ordne problemet.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

StigH

Da kom svar fra RBI. De beklaget veldig det inntruffende men sa de ikke tok forbrukersaker direkte. De har nå gitt forhandler mail med beskjed om å kontakte meg. Trodde egentlig til syvende og sist det var importør som har ansvaret jeg men. Da vet iallfall begge parter om saken for min del. Stay tuned for more... :)
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

hsa77

#32
Hvordan går det med bilen?

Nå har jeg også blitt med i klubben, varmepumpa mi slutta å virke i helga!  >:(

Forhandler tok imot bilen med en gang og gav meg lånebil uten diskusjon, så de tar ihvertfall problemet på alvor. De fikk ikke sett på den før i morgen så jeg venter i spenning! I mellomtiden kjører jeg en el-Kangoo med diesel varmer, så nå holder jeg ihvertfall varmen!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

StigH

Hei igjen hsa!

Det er for jævlig å høre at så mange har trøbbel med dette. Nå må RBI skjerpe seg og komme på banen fort som F.

Nei her har det heller vært stille. Så nå har jeg kjørt med kald bil en uke. Ingen besvarelser fra forhandler etter jeg sendte de en mail rett før helga. Ser ut som jeg må ta en telefon i løpet av dagen og si i fra at nå er det alvor for min del selv om jeg avklarte dette tydelig i mailen der jeg nevnte både forbrukerrådet og advokat.

Jeg nekter å sette den en inn tur til når de bare skal drive å flikke med den og ikke finne årsak. Da gjentar det seg bare etter en liten stund uansett.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

StigH

Jeg tenkte å være litt selvhjulpen ved å prøve å ta ut og inn sikringen for varmesystemet i håp om at varmereguleringen restarter. Men egen kurs for dette fant jeg neimen ikke i dashbordet.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

THE

Dette er ikke et særnorsk problem, og det ser ut til at Renault ikke har funnet løsning på problemet andre steder heller. https://speakev.com/threads/heating.14321/
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

hsa77

Fikk telefon fra verkstedet i ettermiddag, de har funnet ut at viftemotoren til varmepumpa ikke virker - uten luftsirkulasjon gjennom registeret er det ikke rart det blir dårlig med varme. De har bestilt ny motor og får den kanskje i morgen, så da er det mulig at jeg snart har bilen tilbake!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

hsa77

Vifta i kupeen virket som normalt, men viftestøyen utvendig var helt borte. Det kom bittelitt varme fra dysene, men det var så lite at det tok 30min+ å avise frontruta i 5 kuldegrader og kupeen ble aldri skikkelig varm. Hvorvidt varmepumpa gikk vet jeg forsåvidt ikke, uten luftsirkulasjon gjennom registeret vil den uansett ikke produsere nevneverdig med varme. Håper ny viftemotor løser problemet...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

StigH

#38
Sitat fra: hsa77 på tirsdag 01. mars 2016, klokken 16:24
Fikk telefon fra verkstedet i ettermiddag, de har funnet ut at viftemotoren til varmepumpa ikke virker - uten luftsirkulasjon gjennom registeret er det ikke rart det blir dårlig med varme. De har bestilt ny motor og får den kanskje i morgen, så da er det mulig at jeg snart har bilen tilbake!

Så bra! Er det muligheter for at dette er det store problemet tro? Stoppet varmeanlegget helt hos deg eller hørte du varmepumpe fortsette å gå uten viftemotor da dette skjedde? Jeg regner med det er snakk om den store på toppen av motoren? For jeg syntes det har vært en litt rar lyd i viftemotoren min tidligere skjønner du. Litt sånn gnissende lyd fra den.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

StigH

Sitat fra: hsa77 på tirsdag 01. mars 2016, klokken 18:00
Vifta i kupeen virket som normalt, men viftestøyen utvendig var helt borte. Det kom bittelitt varme fra dysene, men det var så lite at det tok 30min+ å avise frontruta i 5 kuldegrader og kupeen ble aldri skikkelig varm. Hvorvidt varmepumpa gikk vet jeg forsåvidt ikke, uten luftsirkulasjon gjennom registeret vil den uansett ikke produsere nevneverdig med varme. Håper ny viftemotor løser problemet...

Hmm. Det er helt stille i min også i motorrommet. Skulle ikke forundre meg den kutter varmepumpe om viftemotoren streiker. Men selve varmeapparatviften virker i kupeen. Og den kan jeg regulere som normalt. Jeg tror det sitter et 2kW varmeelement for nødstilfelle der for min drar 2kW fra batteri selv om ikke varmepumpe går. Derav den lille lunken du får som sannsynlig er for å holde vinduene rene for rim.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

Måkemannen

Jeg var inne med min idag. De tok softwareoppdatering som sist, og sjekket trykket på gassen. Trykket var visst ok.

Dette er min andre gang, første gangen jeg var inne med den var bilen ca en måned gammel (spill ny bil). Etter den første softwareoppdatering holdt varmeapparatet en uke. Krysser fingrene for at det holder mer enn en uke frem til tredje gang..

SortRzoe2016

hei det samme skjedde med min nye rett før jul..to ganger har det skjedd..tips..jeg satte bilen inn i varm hall i 2-3 timer ca 20 grader..og vips begynte den og gå igjen...har du mulighet er det vært et forsøk...dette har virket hver gang :)

Jævla Hippie

Sitat fra: SortRzoe2016 på onsdag 02. mars 2016, klokken 11:07
hei det samme skjedde med min nye rett før jul..to ganger har det skjedd..tips..jeg satte bilen inn i varm hall i 2-3 timer ca 20 grader..og vips begynte den og gå igjen...har du mulighet er det vært et forsøk...dette har virket hver gang :)

Dette kunne jo forklart hvorfor det ser ut til at softwareoppdateringer løser problemet for en kort stund. Tipper det gjøres innendørs i en varm hall.

Hvor ender egentlig fuktigheten fra varmepumpa opp? Er det samme opplegget som varmepumper på hus? Der dannes det jo massivt med is på utedelen.
Renault Zoe 240 Life

bjaolsen

Når det gjelder ising/avriming så har jeg opplevd flere ganger etter å ha stoppet bilen så går det litt tid og så starter VP opp og går som et uvær i noen minutter, det kommer da kald luft inne i bilen ( altså det samme som skjer når en innendørs varmepumpe avrimer...).

Det som jeg også har oppdaget er at denne avrimingen stopper dersom jeg kobler til strøm, altså dersom noen av dere har som vane (som Renault også anbefaler) å koble til strøm så snart dere har parkert så er det en mulighet for at dere ikke for avrimet "utedelen"....
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

Måkemannen

#44
Sitat fra: bjaolsen på onsdag 02. mars 2016, klokken 18:02
Når det gjelder ising/avriming så har jeg opplevd flere ganger etter å ha stoppet bilen så går det litt tid og så starter VP opp og går som et uvær i noen minutter, det kommer da kald luft inne i bilen ( altså det samme som skjer når en innendørs varmepumpe avrimer...).

Det som jeg også har oppdaget er at denne avrimingen stopper dersom jeg kobler til strøm, altså dersom noen av dere har som vane (som Renault også anbefaler) å koble til strøm så snart dere har parkert så er det en mulighet for at dere ikke for avrimet "utedelen"....
Jeg har for vane å sette bilen på lading rett etter jeg har spylt av saltet ja. Veldig merkelig at avrimingen stoppes når den lades (hjemme)? Da sitter man jo ikke i bilen likevel, så det har ingenting å si om kupeen blir litt kald. Når jeg er på jobb aner jeg ikke hva den gjør, men den har ikke lading der. Kanskje den avrimer da?

Jeg har desverre ikke en oppvarmet garasje, men jeg kunne kanskje satt på en vifteovn et par timer om det "fikser" varmepumpa?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA