Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av Per Christian Horvath, torsdag 17. mars 2016, klokken 23:43

« forrige - neste »

Per Christian Horvath

Hei!

Nå er jeg egentlig Flyforbannet over at jeg har med mennesker som kan være så korte i pappen! Dro en tur på kiwi på mølla for og lade bilen idag, når jeg kom frem så stod det en leaf og en zoe, leafen fikk ikke ladet fordi det var noe feil på uttaket han prøvde, når han dro så plugget jeg inn e-golfen og det gikk fint. Men når jeg snudde meg rundt og så på zoe'n så hadde den forbanna pappskallen puttet en ladekabel i bilen uten og koble den til hurtigladestasjonen for og stå gratis parkert!!! Hvor idiot går det an og bli? Leafen kunne mest sannsynlig også ha parkert der og fått ladet hvis ikke den zoe'n hadde stått i veien. Så må spørre er det noe man kan gjøre når sånt skjer for og taue de bort? Sånn at andre for ladet? Eieren var ikke der på de 30min jeg satt der og ladet min bil. Har andre opplevd lignende og hva gjorde dere??

Hilsen små forbanna EL-bil eier.

PS. Parkeringsvakta gikk forbi så jeg tipsa han, så han fikk hvertfall bot på 760kr eller noe i den duren. Håper han tenker seg om neste gang! Lite nok med hurtigladere fra før av!


RaBalder

Hvis det er en ny elbileier som gjør tabber, så må man ikke koke over for hver lille minste ting. En ladestasjon er jo for alle. Ikke bare de drevne elbileierne...


Også super-elbil-eierne som liker å kalle seg guru'er og ofte rakker ned på andre som gjør dumme ting har også en gang vært færske elbil-eiere. Og rotet med lading, ledninger, kontakter, ladestasjoner og betaling.

Eller påberoper man seg å være født med en type2 kontakt koblet til et sted solen ikke skinner. Og var ferdig utlært allerede før man var avvent  ::)

Trekkoppbil

#3
Skiltet har det høyeste nummeret som jeg har sett. Antakelig lukter det trafikkstasjon.

Jeg ville heller prøve å sporet opp eieren av bilen, og ta en telefon, enn å gå til parkeringsvakta. Å gå til parkeringsvakta er å støtte opp om organisert kriminalitet.

Om det står en bil foran en hurtiglader, så går det som regel å parkere ved siden av.  Enkelte ladere kan gi både AC og DC samtidig.

Når man ser en rar parkering, så kjenner man som regel ikke årsaken, men det er alltids ei historie bak. 30 minutters fravær, er ikke mye når bilen står til AC-lading, og det er helt ok, da semihurtig lading er tilbud her. Vi veit ikke hvorfor kabelen var dratt ut. Alle har vi hatt tekniske problemer med hurtiglading i begynnelsen, og kommet opp i vanskelige situasjoner. Jeg synes du bør innrømme at du har gjort noe dumt, kontakte eieren for å gjøre opp for deg, og betale bota.

evole

Sitat fra: Per Christian Horvath på onsdag 03. februar 2016, klokken 18:34Men når jeg snudde meg rundt og så på zoe'n så hadde den forbanna pappskallen puttet en ladekabel i bilen uten og koble den til hurtigladestasjonen for og stå gratis parkert!!! Hvor idiot går det an og bli?
Kan det være at noen andre har koblet fra bilen for selv å få lade? Jeg har gjort det med en ferdigladet Leaf ved et tilfelle.

Jeg har mange kjipe ladeepisoder bak meg. Hurtiglading er nødlading.

asgeirn

Sitat fra: evole på onsdag 03. februar 2016, klokken 21:56
Kan det være at noen andre har koblet fra bilen for selv å få lade? Jeg har gjort det med en ferdigladet Leaf ved et tilfelle.

Hvordan fungerer dette på type2-stasjoner?  Jeg vet Zoe låser pluggen i bilens ende, men kan andre enn den som startet låse opp ladestasjonen i den andre enden?
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

AmocoCadiz

Kan være en mulighet Zoe-eieren trodde han måtte vente på ladetur og ville du skulle plugge inn hans kabel nr du var ferdig?
Er fortsatt mange nybegynnere som ikke vet hvordan lading fungerer.
Det beste er å komme i dialog med vedkommende, ofte er det bare litt tips eller veiledning som løser situasjonen.

arthur

På alle slike ladeplasser burde det være tydelig skiltet at plassen er forbeholdt biler som lader hvilket jeg har sett et par steder og da kan man jo bøtelegge med god samvittighet. Borttauing synes jeg er å gå alt for langt.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Dexter

Kom på en hurtiglader idag. Stod en leaf å lada. Jeg hadde 1% når jeg kom. Ladet til 97%. Koblet fra og kjørte unna. Ble stående og snakke i tlf en stund. Og ingen eier å se som skulle hente leafen. Stod nok der en stund med fulladet batteri.

Per Christian Horvath

Sitat fra: RaBalder på onsdag 03. februar 2016, klokken 21:29
Hvis det er en ny elbileier som gjør tabber, så må man ikke koke over for hver lille minste ting. En ladestasjon er jo for alle. Ikke bare de drevne elbileierne...


Også super-elbil-eierne som liker å kalle seg guru'er og ofte rakker ned på andre som gjør dumme ting har også en gang vært færske elbil-eiere. Og rotet med lading, ledninger, kontakter, ladestasjoner og betaling.

Eller påberoper man seg å være født med en type2 kontakt koblet til et sted solen ikke skinner. Og var ferdig utlært allerede før man var avvent  ::)



Legger meg flat på den, fikk meg bare og tenke jævla idiot. Men han hadde fått bot uansett, siden de krevde parkeringsbilett der i tillegg. Men uansett så tviler jeg på at noen kobler ut en type2 kabel hvis de skal hurtiglading ved siden av?

Elmo

Sitat fra: Trekkoppbil på onsdag 03. februar 2016, klokken 21:49
Skiltet har det høyeste nummeret som jeg har sett.

Innleggene om registeringsstatistikk nevnere høyeste reg.nr.  . .
Sitat fra: MrBacardi på lørdag 06. februar 2016, klokken 08:28
Her er førstegangsregistreringer i Norge så langt nå i februar (pr. 6. feb):
. . . . (følg linken hvis
Av disse er laveste regnr EL 20964, høyeste EL 90217
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Kjell Leaf

Sitat fra: evole på onsdag 03. februar 2016, klokken 21:56
Sitat fra: Per Christian Horvath på onsdag 03. februar 2016, klokken 18:34Men når jeg snudde meg rundt og så på zoe'n så hadde den forbanna pappskallen puttet en ladekabel i bilen uten og koble den til hurtigladestasjonen for og stå gratis parkert!!! Hvor idiot går det an og bli?
Kan det være at noen andre har koblet fra bilen for selv å få lade? Jeg har gjort det med en ferdigladet Leaf ved et tilfelle.

Jeg har mange kjipe ladeepisoder bak meg. Hurtiglading er nødlading.
Jeg er helt uenig at hurtiglading er nødlading. Skal man langt er det absolutt IKKE nødlading
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA