Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lite lyd i høytalere bak

Startet av haakon88t, torsdag 17. mars 2016, klokken 19:21

« forrige - neste »

haakon88t

Hei,

Da var tiden kommet nok en gang for thinken.
Bilen ladet fint og greit over natten, og alt så tilsynelatende fint ut på morgenen i det jeg skulle starte bilen for å dra på jobb.
Den startet ikke, og Power Limit, samt Rød Trekant begynte å lyse......
Da er vel batteriet ødelagt regner jeg med.

Siden jeg bor i Arendal kommer jeg nok ikke til å frakte bilen til oslo for sjekk. Så da får den bare stå, inntil jeg bestemmer meg for å vrake/selge den.

Om noen er int. så si ifra =)
Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

Tarpoon

Har du sjekket 12v-batteriet? Ga meg samme symptomer da det var gåent
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

haakon88t

Det er strøm på det.. Kanskje ikke kjempemye, men føler jeg har hatt mindre strøm enn dette og bilen har funket. Men jeg skal ta å sjekke det når jeg kommer hjem fra jobb idag,
Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

aurba

Jeg hadde samme symptomer på min Think med "Power Limit" og "Rød Trekant", riktignok med Lithiumpakke.
Hos meg viste det seg at lissen (kabelen) som går fra 12v batteri minus til rammevangen var synderen. Det var rikelig med rust på kontaktpunktet på rammevangen.
Jeg slipte rent ned til metallet og monterte med fett og etterpå har bilen oppført seg pent :)
Kan være verdt å sjekke før du gir opp bilen.
Ellers er jo rengjøring av alle kontaktpunktene på batteripoler og tilhørende sikringer viktig å gjøre samtidig med evt. bytte av 12v-batteri.
Think City 2010, Lithium

haakon88t

Koblet til startkabel fra fossilbilen til thinken, uten hell. Satt bilen til lading igjen, nå lyser det rød trekant konstant, og den grønne batterilampen blinker. Ser ikke så lyst ut dette...
Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

BauDemo

It is very hard to diagnose Think problems without reading error codes.
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

habazot

Har du OVMS modul? Prøv ein sms med tekst "Status" eller "Fault" til modulen so får du nokre feilkodar i alle fall.
Bergen
- Think City 2008 - 43000km

aurba

Sitat fra: haakon88t på onsdag 03. februar 2016, klokken 15:10
Koblet til startkabel fra fossilbilen til thinken, uten hell. Satt bilen til lading igjen, nå lyser det rød trekant konstant, og den grønne batterilampen blinker. Ser ikke så lyst ut dette...

Det var det samme jeg gjorde, men siden jordforbindelsen til rammevangen var borte hjalp det ikke med startkabler, eller nytt batteri.

Om man ikke har tilgang til diagnoseverktøy tror jeg derfor at man må sikre at det ikke er "enkle" feil før man bruker penger på å kjøre bilen på henger for å få tatt diagnose , eller avskriver bilen :-[

Sitat fra: BauDemo på onsdag 03. februar 2016, klokken 15:40
It is very hard to diagnose Think problems without reading error codes.

Men ellers enig med BauDemo at det er vanskelig å stille diagnose uten de rette verktøyene.
Think City 2010, Lithium

Think1

Hei.
Det er flere muligheter for hva som kan være galt.
Du kan ha både intern isofeil, da er det batteriet på zebra biler eller kan det være ekstern ISO feil og da kan du prøve å koble vekk varmekolben, hvis det er en gen 2 må du ha en blind plugg til.
Det kan også være pcu som har feil eller hv kablene, men uten data er det litt håpløst.
Er det noe jeg kan hjelpe til med så si ifra.
Fredrik

haakon88t

Takk for tips alle mann! Aurba , hadde du merkbart lite strøm i kupeen og frontlysene for eksempel? Hos meg virker det som det er bra med strøm. Noen som tar diagnose på Sørlandet?
Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

aurba

Det sjekket jeg ikke.
Symptomene var SOC som vandret, litt, power limit og rød trekant, samt reléer som klikket.
Var bare 200 meter hjemmefra og fikk etter noen omstarter kommet meg hjem i garasjen.
Om den har normalt lys så er det nok stor sannsynlighet andre problemer enn det jeg hadde.

Think1 er nok inne på hva som kan være problemet, og mannen å rådføre seg med!



Think City 2010, Lithium

Go-carter

Lav spenning er også veldig lett å høre på bremsekraftforsterkerpumpa. Den jobber merkbart tyngre.

Det burde være noen i det ganske land som kan låne ut diagnoseutstyr? Utenom Zebramonitor så kan mange Bosch-diagnosemaskiner ta thinken, men jeg vet ikke hvor mye info du får ut av batteriet med den.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Think1

Hvis jeg kan være til hjelp har jeg alt diagnose verktøy og alle software til pcu gen 1, 2 og gen 3.

haakon88t

Takk for det Think1. Har du forslag til hvordan vi kan ordne det? Jeg regner med at du helst ikke vil låne det ut? Og at jeg evt. Må frakte bilen til deg? Hvor i landet bor du?
Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

Think1

Vi kan få til noe.
Men stoppet bilen din flere ganger og Så fikk du start på den igjen.
For har du intern isofeil vil den ikke starte etter at den har stoppet.
Har du ekstern iso feil, vil du få start på den flere ganger etter du har stoppet, men når du har fått 15 isofeil så går den i dvale modus og da må du inn og justere feilen.
Vi får til noe, hvor holder du til hen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA