Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 11 Nye Superladere til Norge i 2016

Startet av Mazzbot, torsdag 17. mars 2016, klokken 12:34

« forrige - neste »

Østfold

Sitat fra: Mazzbot på onsdag 10. februar 2016, klokken 22:43
Hvordan oppfører leaf seg på motorvei i 110 sone ? Tenkte å besøke slektninger som bor like ved Hamar og fra Oslo og dit er det mye motorvei .

Ser det er lading på minnesund og espa iallefall. Hvis jeg legger meg I 80 km/t kan jeg komme hvor langt ? Er bare vant til vestlandsvær og veier ..

leafnor

Sitat fra: Mazzbot på onsdag 10. februar 2016, klokken 22:43
Hvordan oppfører leaf seg på motorvei i 110 sone ? Tenkte å besøke slektninger som bor like ved Hamar og fra Oslo og dit er det mye motorvei .

Ser det er lading på minnesund og espa iallefall. Hvis jeg legger meg I 80 km/t kan jeg komme hvor langt ? Er bare vant til vestlandsvær og veier ..
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Mazzbot

Det blir å kjøre E134 over Haukeli , kjører så Hardangervidda tilbake igjen ! Kommer til å stoope ofte ! Eneste jeg ser for meg er strekningen myrkdalen - Odda Som er 117 km , får jo mye regen fra fjellet så burde ikke været noe problem .

Bare håper været blir mildere , 3 meter snø på Røldal nå er ikke akkurat betryggende
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Bjoris

Det blir interessant å se forskjellen på 24 og 30 på samme ruta, håper vi frå sammenlignbare forhold:). Siden jeg har leilighet på Seljestad kjører jeg nok opp der torsdag kveld og får selvsagt ett mye bedre utgangspunkt enn deg i såfall. Starter fra Seljestad med 100%, 600 moh.

Men jeg kommer nok også til å lade ofte og lite, men det er vil nok være nødvendig å komme inn med lav SOC skal en få rask lading, jeg opplevde iallefall at når jeg startet med 46% så gikk ladingen opp til 70% mye tregere enn nå jeg startet med lav SOC. Varmer batteri hadde jeg også, dette var litt skuffende og kompliserer det å lade raskt og lite. Hadde forventet full effekt til 70% uansett hvilken SOC under det jeg startet med, nå kan det skyldes laderen, men noen som vet?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA