Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En ubehagelig sannhet

Startet av nilskt, onsdag 16. mars 2016, klokken 22:53

« forrige - neste »

nilskt

Hei,
De siste ukene har NRK P3 begynt å hakke. Det er snakk om små drop på under ett sekund, men de kommer flere ganger i minuttet og er derfor altfor irriterende til å høre på. Har forsøkt både P1 og P13, og disse er helt fine. Jeg testet også i en Skoda Superb, og det samme er tilfelle der. Det som er rart, er at jeg ikke hører dette på DAB radioen jeg har inne. Jeg har vært i kontakt med Norkring og de er ikke kjent med feil, men lover å sjekke nærmere.
Er det flere som hører dette? Jeg har testet i Sandefjord og Tønsberg, samt E18 mellom disse byene.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Nightblue

Ja, har opplevd det samme, tenkte ikke så mye over det, skiftet bare tilbake til FM..

nilskt

Sitat fra: Nightblue på tirsdag 02. februar 2016, klokken 19:51
Ja, har opplevd det samme, tenkte ikke så mye over det, skiftet bare tilbake til FM..
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Råde

synes flere NRK kanaler mP3 og P3 i hvert fall har blitt dårligere. Både drop out og bokslyd/digitallyd (lav kvalitet).
e-Golf | X75D

np

Flipper over til FM aaaalt for ofte. Er like før jeg dokumenterer alle stedene hvor det skjer og plotter det på et Google-map, som Norkring kan bryne seg på. Skjer latterlig ofte. 100% dekning, liksom...
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

rlnd

Samme her, P3 hakker i Bergensområdet.
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

Foot

P3 hakker også i Tønsberg området

PokerFjes

P3 hakker godt på strekningen Modum-Hokksund-Kongsberg, mer enn mp3 - og er grenseløst irriterende.
Noen som vet om det er VW-relatert eller om det gjelder andre bilmerker?
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Nightblue

zapateria

Bruker sjeldent DAB, mye bedre lyd på FM. Ikke så mye hakking, men lav kvalitet over lengre perioder. Området rundt Molde

ezzpen

ottcom

DAB radio i min egolf funger helt utmerket i Bergen og omegn, bortsett fra i de fleste tunneler. Meget god lyd, langt over hva analoge kanaler i FM båndet leverer. Samme oppfatningen har fruen om DAB'en i sin Toyota hybrid.

Nilduz

Samme her, begynte i går.

Evje-Kristiansand.

Blouberg

Hatt mye av dette på P4 og andre kanaler, drop i to til 4 sek, par anger i minuttet. Strekningen Jessheim - Oslo.

freho

Opplever det samme, og kun på nrk p3: DAB hakker i Sandefjord, Tønsberg og på strekning imellom. Har inntrykk av at det også kun skjer under musikk/låter, men det kan jo også være det er da man legger best merke til det. Uansett, har måttet gå tilbake til FM for nrk p3, DAB blir for tiden kun irriterende.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA