Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ultra Hi-fi

Startet av spigney, onsdag 16. mars 2016, klokken 15:31

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Ny naturlov som må inn i lærebøkene i fysikk og i økonomi:
Særfordelene for elbiler er omvendt proporsjonal med antallet elbiler.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

model3citizen

#31
Uken som har vært har gått uproblematisk, lite trafikk grunnet vinterferien.

Uken som kommer blir spennende, satser å være på plass på Ryen før kl 06:00, senest 06:15.

Mest irriterende er kollektivfeltet i Nøstvedttunnelen, fører til unødvendig oppsamling av trafikk da lastebiler nå ikke lenger kan benytte krabbefeltet. Akkurat her burde lastebiler fått lov å benytte bussfeltet.

Mest gledelig er det at når arbeidsdagen er over, skal jeg ut på E6 sydgående etter Brynstunnelen, forventer betydelig mindre trafikk der på grunn av proppen lenger nord :)
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Carl Anton Stenling

#32
Sitat fra: Hansi på lørdag 20. februar 2016, klokken 12:46
Vet du om Elbilforeningen har en slags prioriteringsliste ...

Kanskje til og med få innflytelse på hva som prioriteres, få være med å stemme opp og ned de ulike oppgavene foreningen jobber med

Elbilforeningen er en medlemsorganisasjon. Det betyr at foreningen arbeider med det som medlemmene synes er viktigst. Som medlem kan du møte opp på årsmøtet 15. mars i lokalforeningen for å avgjøre hva som er de viktigste arbeidsområdene dette året. Ellers går det helt fint å ta kontakt enten med lokalstyremedlemmene eller sekretariatet for å gi innspill underveis. Ønsker du å bidra i styret eller som representant til landsmøtet så kan du ta kontakt med valgkomiteen. Se e-post som ble sendt 12. februar til alle medlemmer i Oslo og Akershus.

Å beskytte insentivene er meget viktig både for nysalget av elbiler, men også for at de som allerede har kjøpt elbil skal dra nytte av sitt valg av biltype. Vi ønsker jo fornøyde elbileiere som gode ambassadører. Insentivrelatert arbeid har derfor alltid hatt topp prioritet i Elbilforeningen så lenge jeg har vært medlem.

Når det gjelder kollektivfeltsaken har det vært samarbeid mellom lokalforeningen i Oslo og Akershus og hovedstyret/sekretariatet sentralt for å sikre en god håndtering. Vi skulle gjerne sett at vi fikk gjennomslag for en mer fleksibel håndtering av tunnelrestriksjonene, men Vegvesenet er temmelig trangsynte når det gjelder å ta miljøhensyn ved utbygginger. Pga. den relativt korte varigheten for de siste restriksjonene så er det krevende å mobilisere det politiske miljøet. Prøveordningen med samkjøring vest for Oslo vil etterhvert bli evaluert og da er vårt håp at dette skal hindre videre full stenging av kollektivfeltet for elbiler øst for Oslo.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

NegativeElectrode

Vil ha kompiskjøring på Ring3 og Mosseveien. Statens vegvesen må som vanlig bruke lang tid på å innse at de ikke brukte hodet
http://www.nrk.no/ostlandssendingen/vil-ha-_kompiskjoring_-ogsa-pa-ring-3-og-mosseveien-1.12831055
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Østfold

#34
Bilde av nytt kollektivfelt på ring 3 noe før ni fredag morgen. Noen oppmerksomme vil muligens legge merke til de manglende sporene etter faktisk bruk. Bildet er tatt noe før Holmlia-avkjøringen.

Send videre til en politiker :-)

AppleKnocker

Skulle likt å se statistikk på hvor lang tid bussene bruker før og etter at de fikk kollektivfeltet for seg selv.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

LASOL

Har prøvd å telle antall busser i det nye kollektivfeltet fra Karihaugen til Olavsgaard når jeg har kjørt nordover i rushtiden på ettermiddagen. Selv har jeg brukt fra 15 - 20 minutter de gangene jeg har kjørt den veien. de tre gangene jeg har "statistikk" på har det på disse 15 - 20 minuttene kommet 3 ! busser hver gang. Det hadde vært plass til flere der..
S 85d ap1 oktober 2015

F_P

Enig LASOL. Det er latterlig dårlig utnyttelse.

Ser det er noen drosjer og en og annen elbil som ikke har helt kontroll på skiltingen og fyker forbi enda sjeldnere. Pleier å tute litt på de så de kanskje sparer seg for 4200,- ;)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA