Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ultra Hi-fi

Startet av spigney, onsdag 16. mars 2016, klokken 15:31

« forrige - neste »

HKS

De burde i alle fall prøve +1 før de kaster elbilene helt ut an kollektivfeltet.
Tesla Model S 90D

Thor2014

Sitat fra: HKS på onsdag 03. februar 2016, klokken 22:39
De burde i alle fall prøve +1 før de kaster elbilene helt ut an kollektivfeltet.
Det kommer ikke au pairen til å like

Beckern

Kjedelig at de starter så tidlig på året. En måned eller to senere og mange ville etter hvert hatt alternativer.

kodalse

I prinsippet er jeg helt enig i å kaste elbilene ut av kollektivfeltet. Det kan faktisk være litt ubehagelig å bli hindret av disse store bussene.

Samtidig kan vi få flyttet bensin og dieselbilene ut av elbilfeltet til venstre for kollektivfeltet.
Disse kan da finne seg alternativ rute inn til byen, eventuelt sykle eller ta bussen.

Løsningen er besnærende enkel og innebærer en vinn/vinn situasjon for alle parter.  8)
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

AppleKnocker

Det finnes åpenbart en klikk med elbilhatere i SVV.  Hvis Elbilforeningen får myket opp dette er de verdt kontigenten.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Blouberg

Sitat fra: F_P på onsdag 03. februar 2016, klokken 14:09
Det gleder meg å se at dette ikke gjelder strekningen Hvam - Karihaugen og retur. Så da regner jeg med det feltet er åpent for elbiler også  :P
Blir nok ikke slik gitt.. Skiltingen er satt opp, underskilt med "Gjelder ikke EL motorvogn"
/Blouberg

F_P

Sitat fra: Blouberg på tirsdag 09. februar 2016, klokken 17:12
Sitat fra: F_P på onsdag 03. februar 2016, klokken 14:09
Det gleder meg å se at dette ikke gjelder strekningen Hvam - Karihaugen og retur. Så da regner jeg med det feltet er åpent for elbiler også  :P
Blir nok ikke slik gitt.. Skiltingen er satt opp, underskilt med "Gjelder ikke EL motorvogn"
/Blouberg

Hvor står dette skiltet? Jeg kjører daglig nordfra og ser hverken skilt eller felt :p
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Blouberg

Så det nordover i går, rett etter delingen mot Lillestrøm, der står det skilt over feltet helt til høyre. (vegskulder)

Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

F_P

Så det på vei innover i dag. På vei innover er nå første del av stigningen opp Djupedalen freset slik at det gjøres plass til et ekstra kollektivfelt (4-felt tootalt fra bunn til topp). Håper virkelig de ser for seg samme løsning nordover slik at det blir 4 felt totalt, der det ene er forbeholdt buss. Skulle de miste gangsynet og endre til 2 felt for alle + 1 til buss nordover blir det lynsjestemning tenker jeg :p

Sitat fra: Blouberg på onsdag 10. februar 2016, klokken 14:03
Så det nordover i går, rett etter delingen mot Lillestrøm, der står det skilt over feltet helt til høyre. (vegskulder)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

roso

I dag var skilt med "Gjelder ikke el-motorvogn" satt opp på Mosseveien også. To dager før tiden.....

AppleKnocker

Meanwhile in Elbilforeningen? Vinterferie eller kaffeslabberas...
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Carl Anton Stenling

Jeg vet at det jobbes meget aktivt med saken i Elbilforeningen. Hvis man ikke får gjennomslag denne gangen så kan det skyldes at forbudsperioden er kortere enn forrige gang og det sitter dermed lengre inne å gå tungt inn i saken i de politiske miljøene.
Sist var man avhengig av Stortingspolitikernes innsats for å få omgjort Vegvesenets ubalanserte vedtak.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Hansi

Vet du om Elbilforeningen har en slags prioriteringsliste de arbeider etter Carl Anton Stenling? Den kunne det som medlem vært veldig interessant å få innblikk i i så fall..

Edit: Kanskje til og med få innflytelse på hva som prioriteres, få være med å stemme opp og ned de ulike oppgavene foreningen jobber med
Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

breitling

Jeg forstår melding fra SVV slik at kollektivt felt stenges for elbiler på strekning Mastemyr - Sydhavna, Mosseveien E18 mot byen). Men de har også stengt elbiler ut av kollektivt feltet ut av byen. Hva har det med Bryntunnelen å gjøre? Det er mer logisk å få raskest mulig køene fra Bryn ut.
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA