Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S stjålet i Danmark

Startet av Magster, onsdag 16. mars 2016, klokken 15:14

« forrige - neste »

Magster

Hei.

Vurderer å kjøpe enten en ny ribbet 70D eller en brukt Tesla. Vil helst holde meg rundt 600.000kr.
Jeg og samboer er i en situasjon hvor vi trenger en ekstra bil relativt fort. Ser leveringstid på ny Tesla ofte kan være 3,4 og 5 måneder.

Spørsmålet er egentlig om det finnes noen alternativer til Finn.no for en "raskere handel". Tenker da feks på om Tesla har nye basismodeller de selger, som allerede er produsert? Eller om det finnes bilforhandlere som gjør noe av det samme?

afitch80

Tesla har som oftest biler på vei som de selger, men tviler på at du finner en bil til kr 600k på den måten. De Tesla bestiller inn her som oftest en del utstyr. Men hvis du kan gå litt høyere så finner du sikkert noe. Jeg bestilte egentlig en bil i november med levering i februar. Men salget av min gamle gikk kjappere enn jeg hadde trodd og jeg likte ikke tanken på å gå 3 måneder uten bil. Så snakket med Tesla og de hadde det de kaller "Inventory biler" på vei. Fant en fin der med rett utstyr og fikk den 30. des.
Ellers selger de og biler de har tatt i innbytte eller som allerede har vært brukt som demobiler. Ta en titt her: https://www.teslamotors.com/no_NO/models/preowned?source=models-features0&type=preowned

Eller ta kontakt med nærmeste butikk og de hjelper deg å finne noe som kan passe deg.
Før amerikansk, nå tysk.

Magster

Tusen takk for godt svar.

Forstår at 600.000 er litt snaut(70S med kun vinterdekk omtrent), men kan jo høre hva de har inne.

Havebigfun

Du får en del fine brukte godt spekkede rwd for 600k.

VL

Tviler på du får en "inventory" bil til under 700k hos Tesla nå. Og 70D'ene de evt har på lur ryker fort som fy! Med budsjett på rundt 600 bør du heller vurdere en rwd S85 med en del utstyr og autopilot. Lykke til :)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA