Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: tyveri av ladekabel på Filipstadkaia,Oslo

Startet av Trinity, onsdag 16. mars 2016, klokken 09:08

« forrige - neste »

Trinity

Ser det skrives en del om GSM støy som slår inn på annlegget.
I min bil må jeg ofte fjerne mobilen fra dockingstasjone (legges i døren)
for å unngå støy på anlegget når jeg snakker via handsfree.

Jeg har hørt noe om at Tesla har en fiks på dette i form av skjerming som monteres. Er dette noe de gjør som en garantisak?

Muffinman

Tilbakemeldingen jeg fikk i januar var at det finnes en fiks, men at den ikke er offisielt godkjent. De ville dermed ikke montere den.

Gjelder 2013 P85. Her er det støy når mobilen ligger i "midtkonsollen", fremst på passasjersetet, på hylla under skjermen eller om samboeren har den i veska si når den står på dørken. Har mobilholder ved luftdysa på begge bilene og der er det stille på P85``en, mens på 2015 85D``en slår det inn en smule derfra også. Må vel bare leve med det, later ikke som dette er noe de har tenkt å fikse.

Cookie Monster

Man kan montere en aluminiumsmatte i luken framover midtkonsoll som hjelper noe. Er det som er gjort som en fiks på noen.
2015 P85D

Einstein

Jeg fikk montert midtkonsoll for et par uker siden. Jeg spurte om de også kunne skjerme for mobilstøy. Det gjorde de. De sa de hadde pakket inn hele lydanlegget i alu(folie?). Jeg har ikke hørt støy siden, og de brukte vel en drøy halvtime ekstra på jobben. Dette var tesla Skøyen.
Grå S60, P59xxx (loaner kjøpt av Tesla juni 15)

Kvark

Sitat fra: Einstein på tirsdag 02. februar 2016, klokken 07:50
Jeg fikk montert midtkonsoll for et par uker siden. Jeg spurte om de også kunne skjerme for mobilstøy. Det gjorde de. De sa de hadde pakket inn hele lydanlegget i alu(folie?). Jeg har ikke hørt støy siden, og de brukte vel en drøy halvtime ekstra på jobben. Dette var tesla Skøyen.

Det er en bedre løsning å pakke inn forsterkere og alt før i signalkjeden enn å montere aluminiumsfolie i området rundt telefonen.
S85D

Muffinman

Uoffisielt er det  også snakk om noen ferritringer. Men altså ikke godkjent av de "høyere makter".

Einstein

Sitat fra: Kvark på tirsdag 02. februar 2016, klokken 08:06
Sitat fra: Einstein på tirsdag 02. februar 2016, klokken 07:50

Det er en bedre løsning å pakke inn forsterkere og alt før i signalkjeden enn å montere aluminiumsfolie i området rundt telefonen.

Jeg vet ikke i detalj hvor de pakket inn hva, men de sa de hadde hele anlegget ute og skjermet. Jeg tolker det som de tok forsterker etc. Uansett: jeg har ikke hørt støy etterpå, heldigvis  :)
Grå S60, P59xxx (loaner kjøpt av Tesla juni 15)

cstromme

Vi fikk en fiks på plass i 2014, og har ikke hørt noe støy siden.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Muffinman

Og de ville ikke gjøre noe på min bil i 2016. Det var dumt.

vnm

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 02. februar 2016, klokken 10:12
Og de ville ikke gjøre noe på min bil i 2016. Det var dumt.
Fikk en fix av Tesla Grorud i november 2015. De isolerte ett eller annet. Problemet ble ikke borte (men ble muligens redusert).
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Balrog

Muligens kan dette være relatert til type mobiltelefon. Gammel iPhone laget slike lyder på lydanlegget, Sony xperia gjør ikke. Ut fra antallet svar her tyder det på at problemet ikke er stort, bortsett fra muffins da selvsagt.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Muffinman

Tja, fire type android-telefoner har slått inn likt her, inkludert en xperia jeg hadde en stund. Ikke testet iphone.

smurf

Har samme problem i min bil med iPhone, både iphone 4s, 5s og 6s... :-(
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

F_P

Legg merke til at denne støyen er absolutt verst når telefonen switcher innom Edge. Knatrer og knitrer aldri hos meg så lenge telefonen er på 3G/4G
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Øyvind.h

Sitat fra: F_P på onsdag 03. februar 2016, klokken 08:17
Legg merke til at denne støyen er absolutt verst når telefonen switcher innom Edge. Knatrer og knitrer aldri hos meg så lenge telefonen er på 3G/4G
Skyldes at det er 2G/GSM signalet som slår inn. Dette vil med andre ord bli et mindre og mindre problem når 2G fases ut. Uten at det hjelper de nærmeste par årene.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA