Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SC i Oslo

Startet av Østfold, onsdag 16. mars 2016, klokken 08:09

« forrige - neste »

Østfold

Nissan kjører kampanje på 30Kw Leaf (reklame) - tilgjengelig og sånn.

Bestilte i oktober og venter fortsatt på levering.

Litt ugunstig tidspunkt for den reklamen? Fortsatt ikke noen estimert dato for levering og nå er det februar.

Håper Nissan får orden på leveringsutfordringene, slik at reklamen er i samsvar med virkeligheten.

nr1rayner

Den er sikkert tilgjengelig NÅ i California :P
Vi får trøste oss med at Nissan leverer kjappere enn Tesla har gjort..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Østfold

Gid. Selger ringte og sa bilen kunne hentes på torsdag. Gosj.

ironduke

Merkelig at noen får utlevert biler, mens andre ikke. Min bil har stått klar hos forhandler 1 uke nå, men de får ikke lov til å levere den ut av Nissan. Siste oppdatering var at de håper at telematikken skal være fikset og de får levert den ut i løpet av neste uke.
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

bob-bob

Sitat fra: ironduke på onsdag 03. februar 2016, klokken 09:58
Merkelig at noen får utlevert biler, mens andre ikke. Min bil har stått klar hos forhandler 1 uke nå, men de får ikke lov til å levere den ut av Nissan. Siste oppdatering var at de håper at telematikken skal være fikset og de får levert den ut i løpet av neste uke.

Ditto .....  :-[

Men OBS :  Snakket nettopp med forhandler , som har snakket med Nissan : Det sies at bilene er under utleveringsstopp , og har således ikke gyldig garanti ved utlevering nå. Dvs forhandler er fullt ut ansvarlig for all garanti om noe skulle skje før feilen er rettet og bilene får garanti og klareres for utlevering til kunde. Det kan virke som det er en  potensiell stor økonomisk risiko for forhandler å levere ut bil om Nissan har sagt nei.... ( for kjøperen spiller det neppe stor rolle ...men likevel. )  :o

ironduke

Sitat
Men OBS :  Snakket nettopp med forhandler , som har snakket med Nissan : Det sies at bilene er under utleveringsstopp , og har således ikke gyldig garanti ved utlevering nå. Dvs forhandler er fullt ut ansvarlig for all garanti om noe skulle skje før feilen er rettet og bilene får garanti og klareres for utlevering til kunde. Det kan virke som det er en  potensiell stor økonomisk risiko for forhandler å levere ut bil om Nissan har sagt nei.... ( for kjøperen spiller det neppe stor rolle ...men likevel. )  :o

Skjønner jo selvsagt godt at forhandler ikke ønsker å sitte med slik risiko.

bob-bob

Siste nytt mht levering av Ny Leaf : Det skal både skiftes programvare OG noe hardware såvidt jeg har fått vite. Mulig det har med simkort kommunikasjon å gjøre , men uansett er visst ikke bare software som skal skiftes.
Det sies at de regner med at alt er ok i løpet av neste uke.  ::)  Vi får nå se ...... ;)   

LaJa

Slutten av neste uke... Synes å ha hørt det for et par uker siden også..?

Bjoris

Dette begynner å bli litt så "tror det når du ser det"...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Ole Irgens

Fikk min Leaf i går, men med  beskjed om at telematikkløsningen ikke virket. Den blir oppgradert i løpet av februar, og da må den på verksted, men jeg får lånebil i mellomtiden. Synes det er en grei løsning, telematikken er "nice to have" og ingen dealbreaker at den ikke virker de første ukene.

Så nå kjører fruen og jeg lykkelige rundt i en splitter ny Leaf 2016 Bronze og koser oss. Veldig fornøyd med bilen så langt! Har ikke rukket å lade ennå, det blir i natt ;) Fint med DAB-radio og ryggekamera, navigasjonssystemet er funksjonelt og fint, og det kan kobles på inntil seks (?) bluetooth-enheter.

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

bob-bob

Sitat fra: Ole Irgens på torsdag 04. februar 2016, klokken 14:00
Fikk min Leaf i går, men med  beskjed om at telematikkløsningen ikke virket. Den blir oppgradert i løpet av februar, og da må den på verksted, men jeg får lånebil i mellomtiden. Synes det er en grei løsning, telematikken er "nice to have" og ingen dealbreaker at den ikke virker de første ukene.

Så nå kjører fruen og jeg lykkelige rundt i en splitter ny Leaf 2016 Bronze og koser oss. Veldig fornøyd med bilen så langt! Har ikke rukket å lade ennå, det blir i natt ;) Fint med DAB-radio og ryggekamera, navigasjonssystemet er funksjonelt og fint, og det kan kobles på inntil seks (?) bluetooth-enheter.

mvh

Ole Irgens

Håper du er klar over at bilen ikke har fabrikk garanti enda Ole , og at forhandler nå selv står fullt ansvarlig for bilens garanti inntil Nissan har rettet feilen. Dette har forhandler fått beskjed om ......  ;)   Forøvrig , bilen er helt sikkert flott  - min egen står fortsatt inne hos forhandleren.   :P

Ole Irgens

Sitat fra: bob-bob på torsdag 04. februar 2016, klokken 14:35

Håper du er klar over at bilen ikke har fabrikk garanti enda Ole , og at forhandler nå selv står fullt ansvarlig for bilens garanti inntil Nissan har rettet feilen. Dette har forhandler fått beskjed om ......  ;)   Forøvrig , bilen er helt sikkert flott  - min egen står fortsatt inne hos forhandleren.   :P

Nei, jeg forholder meg ikke til "snakket med en som visstnok sa at noen hadde påstått". Jeg fikk bilen min i forgårs, uten reservasjoner i garantien annet enn at bilen skulle inn til oppgradering, så jeg forholder meg til det.

Selgeren min skriver også i en epost til meg: "Jeg har ikke hørt noe om eller fått informasjon fra Nissan om begrensninger på garanti på utleverte biler. Det stemmer ikke."

Greit med dokumenterbare fakta fremfor rykter, synes nå jeg.

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

bob-bob

Sitat fra: Ole Irgens på fredag 05. februar 2016, klokken 09:33
Sitat fra: bob-bob på torsdag 04. februar 2016, klokken 14:35

Nei, jeg forholder meg ikke til "snakket med en som visstnok sa at noen hadde påstått". Jeg fikk bilen min i forgårs, uten reservasjoner i garantien annet enn at bilen skulle inn til oppgradering, så jeg forholder meg til det.

Selgeren min skriver også i en epost til meg: "Jeg har ikke hørt noe om eller fått informasjon fra Nissan om begrensninger på garanti på utleverte biler. Det stemmer ikke."

Greit med dokumenterbare fakta fremfor rykter, synes nå jeg.

mvh

Ole Irgens

Ole Irgens :  Jeg har ikke snakket med noen som har påstått noe. Jeg har fått opplest brevet fra Nissan sentralt , av salgs leder hos forretningen. Du får tro hva du vil , jeg forsøker bare å hjelpe deg med informasjon. Ha forøvrig en fortsatt fin dag og kos deg med din nye bil - jeg har ingen annen agenda enn å informere deg. Dette kan du enkelt få sjekket opp selv , bare ring Nissan du.   :P

PS :  jeg bryr meg ærlig talt lite om det hele , all den tid du er dekket fra din forhandlers side og kjøpsloven. Men det var nå disse opplysningene jeg fikk , da.  - DS

ironduke

Min selger opplyser også at bilen ikke kan leveres ut før problemet er fikset, da garantien ikke gjelder. Dette kommer direkte fra Nissan Norge.

bob-bob

Sitat fra: ironduke på fredag 05. februar 2016, klokken 12:03
Min selger opplyser også at bilen ikke kan leveres ut før problemet er fikset, da garantien ikke gjelder. Dette kommer direkte fra Nissan Norge.

Akkurat .....  :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA