Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla vs hydrogenbil

Startet av wasted1980, tirsdag 15. mars 2016, klokken 21:31

« forrige - neste »

wasted1980

Hei,

Er på vei hjem når plutselig alle systemer blir slått av. Så nå står jeg inn til veikanten med en bil som piper av alarmer (ABS needs service, Regenerative disabled, traction Control disabled, m.m)

Hva gjør jeg!?! (Har prøvd med en reset av store skjermen)
TMS "P"75D Full pakke

TM≡ Reservert 01.04.16

P85 | Perlehvit | Panorama | Luft | Tech | Hi-Fi | Dobbeltlader | Vinterpakke | Skinn + Alacantara | Carbon | Spoiler | 7 seter | 20" Tomason TN9 | SOLGT

aryx

10 spenn på can bus problem, tpms sensor :) du ringer tesla veihjelp.
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

wasted1980

Hva innebærer can bus problem?

Nr. til Tesla veihjelp?

Kom meg akkurat hjem (var bare 1 min hjemifra)
TMS "P"75D Full pakke

TM≡ Reservert 01.04.16

P85 | Perlehvit | Panorama | Luft | Tech | Hi-Fi | Dobbeltlader | Vinterpakke | Skinn + Alacantara | Carbon | Spoiler | 7 seter | 20" Tomason TN9 | SOLGT

Tuxedo

Sitat fra: wasted1980 på mandag 01. februar 2016, klokken 17:24
Nr. til Tesla veihjelp?

800 11 093.

Bare legg det inn på telefonen først som sist.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

o.b.lix

Sitat fra: Tuxedo på mandag 01. februar 2016, klokken 17:29

800 11 093.

Bare legg det inn på telefonen først som sist.

Eller 23 96 02 85 om du ikke vil betale mye ekstra for samtalen fra mobil. (800-nr er IKKE gratis fra mobil)
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

wasted1980

TMS "P"75D Full pakke

TM≡ Reservert 01.04.16

lunitiks

Can bus er data-signalene (beskjedene) som flakser rundt om mellom de ulike dingsebomsene i bilen, f.eks. signalene som strømmer mellom wattpedalen til motoren (DU) når du watter på
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

wasted1980

Håper de ordner bilen raskt...skal på ferie torsdag...

Hva tror dere, blir det loanern på ferie? :(
TMS "P"75D Full pakke

TM≡ Reservert 01.04.16

Muffinman

BMW850

Fikk identiske feilmeldinger etter å ha kjørt i noe høy snø. Var lite behagelig å kjøre 8 mil i ordentlig vintervær slik. Etter å ha SC-ladet på Moheim var bilen normal igjen. En annen som opplevde det samme mente det kunne hjelpe å gå ut av bilen og la den låse seg. Ved start var det ok.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

wasted1980

Ringte til Tesla i går som kjørte en check "online", de sa at det ikke var noe annet å gjøre enn å hente bilen inn til service.

Så nå sitter jeg her med en loaner (Nissan Qashqai) og ber til høyere makter at bilen min blir ferdig før torsdag da jeg skal på ferie.....
TMS "P"75D Full pakke

TM≡ Reservert 01.04.16

moso

Flere har opplevd det samme etter hva jeg har lest her. Noen har en TPMS som det er feil på og som blokkerer feilsystemet - må byttes. Jeg opplevde disse symptomene to ganger. Etter første gang tok Tesla bilen inn og utbedret et dårlig jordingspunkt (selv om de ikke klarte reprodusere feilen da de så på bilen dagen etter innlevering). Dette hindret ikke feilen å komme tilbake dagen etter. Fikk også tilbud om flatbed henting av bilen, men siden jeg da sto hjemme valgte jeg å avvente til dagen etter. Da var bilen helt fin og har ikke sett feilen siden. Tesla konkluderte med firmware bug. Eneste fellesnevner fra de to situasjonene er at bilen relativt nylig var blitt vasket i maskin (børsteløs).
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

Belloq

Sitat fra: aryx på mandag 01. februar 2016, klokken 16:55

hadde denne feilen på min , det var ikke enkelt og finne ut av det. Mye feilsøking da feilen kom å gikk , viste seg at det var tpms sensor. Byttet ut den så var bilen helt fin:) så vedder 10 spenn jeg og
P85 2014

TRM

Sitat fra: Belloq på tirsdag 02. februar 2016, klokken 19:01
Sitat fra: aryx på mandag 01. februar 2016, klokken 16:55

hadde denne feilen på min , det var ikke enkelt og finne ut av det. Mye feilsøking da feilen kom å gikk , viste seg at det var tpms sensor. Byttet ut den så var bilen helt fin:) så vedder 10 spenn jeg og
Kanskje på tide Tesla isolerer TPMS fra kritiske funksjoner...
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Cookie Monster

De har endret det på autopilot bilene som har andre type sensorer og ledningsnett til de.
2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA