Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kia Soul, VW Golf eller Mercedes B

Startet av olemorten76, tirsdag 15. mars 2016, klokken 17:55

« forrige - neste »

olemorten76

Siden i dag tidlig har jeg fått følgende melding fra Leaf Link:"Unknown error communnicating with carwings".
nissanconnect appen derimot, ser ut til å fungere (men den er dessverre ikke like god).
Flere som opplever dette, og evt har en forklaring/løsning?!
For ordens skyld har jeg både forsøkt å logge meg inn/ut, samt installere Leaf Link på ny.
2019 Tesla Model 3 LR awd
2018 BMW i3 FC LCI

Sele

Får samme melding som deg på leaf link så den fungerer ikke,aner ikke hvordan man løser dette.
Original app funker utmerket enn så lenge..

Recursos

Leaf manager på Android  har også sluttet å fungere idag.. Så ligger ann til at nissan har gjort noen endringer som utviklerene av disse appene ikke har fått fikset enda..
2015 - Leaf Nordic 6,6kW

bengtove

Grrr...
Opplever det samme. Null respons, "unkown..." Kjipt å måtte begynne å skrape vinduer igjen.
2013 lyseblå Leaf Tekna (ute av mitt liv)
2016 TMS 70D Deep Blue
Bestilt M3 31.03.16

Burger

Nissan EV virker, så bruk den inntil utviklerne får gitt ut ny versjon. Det er litt mer prakk, men mindre enn å skrape is :-)

Min metode for å få Nissan EV til å virke stabilt er å sørge for at appen stoppes før jeg skal gjøre noe.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

Arha

Sitat fra: Recursos på mandag 01. februar 2016, klokken 15:15
Leaf manager på Android  har også sluttet å fungere idag.. Så ligger ann til at nissan har gjort noen endringer som utviklerene av disse appene ikke har fått fikset enda..
Samme her.  Leaf manager virker ikke lenger hverken på Japan eller Europaserver.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Øyvind.h

Akkurat fått ny telefon, så jeg trodde det var telefonen som kranglet. Når ikke bilen med Leaf link. Men når den innimellom med den grelle offisielle Nissan appen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

olemorten76

Har sendt mail til utvikleren av appen (i morges), en hyggelig og hjelpsom fyr som jeg har mailet med tidligere. Kommer tilbake med evt. svar fra ham.
2019 Tesla Model 3 LR awd
2018 BMW i3 FC LCI

ThomasEL

Ja, han er meget trivelig og hjelpsom, har også mailet med han tidligere. Flott hvis du holder oss oppdatert ja, så slipper vi å mase hele gjengen. Så får han bedre tid til å fikse klabbet Nissan har stelt i stand
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

olemorten76

Mike Heasley (Leaf Link sin far) skriver i går at han selv opplever problemer over dammen, og han mener først det er snakk om problemer med "mobile app servers". Men så skriver han rett etter på at han nettopp har fått kontakt med nissanconnect ev (appen). Han skal fortsette å undersøke og gi beskjed så snart han finner et svar eller en løsning.
2019 Tesla Model 3 LR awd
2018 BMW i3 FC LCI

gyathaar

Godt timet av nissan å gjøre endringer dagen etter at jeg dro på en 3 ukers ferie (maskina der programkoden til leaf manager er slått av..)

Ser ut som nissan har fjernet tilgang til gamle carwings apier/servere og det er bare nye for connect ev som virker nå.

Kommer tilbake fra ferie 18 feb så får ikke gjort noe før det.

erikf

Sitat fra: gyathaar på onsdag 03. februar 2016, klokken 17:32
Godt timet av nissan å gjøre endringer dagen etter at jeg dro på en 3 ukers ferie (maskina der programkoden til leaf manager er slått av..)

Ser ut som nissan har fjernet tilgang til gamle carwings apier/servere og det er bare nye for connect ev som virker nå.

Kommer tilbake fra ferie 18 feb så får ikke gjort noe før det.
Kan du ikke fortelle noen av oss hvor maskinen din er, så kan vi bryte oss inn og slå den på så du får fikset mens du er på ferie og vi slipper å bruke den elendige offisielle appen pliiis?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

ThomasEL

Noen som har noe nytt å meddele angående Leaf Link? Kommer det en oppdatering som gir tilgang igjen?

For ordens skyld kan jeg nevne at Nissan Connect EV-appen fungerer helt fint hos meg. Men den er håpløs treg sammenliknet med Leaf Link, og den mangler muligheten til å timer innstille ladestart...

Savner Leaf Link :P :P
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Bobbulf

Sitat fra: ThomasEL på onsdag 17. februar 2016, klokken 20:27
Noen som har noe nytt å meddele angående Leaf Link? Kommer det en oppdatering som gir tilgang igjen?

For ordens skyld kan jeg nevne at Nissan Connect EV-appen fungerer helt fint hos meg. Men den er håpløs treg sammenliknet med Leaf Link, og den mangler muligheten til å timer innstille ladestart...

Savner Leaf Link :P :P
+1
Ser at appen er fjernet fra App Store også nå  :'(
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

fws

Jeg har nå kunnet starte lading og oppvarming av bilen stabilt siden 1. desember. Men 1. februar var det slutt. Da installerte jeg Nissan EV appen. Den har fungert sånn passe. Men på onsdag var all komunikasjon borte. Nå fungerer ingen ting. Jeg får logget inn på nettsidene, men det kommer ikke opp noe info der.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA