Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av zbk, tirsdag 15. mars 2016, klokken 02:33

« forrige - neste »

ladov

Fant en dinside-artikkel om zoe fra 2014 og der står det 19,8kWh utnyttbar kapasitet på batteriet og 0-80% på 2 timer på en 11kW lader.

80% av 19,8 er ca 16kWh, eller 8kW effekt inn på batteriet. Med tanke på at ladepunktet mitt bare får 380V og ikke 400 så er ikke 7,5kW så ille, bare 190W under der det burde være, eller 2,5% for lite. Jeg med min bil har nok en dårlig sak der gitt.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

zbk

Batteriet er oppgitt til 22kWh netto. Brutto er ikke oppgitt, men R240 utnytter 23.4kWh av samme pakken.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

THE

Brutto kapasitet er 26 kWh både på R240 og Q210.

Q210 bruker 140 minutt på 0-80% med min PodPoint. Lader i R240 er litt mer effektiv er det sagt, men det er også større netto batterikapasitet. Reklamen for R240 sier 0-80% på 100 minutter, noe som betyr 11,2 kW inn på batteriet. For R240 er det ingen tvil om at markedsføring er overlagt løgn, det har jeg også fortalt Renault skriftlig i en klage på markedsføringen/informasjon om bilen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

TM

#48
Sitat fra: THE på torsdag 07. april 2016, klokken 06:41
For R240 er det ingen tvil om at markedsføring er overlagt løgn, det har jeg også fortalt Renault skriftlig i en klage på markedsføringen/informasjon om bilen.
Fikk du noe svar på det ?  Jeg hadde selv en sak hvor jeg klaget til RBI og fikk et ekstremt uprofesjonelt og frekt svar tilbake fra adm. direktør.
Inntrykket jeg fikk er at det ikke er noe å utsette på Zoe eller deres markedsføring...bare enkelte kunder  ::) ???
Da var det enkelt å gå over til en seriøs leverandør som er mer redelig i sin markedsføring  ;)

THE

Har ikke fått noe svar fra Renault/RBI ennå, men skal gjøre et nytt forsøk neste uke.

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

THE

Da har jeg fått svar pr telefon fra adm. dir. Anders Gadsbøll. Han lovet å sende mine spørsmål angående PodPoint og ladetid på 11kW videre til teknisk avdeling. Håper på et annet svar enn "goddag mann, økseskaft"

Har vel ikke de helt store forhåpningene til at RBI/Renault vil innrømme noe som helst, men det er jo lov å håpe at de innser at de har solgt noe de ikke klarer å levere.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

zbk

Jeg skal ha min bil inn for "målinger" midt i mai for samme forespørsel. Renault sentralt som har forespurt et eller annet i forbindelse med min henvendelse.

Jeg må vel kanskje også innrømme at jeg ønsker å kjøre denne saken (også) litt hardt pga fjerningen (og fraskrivingen av ansvaret) av 43kW-punktene...
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

THE

Fjerning av 43kW ladestasjonene i KIWI-avtalen, med total ansvarsfraskrivelse fra RBI, er også en sak jeg har gående mot Renault RBI Norge.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

zbk

#53
Da har MotorForum hatt bilen inne i går for å gjøre diverse målinger for Renault, så får vi se hva Renault sier etterpå. Bet meg merke i at det ble avsluttet lading på 95% som var endret til 76% åtte minutter etter ladestopp... Tror ikke de har rukket så mye mer enn å flytte bilen ut av verkstedet på den tida.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

morten69

Akkurat det samme som min bil er inne for. Stått på verksted i 14 dager. Fikk telefon igår om at de skal bytte hele styresystemet for elektronikken samt laderen. Laderen ble byttet i oktober ifjor, men de sa det lå en software feil i den. Estimert var 25 mai for deler.
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

zbk

Hvilke symtomer hadde du på din bil, Morten?

For min bil tror jeg heller det er Renault som har tatt veldig hardt i når det gjelder reklamerte ladetider enn at det er noe spesielt galt med bilen. For min del mener jeg bare at 7.5kW inn på batteriet fra PodPoint er så lite at de ikke har levert det de reklamerte for og siden de nå går fra løftene om utbygging av 43kW ladepunkter (som også er en potet som skal holdes varm) blir det en prinsippsak å få dem til å oppfylle alt de kan tas på fra markedsføringen.

Trist at Renault skal ødelegge den billigbilen med (etter mitt syn) det største potensialet med å fjerne hurtigladingen og rote til IT/TN-problematikken så fullstendig som de har gjort.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

morten69

Jeg har også 11 kw lader hjemme men ikke fra Renault og den leverer 10 Kw. Pilot signal 15A, tipper du får pilot signal 14A.
Problemet hos meg startet i oktober når jeg koblet meg på en 43 Kw lader så smalt det i bilen og laderen. Bilen ble stående på verksted i 3 uker, de måtte bytte laderen.
Etter det har den vært kranglete, DVs tankmåleren raser unna og sier tom tank etter 16Kw forbruk. Stopper i 10 min og så har jeg 30% igjen og TomTom foreslår å lagre plassen som ladested (hehe).
Motsatt når jeg lader på 11-22 kw stopper på 90 % venter 10min så har jeg plutselig 75%.
De tok meg først seriøst når brevet om heving av kjøpet kom fra advokat. Nå har bilen stått på verksted i 14 dager og deler skal komme 25 mai. De sier de fant en feil i Software på den nye laderen og skal bytte den og hele styrings elektronikken. Jeg har sagt at enten fikser de den eller så hever jeg kjøpet.
Vi får se, jeg har mistet all tillitt til Renault og begynner å se etter en annen bil. Dette er veldig synd fordi jeg har aldri hat en så god bil å kjøre.
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

THE

Morten, slik oppfører min bil seg også, og mange andre Zoe også. Det er nok bare dårlig design og SW fra Renault sin side. De skal nok få bilen min inn for samme problemene også. Er rimelig pissed på RBI pga holdningen de har til kunder og egne lovnader gitt i markedsføringen av Zoe.

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

morten69

Ja RBI scorer nok ikke høyt på kundeservice. Dårlig software eller del jeg godtar det ikke, for bilen var ikke sånn før laderen gikk i stykker i oktober. Ja den steg kanskje 5 % men det var OK, nå kommer jeg ikke ned til strømstad uten en pisse pause. Før kjørte jeg de 13 mila med 30-40 km rest. Nå sier den at den er tom etter 11 mil og jeg får en tvungen pisse pause
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

zbk

Bumper denne for å få svar på noe jeg lurte på som relaterer seg til samme emne.

Med 11kW PodPoint viser CanZe at det går ~7.5kW inn på batteriet, noe som bare tilsvarer ~10.5A effektivt.

Er det noen som har tilsvarende måling for 32A enfase?

Dersom effektiviteten øker en del med høyere effekt, er jo 32A mer enn 16A på den ene fasen som brukes. Mener jeg har sett (men er litt usikker) ~20kW inn til batteriet på 32A trefase, så dersom effektiviteten øker tilsvarende burde vi kanskje havne på ~6.7kW inn til batteriet for 32A enfase?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA