Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skistativ Zoe

Startet av AmocoCadiz, mandag 14. mars 2016, klokken 23:08

« forrige - neste »

AmocoCadiz

Noen som vet hvor man får kjøpt Green up schuuko kontakt som sitter i trillingenes ladekladd?
(altså den som svitsjer mellom 8A og 14A)
Eller kjenner til elektriker/firma som skifter rimelig?

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

AmocoCadiz

Sitat fra: svingen på søndag 31. januar 2016, klokken 23:15
http://www.nofuel.no/tilbehor-elbiler tipper den er feil prisa kan umulig koste 1200kr
Ja har sett den, men uttrykte meg vel litt uklart, mener schuko pluggen som sitter i selve ladekladd kabelen.

elektrolux

Er ditt støpsel skadd?

Slike støpsel er steindyre, men skal sjekke om jeg kan kjøpe et for deg.

Er ferdig støpte, så må byttes som en enhet sammen med den lille ledningstumpen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

AmocoCadiz

Sitat fra: elektrolux på mandag 01. februar 2016, klokken 07:58
Er ditt støpsel skadd?

Slike støpsel er steindyre, men skal sjekke om jeg kan kjøpe et for deg.

Er ferdig støpte, så må byttes som en enhet sammen med den lille ledningstumpen.

Vi lader helt fint hver dag, men service verkstedet klaget over støpsel. De tipset meg om at de kunne selge ny til 7500.
Er interessert å høre hva en greenup støpsel koster, hvis du har mulighet å sjekke litt rundt

elektrolux

Det blir vel den nye inntektskilden. Fra før har vi rustne bremserør. Nå kommer slitte støpsel.

Prisen på et slikt støpsel med noen cm kabel er 500-600 kr

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

TB

#6
Om det ikkje er behov for automatisk 8 / 14 funksjonen, bytt støpsel enten til standard schuco, eller CEE.
8 / 14 blir automatisk valgt av ein magnet bryter (reed rele).
Om originalt støpsel har temperatur sensor blir det meir komplisert, trur ikkje dei har det?

Eksempel på schuco:
http://www.elektroimportoren.no/stoepsel-jord-gummi-ip44-250v-16a/1548283/Product.html?Event=pathlist

Ulempen med schuco er at dei er små, vanskelig å få montert støpsel godt nok.

Alternativ er CEE støpsel. Men, bruk 16A type, ikkje 32 A som var linka til forrige post.

Eksempel på CEE:
http://www.elektroimportoren.no/stoepsel-16a-2p-j-230v-6h-ip44-216-6-htn013/1504900/Product.html

For å lade på schuco, bruk overgang frå CEE til schuco
http://www.elektroimportoren.no/overgang-schuco-til-216-6-1-5m-ip44/1578397/Product.html

Edit: Er ikkje elektriker, tenker litt høgt...
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

AmocoCadiz

Sitat fra: Zanta på mandag 01. februar 2016, klokken 21:33


Eller er det krav til at ladeledningen skal være 100 % original ved PKK?

Lurer også på dette, vi har jo uansett stort sett gått over til å bruke Mennekes Type1 til Type 2 kabel, da blr det vel den som skal sjekkes ved PKK om 4 år?

Men er vel som flere andre forhold ikke klart definert hvilken type som skal sjekkes på ladekabel ved PKK, og vi vil se mye forskjellig praksis avhengig av verkstedet som utfører PKK.

Har allerede fått noen ubegrunnede merkelige tilbakemeldinger/beskyldninger ang. påståtte (uriktige) laderutiner fra verkstedet, hvor krav om nykjøp av ladekabel eller bortfall av all garanti på bil  er utsagn som ikke er fulgt opp med noen konkrete bevis/hendelser. Kan bli interessant dette...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA