Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Gusse, mandag 14. mars 2016, klokken 13:21

« forrige - neste »

Gusse

Kan noen dele sine erfaringer her, gjerne bilder i forhold til lakkspørsmålet.
I forhold til lyd sies det at standardanlegget er forbedret i de nye modellene?
Har noen prøvt både standard anlegg og ultra hifi, som kan dele sine opplevelser.

Salvesen

Sitat fra: Gusse på søndag 31. januar 2016, klokken 16:01
Kan noen dele sine erfaringer her, gjerne bilder i forhold til lakkspørsmålet.
I forhold til lyd sies det at standardanlegget er forbedret i de nye modellene?
Har noen prøvt både standard anlegg og ultra hifi, som kan dele sine opplevelser.

Standard lakk er håpløs, har nettopp hatt min til lakk forsegling og det måtte rettes opp i riper og slurv fra Tesla allerede etter 2500km. endte på 10 000kr. Bruk noen kroner på metallic lakk så får du en hardere og bedre lakk, standard er bløt og ubrukelig.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Muffinman

Har to standardanlegg med litt over to år mellom. Ingen forbedring å spore der ihvertfall. Det eldste er best, men det er nok fordi det er lagt inn en halv kvm med alubutyl i dørene :)

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

BMW850

Ultra Hifi er MYE bedre med fyldigere lyd. Men standard anlegg er ikke gæernt det heller.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

SunSeeker

Har kjøpt 3 biler, alle med Metallic lakk, så støtter det som andre sier. Du bør koste på deg den.
Har også hatt "Ultra hifi" på alle 3, den første til 6000kr, og det var desidert det beste anlegget.  Den siste ble også bestillt med, men hadde IKKE gjort det igjen. Prisen er altfor høy, og lyd/punch er definnitivt borte. Her har de iallefall endret noe og er ikke fornøyd.

Salvesen

Sitat fra: Powerflux på søndag 31. januar 2016, klokken 21:48
Sitat fra: Salvesen på søndag 31. januar 2016, klokken 16:26det måtte rettes opp i riper og slurv fra Tesla allerede etter 2500km. endte på 10 000kr.
WTF :o

Jepp, leverte den til detailer for lakk forsegling. Fikk beskjed om at lakken var rævkjørt av tesla og at den allerede var fult i riper. De måtte polere den i to steg for så å legge på coating. Skal ta en telefon til tesla og høre hva de mener om dette, latterlig å levere ut en bil på den måten IMO.
Svart S75D 2016(AP2.0)

Cookie Monster

De som klargjør biler for Tesla Drammen vet ikke hva de driver med. Min var full av kjørespor og de hadde brukt alt for grov polish så så helt matt ut når jeg gikk over den med en kraftig ledd lykt. De hadde også vært borti den matte carbon spoileren så den hadde blitt blank enkelte steder.

Så rett å slett ut som en poleringsjobb som de leverer fra seg på en slik Ali Baba kebab og polering for 500kr.

Når det kommer til lakken så er det vanskeligere å se swirls i lyse farger så de kan framstå som bedre selv om de er full av riper når man lyser på det med en skikkelig led lykt. Har selv en tett sort sort som er helt for jævlig myk lakk på. Men har polert en metallic mørk blå også og var jaggu ikke stort bedre den heller.

Som med alle andre biler velg en lys farge hvis du vil at den skal se "bra" ut med minst mulig vedlikehold.

2015 P85D

OleBrumm

Klarlakken er vel den samme uavhengig om man har standard lakk eller metallic? det er vel bare at striper synes så mye lettere på standard mørk lakk siden den ikke har metallic lakken sine flakes som "skjuler" striper mye bedre?
VOSSEN VFS2 22" (22*9/22*10.5)     FALKEN FK453  245/30 & 295/25    LOWERING LINKS

Salvesen

Sitat fra: Ole Hermansen på mandag 01. februar 2016, klokken 08:56
Klarlakken er vel den samme uavhengig om man har standard lakk eller metallic? det er vel bare at striper synes så mye lettere på standard mørk lakk siden den ikke har metallic lakken sine flakes som "skjuler" striper mye bedre?

Jeg ble iallefall fortalt at den svarte standard lakken var latterlig myk.

For de som er interessert kan dere se bilder av jobben her: http://www.detailersclub.no/forums/topic/26386-ss-tesla-model-s-70d-solid-black-pompanazzi-880-xx/
Svart S75D 2016(AP2.0)

Muffinman

Oi! Ser nesten ut som denne bemerkningen stemmer:

SitatSkulle tro det manglet to siffer på km-stand på denne slik den så ut

Salvesen

Sitat fra: Muffinman på mandag 01. februar 2016, klokken 09:50
Oi! Ser nesten ut som denne bemerkningen stemmer:

SitatSkulle tro det manglet to siffer på km-stand på denne slik den så ut

Jepp. helt galskap, det eneste som har vært oppå der er litt snø og is. Ser jo ut som noen har voldtatt den med sandpapir
Svart S75D 2016(AP2.0)

Cookie Monster

En kamerat som er lakkerer sier det er samme klarlakken på alle Teslaer når han sjekker på blandemaskinen.

Har selv våtslipt enkelte steder på min som er tett sort og det blir ikke sort slik det blir på en 1sjikt lakk, så tyder veldig på at det er klarlakk over. Så de er nok like myke i lakken men det vises mye bedre på en sort bil og mørke farger.

Som jeg nevnte over så var det ikke store forskjellen på hvor mye riper og jævlig lakken så ut på en mørk blå også.
2015 P85D

Wattson

Når det gjelder lyd så kommer det etter min mening helt an på hva du er vant med. Har tidligere ikke brukt mye penger på lyd men valgte ultra til min 85D og er kjempefornøyd med dette.  Spesielt fornøyd nå etter å ha hatt en ny 70D loaner med "vanlig" lyd. Så heretter kommer dette til å bli kostbart for meg.  :o
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

tkjoerlaug

Jeg er hifi-mann og har kostbart anlegg hjemme i stua så jeg er vandt med god-lyd. I bilen har jeg standard-anlegg og har vært greit fornøyd med det. I dag kjører jeg loaner med ultra-hifi, og mener forskjellen mellom standard og ultra-hifi overdrives. Standard-anlegget til Tesla er meget bra, og forskjellen er i hovedsak subwoofer og mer punch og dypere bass.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA