Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Gusse, mandag 14. mars 2016, klokken 13:02

« forrige - neste »

Gusse


Muffinman

Standardsetene er ihvertfall endret til det verre imo. Nakkestøtten er trukket såpass langt fram at jeg blir sittende med krum nakke, og får hodepine etter noen timer. Slik sett foretrekker jeg den eldste bilen i signaturen på langtur. Har ikke kjørt langt med nextgen, men har inntrykk av at nakkestøttene på disse ikke er riktig like langt fremme.

Begge har skinn, men så vidt jeg vet er de likt utformet som tekstilsetene. Utrolig at det ukke er justeringsmuligheter.

o.b.lix

Jeg har vel også "nye" seter, og til meg er nakkestøttene perfekt, jeg kjører veldig avslappet.

Har hatt en loaner med tekstilseter, disse var bedre enn jeg trodde, og hadde nok vurdert disse på neste bil.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

VAG

Nextgen passer meg perfekt. Sitter knallgodt, men som andre skinnseter er de jo kalde i kulda og varme i varmen ;)

Diravi

NextGen har flatere hodestøtter enn vanlige seter. De veldig runde støttene på basis-setene er viktigste grunn til at vi ikke tok dem.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Seaberg

Har kjørt over 100 mil siste uka i min nye 70D :-)
Jeg har standard-setene og syns de er veldig behagelige(12 timers langtur gikk som en lek), men har begynt å stille spørsmål ved mitt eget setevalg etterhvert som milene ruller på. Valgte standard delskinn pga pris og at erfaring fra tidligere biler med skinn var; iskaldt om vinteren og grusomt ubehagelig når bilen hadde stått i sola.
Vi har en topputstyrt Kia som har ventilerte skinnseter med varme eller kulde etter behov, og de har jo faktisk flere justeringsmuligheter og herlig sidestøtte.
Har ikke prøvd next gen over flere mil, men etter en tur i Kia'en føles det som jeg skal falle ut av setet når jeg kjører Tesla'en. Har ikke sklidd ut av setet enda, men følelsen av at det kan skje når som helst slipper ikke taket :-)
Bekreftet TMX 75D 6/9-2017. Estimert levering januar/februar 2018.
25 000 km i Tesla Model S 70D, sort, luft, vinterpakke, utlevert 21/1-2016. Solgt august 2017.
29 000 km i Nissan Leaf siden 2013

Kvark

Sitat fra: Diravi på søndag 31. januar 2016, klokken 17:52
De veldig runde støttene på basis-setene er viktigste grunn til at vi ikke tok dem.

Lurer på hva de tenkte på da de designet dem. Det er som å sitte og balansere hodet på en volleyball.
S85D

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

BMW850

Sitat fra: Kvark på søndag 31. januar 2016, klokken 21:11
Sitat fra: Diravi på søndag 31. januar 2016, klokken 17:52
De veldig runde støttene på basis-setene er viktigste grunn til at vi ikke tok dem.

Lurer på hva de tenkte på da de designet dem. Det er som å sitte og balansere hodet på en volleyball.

De tenkte sikkert å få hodestøttene litt frem. På mine standard P-seter (april 2014) er hodestøttene litt for langt bak, går ikke an å hvile hodet mot dem  :-\
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Bjoris

#9
Problemet med den gml setene var, 1, det var lite sidestøtte, spesielt problematisk i ryggen da de, til tross for at jeg er bred over skuldrene, var altfor "romme" her og jeg ble sittende i ene siden av sete. Dette er perfekt i Next Gen, men dessverre er disse litt knept i sitteputa så siden jeg ikke bare er bred over skuldrene så er de litt for trange, men jeg syns dette gikk fint, kjørte 300 km mer eller mindre i ett med disse.

Hvis en bytter mellom next gen og vanlige seter i konfiguratoren ser en hvor mye lengre frem hodestøtten kommer ifht ryggen på original setene, antar dette passer for noen og ikke for andre.

Problem nr 2 var jo utseende, Next gen SER jo mye bedre ut og mer det en forventer i en slik bil...

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

N00b

Smaken og baken, her mest det siste som fikk meg til å velge gml type sete på 85D men med skinn.
Passer meg bra.  NextGen blir for trange.

En TMS er ingen sportsbil som er ment å presse G krefter i svinger, så hvorfor kompromisse på komfort?

hemi

jeg er gode 110KG og sitter helt topp i nye nextgen.

utseendemessig må de for meg være skinn, tekstil er for nissan leaf folket

jorkus

Har tekstil fra 2013, kjørt 31k, setene ser fremdeles helt nye ut.. På disse synes jeg nakkstøtten er alt for langt bak.
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

TRM

Sitat fra: hemi på mandag 01. februar 2016, klokken 10:57
jeg er gode 110KG og sitter helt topp i nye nextgen.

utseendemessig må de for meg være skinn, tekstil er for nissan leaf folket
Kvalitetsmessig er det kun tekstilsetene fra Tesla som duger. Skinnet på standardsetene er ikke bra, og stoppingen på NextGen-setene blir fort deformerte.

Jeg har skinn (standard), men savner kvaliteten på tekstilsetene jeg hadde før. De var virkelig bra!
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

fonberg

Sitat fra: TRM på mandag 01. februar 2016, klokken 12:18
Sitat fra: hemi på mandag 01. februar 2016, klokken 10:57
jeg er gode 110KG og sitter helt topp i nye nextgen.

utseendemessig må de for meg være skinn, tekstil er for nissan leaf folket
Kvalitetsmessig er det kun tekstilsetene fra Tesla som duger. Skinnet på standardsetene er ikke bra, og stoppingen på NextGen-setene blir fort deformerte.

Jeg har skinn (standard), men savner kvaliteten på tekstilsetene jeg hadde før. De var virkelig bra!

Sier meg helt enig i skrytet av tekstilsetene. Min TMS er passert 60.000 km og jeg ser ikke slitasje eller deformasjon på setene (sidestøtten nærmest førerdøra har vært litt rynkete siden bilen var ny). Synes også de er meget komfortable, og liker at de har litt mer friksjon som gjør at man sitter stødigere enn i skinnsetene når det går litt fort i svingene.

Jeg vurderte aldri annet enn tekstilseter når jeg konfigurerte min nye TMS. Enig med dem som sier at NG-setene ser tøffere ut, men jeg synes de blir for trange, og låser deg i én posisjon.
Og ja, vi har så klart tekstilseter i Leafen vår også ;)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA