Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware v7.1x

Startet av Øivind Wold, mandag 14. mars 2016, klokken 08:46

« forrige - neste »

Øivind Wold

Hei ! I går kveld parkerte jeg bilen, skrudde av og låste. Jeg hadde 12 streker igjen da. Når jeg sjekket i morges var det 6 streker igjen. Ingenting har stått på. Hva kan ha skjedd ?
Blå Leaf 2012 Euro import. 17000km

Bjoris

Mest sannsynlig har noe gått galt i batteriet då, noen celler har tatt kvelden. Har du LeafSpy så vil de se dette fort.

Antar du ikke har gjort som min mor når hun lånte bilen, glemte (hadde ikke fått med seg) at bilen måtte stoppes, så hun var rimelig sur når hun kom tilbake og kunne fortelle at HELE batteriet gikk med til 16 kms tur;) Da var det bare å stille spørsmål hvordan i allverden hun hadde kjørt... Vel, det kom ikke frem noe før flere uker etter da hun lurte på hvordan elbiler holdt seg så varm innvendig selv etter mange timers stopp, det syns hun var veldig bra med elbiler, hhaha... DA skjønte jeg hvordan batteriet hadde blitt tømt...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Øivind Wold

Jaja. Hvis batteriet har blitt dårlig så får jeg vel nytt på garantien. Snodig at det skal skje så plutselig ? (Hvis det er det som har skjedd) Aldri kommet ut til redusert batteri før.

leafnor

Sitat fra: Øivind Wold på søndag 31. januar 2016, klokken 12:41
Hei ! I går kveld parkerte jeg bilen, skrudde av og låste. Jeg hadde 12 streker igjen da. Når jeg sjekket i morges var det 6 streker igjen. Ingenting har stått på. Hva kan ha skjedd ?
Hei.
Det kunne ikke være lange turen du hadde mellom siste lading og parkering i hjemmet siden du stoppet på fullt batteri.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

nr1rayner

Litt mer uskyldig at jeg kom ut til flatt 12v batteri en dag da, forøvrig var det flere som opplevde det samme akkurat den helga...  ???
Min mistanke er at Carwings var årsaken til det, tipper systemet hang seg og "vekket" bilen mange ganger..
Kan det være mulig at Carwings / Nissan Connect har tullet med din bil? Aktivisert forvarming sånn ca 6.713 ganger f.eks.?
Har du OBD2-adapter og Leafspy så ta en titt.
Men jeg blir ikke overrasket om det er Carwings som har rotet det til  8)
Selvsagt får man ingen innrømmelse fra Nissan eller forhandler hvis det er tilfellet, men hvis alt er i orden, hva annet kan årsaken være?
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Øivind Wold

Hei.
Det kunne ikke være lange turen du hadde mellom siste lading og parkering i hjemmet siden du stoppet på fullt batteri.
[/quote]

Stemmer. Bor 5 min fra jobb. Kanskje 3km

Øivind Wold

Sitat fra: nr1rayner på søndag 31. januar 2016, klokken 13:10
Litt mer uskyldig at jeg kom ut til flatt 12v batteri en dag da, forøvrig var det flere som opplevde det samme akkurat den helga...  ???
Min mistanke er at Carwings var årsaken til det, tipper systemet hang seg og "vekket" bilen mange ganger..
Kan det være mulig at Carwings / Nissan Connect har tullet med din bil? Aktivisert forvarming sånn ca 6.713 ganger f.eks.?
Har du OBD2-adapter og Leafspy så ta en titt.
Men jeg blir ikke overrasket om det er Carwings som har rotet det til  8)
Selvsagt får man ingen innrømmelse fra Nissan eller forhandler hvis det er tilfellet, men hvis alt er i orden, hva annet kan årsaken være?
Jeg fikk selv dødt 12v batteri i november og måtte bytte det. Kan være carwings som tuller med meg. Men det har aldri skjedd før og jeg har brukt det mye. Men kan være. Finner fort ut om batteriet funker bra de neste dagene ihvertfall. Skal si i fra. Takker for tips folkens.

Øivind Wold

Nei batteriet virker fint det. Ingen redusert kapasitet eller forsvunne streker når jeg kommer ut nå. Spørs nok om det var carwings som hadde en liten psykose. Jeg kjørte iallefall 7-8 mil i går, mest i 80 sone og med en del klimaanlegg. Uten å lade.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA