Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Waterfilling and others with Think EV Manager

Startet av Big EV, onsdag 04. august 2010, klokken 19:22

« forrige - neste »

Big EV

Første innlegg fra meg her på forumet.  :)

Holder på å sanke informasjon og priser på konverterte SUV/familiebiler fra utlandet.
Har fått et ganske bra tilbud på konvertering av en Porsche Cayenne til 420 000,-  fra USA.
Prisen er inkludert frakt til Norge.
Bilen leveres med Lithium batterier og har en rekkevidde på ca.200km.

For min familie vil denne bilen dekke 100% av behovet vårt og kjøpet er for min del ikke noe å lure på.
Når det i tillegg i mine øyne er en veldig fin bil blir valget enda enklere.

Så da blir spørsmålet til dere drevne elbilentusiaster:

Får eg skilt på denne bilen? Hva må jeg gjøre og i hvilken rekkefølge?
Har lest igjennom tråden om konvertering av biler og sett at myndighetene kan lage trøbbel.

Denne bilen har 4 hjulstrekk og monsterbremser, lavere tygdepunkt og lik vekt som originalen.
Så eg regner med at biltilsynet kommer til å godkjenne den.

Forslag til fremgangsmåte mottas med takk!

Frode
Lei av å brenne dino-saft!

cra

Mulig jeg mener å huske mer enn jeg faktisk har lest her, men dersom bilen har vært registrert (og altså godkjent) i opprinnelseslandet, er det ikke "fritt fram" da?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

Om det var godkjent i en annen EU land ville det være fritt fram. Fra Statene er det noe helt annet desverre.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Ladefabrikken

Sitat fra: Ken på tirsdag 22. juni 2010, klokken 00:28
Om det var godkjent i en annen EU land ville det være fritt fram. Fra Statene er det noe helt annet desverre.
ikke helt riktig at det er fritt fram hvis bile er godkjent i et EU land.
De som selger den nye Fiat 500 elektrisk prøver også å få godkjent Citroen C1 som er konvertert i England og godkjent der. De har ikke fått den godkjent i Norge, de har sendt inn klage til Statens veivesen. Hvordan det har gått vet jeg ikke.

Men det er nok letere å få godkjent en bil som er godkjent i EU enn en fra USA
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

elektrolux

Unntaksregel paragraf 15 gir i utgangspunktet mulighet for å få registrert fabrikksoriginale biler som tidligere har vært registrert i enten EU eller USA.

Ombygde biler eller til og med biler med custom lakkering faller desverre utenfor denne unntaksregelen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Big EV

Sendte en høflig mail til Statens Vegvesen idag, spurte hva de trengte av dokumenter for
å godkjenne bilen.

Får de hva de sier.

Skal holde dere oppdaterte. :)
Lei av å brenne dino-saft!

Ladefabrikken

Det du burde gjøre er å snakke med de som konverterer den bilen du har lyst på. Spørre om de kan sende over en liste med all data om de nye delene de har brukt i konverteringen. Alle nye elektriske komponenter som settes inn i bilen må være CE merket og være innen for EUs karav om elektromagnetisk støy.
Hvis de har brukt deler som er CE merket så har du en mulighet, men har de ikke brukt det så kan du glemme den bilen.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Rav4_EV

De konverteringer fra USA jeg har sett er svært mangelfulle.
Elektromagnetisk støy og sikkerhet i høyspentanlegget er ankepunktene.

Her blir det en lang vei å gå i tillegg til all dokumentasjonen

AM
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Big EV

Eg skal på forhånd få skriftlig fra Veivesenet hva som kreves for å få godkjenning.
Hvis leverandørene ikke kan skaffe det som trengs, blir det selvsagt ikke noe av.

De kjente forøvrig til EU reglene, de har levert biler til europa uten CE merke på motoren, men de ble godkjent
med UL stempling og teknisk datablad som lå godt innenfor alle støykrav, men dette var England.

Men nå har vi jo et annet alternativ ser eg:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23012114
Lei av å brenne dino-saft!

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no


Big EV

Ja, har snakket med nofuel og meldt min interresse for denne.
De sier at kanskje har et mindre antall av denne tilgjelgelig like etter sommeren.
Men de vet ikke noe sikkert om og når de kan levere.

Den hadde jo bedre batterier og rekkevidde enn den konverterte.

Satser kanskje på en slik, blir jo lite papirarbeid, og det er jo bra.!
Lei av å brenne dino-saft!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA