Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av torkil, lørdag 12. mars 2016, klokken 22:43

« forrige - neste »

arthur

Han skal bruke den som vinterbil fra januar til februar? Man skal høre mye før ørene faller av!
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

OlavEmil

Planen var med andre ord å overta bilen i går, bruke han som vinterbil i helga, og selje vidare på måndag?
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

AmocoCadiz

Er hovedoppslag i DN idag, de gir utfyllende info om saken.
Fyren er sterkt involvert i Ecocar, og har fra før drevet med import og videresalg av et stort antall tyske premiumbiler, ut i fra strategien; importere tyske luksus SUVer om vinteren, selge de etter sesongen, importere tyske luksus cab'er om sommeren for så selge de. Smart fyr hvis han får overskudd av å selge vinterbil om sommeren og sommerbil om vinteren med overskudd..?
DN listet rekken med Tesla han bestillt og kjøpt siden slutten av 2013, 10st på 2 år til seg, kona, sønnen og dattera! Representerer vel ikke akkurat gjennomsnittskunden....
Forståelig at Tesla ønsker  salg direkte til sluttkunde for profesjonell oppfølging, og slippe uønskede mellomledd som kan selge de med andre premisser. I en del tilfeller møtte han opp med "sin" videresalgs kunde ved overtakelse av Teslan. Altså greit standpunkt fra Tesla Motors og egentlig en "ikke" sak.

fredag

Jeg reagerer på manglende research hos DN.

Tesla driver med direktesalg av biler, noe som er forbudt i mange delstater i USA. Tesla er involvert i mange juridiske og politiske prosesser i USA for å få lov til å selge biler i flere delstater, feks Texas. Dersom Teslas motstandere i USA kan vise til at Tesla i Norge uoffisielt tillater forhandlersalg, så vil dette undergrave Teslas troverdighet og mulighet for å nå frem i de juridiske og politiske prosessene i USA.

At DN bruker en forside og to helsider på denne saken uten å nevne dette ganske vesentlige poenget er ganske dårlig.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

evole

Er det kun jeg som gjenkjenner investeringsdirektøren her fra forumet?  :o

Fakta er at personen omtalt i artikkelen eier og driver et bilimportfirma sammen med sønnen.

For å sitere vedkommende:
De forrige bilene jeg hadde ble solgt brukte via et bilfirma. Den bilen som er på vei er ikke avertert noen steder da jeg faktisk planlegger å ha den selv. Akkurat er jeg gasnke irritert og overrasket så nå har jeg lyst til å ta det lang.
Via mitt bilfirma burde det stått. Og for øvrig beleilig at bilen i bestilling faktisk (sic) skulle beholdes...

RonnyØ

Sitat fra: fredag på lørdag 30. januar 2016, klokken 21:03
Jeg reagerer på manglende research hos DN.

Tesla driver med direktesalg av biler, noe som er forbudt i mange delstater i USA. Tesla er involvert i mange juridiske og politiske prosesser i USA for å få lov til å selge biler i flere delstater, feks Texas. Dersom Teslas motstandere i USA kan vise til at Tesla i Norge uoffisielt tillater forhandlersalg, så vil dette undergrave Teslas troverdighet og mulighet for å nå frem i de juridiske og politiske prosessene i USA.

At DN bruker en forside og to helsider på denne saken uten å nevne dette ganske vesentlige poenget er ganske dårlig.

Kjedelig fakta skaper ingen overskrifter
Husqvarna Automower 320

jensjacob

Sitat fra: evole på lørdag 30. januar 2016, klokken 21:35
Er det kun jeg som gjenkjenner investeringsdirektøren her fra forumet?  :o

Jeg kan godt huske tråden hvor trådstarter beklagede sig over at Tesla havde suspenderet ham som kunde, men jeg kan ikke finde den mere. Der var postet en lang række emails. Er den tråd blevet slettet ? Er det denne person ?
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Amoss

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

kodalse

Tråden er nok slettet. Den het "Sliter Tesla? Hvorfor kansellerer de kontrakter?"

Kanskje mulig å finne en lagret versjon et eller annet sted.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

pkhamre

Sitat fra: kodalse på mandag 01. februar 2016, klokken 01:04
Tråden er nok slettet. Den het "Sliter Tesla? Hvorfor kansellerer de kontrakter?"

Kanskje mulig å finne en lagret versjon et eller annet sted.

Google har en lagret versjon ute: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:HjgId4kJUKIJ:elbilforum.no/forum/index.php%3Ftopic%3D25495.0+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=no
2018 Tesla Model X75D - Uglen

jensjacob

Jeg tænkte nok man kunne finde et eller andet lagret på Google. hvordan gjorde du det ?
Det ser iøvrigt ud til at det desværre kun er den første underside der er adgang til. Jeg ville godt have set email korrespondencen engang til.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

jensjacob

Ok, der var lidt email korresponcence.

Og iøvrigt denne, skulle det vise sig, nok så præcise konklusion:

Sitat fra: Via Google webcache/Salvesen/jensjacob på mandag 01. februar 2016, klokken 15:49
Det vill si de mener de sitter på informasjon om at bilene du bestiller ikke er til deg selv... Om du mener de umulig kan sitte på slik info ville jeg absolutt tatt det rettens vei, om det er plausibelt at det kan finnes ett snev av slik info ville jeg droppet hele greia og slettet denne tråden.

Som sagt så gjort.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA