Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Utkobling av TACC/Autopilot basert på lokasjon

Startet av terjetorb, fredag 11. mars 2016, klokken 18:46

« forrige - neste »

terjetorb

Hei
Får en ny 30 kwh Tekna på mandag. Bestilte ladestasjon sammen med bilen, og betaler 12000:- inkl. montering.
Men: må ha en ny kurs ut til garasjen, og er usikker på hva "inkl. montering" innebærer, og hvor mye ekstra jeg må betale til elektrikeren.

Noen som har erfaring med dette?

PS Vet at det er et krav fra Nissan at ladestasjonene de leverer SKAL på egen kurs, men dette visste jeg ikke før nå nettopp...DS

LaJa

Jeg betalte det samme som deg. Da inkludert ny kurs og trekk opp til ti meter. Fikk også lagt en ledning med en ekstra leder, så slipper jeg å trekke ny ledning om det blir en trefas lader en gang i fremtiden.
Er en 20A lader, lik som 32A men "strupet" for å holde nettleverandør sine krav.

Alt betales som en del av bilkjøp, da slipper en å legge til mva.

sjossang

Samme jeg har gjort. Bestilt en 32A Saltoboks til 12.000,- (+ ekstra for en energimåler). Denne blir strupet til 28A, men skal uansett være nok juice til å lade raskere :)
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

terjetorb

Electrix

Sitat fra: LaJa på fredag 29. januar 2016, klokken 17:45
Jeg betalte det samme som deg. Da inkludert ny kurs og trekk opp til ti meter. Fikk også lagt en ledning med en ekstra leder, så slipper jeg å trekke ny ledning om det blir en trefas lader en gang i fremtiden.
Er en 20A lader, lik som 32A men "strupet" for å holde nettleverandør sine krav.

Alt betales som en del av bilkjøp, da slipper en å legge til mva.
Regner med at du mener to ekstra ledere siden du må ha 4 lederexfor å lade med trefas?
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

LaJa

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA