Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lader ikke og låser meg ute

Startet av tipu, tirsdag 03. august 2010, klokken 22:27

« forrige - neste »

tipu

Har tenkt på en Tata Indica Vista EV, som visstnok skal være klar for salg i september. Er det noen som kan forklare hvorfor det er så taust omkring denne bilen? Den skal være klar om tre måneder men det er nesten umulig å finne noe ny informasjon om den. Det er litt mistenkelig...

Rav4_EV

Fordi den neppe kommer til høsten?
For mange som har fulgt Miljøbil Grenland så vet de at de aldri nevner hvilken høst.

For 5 år siden skulle de komme med en elektrisk Smart, og tillegg lithium-ion batterier som skulle kunne settes rett inn i gamle biler uten noen som helst tillpassning til erstatning for NICAD batterier.

AM
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

jkirkebo

Kanskje det blir Mitsubishi som bringer el-biler til massene isteden ?

http://green.autoblog.com/2010/06/19/mitsubishi-again-discusses-lower-i-miev-price-target-of-22-000/

Hva vil en i-MiEV til NOK 150.000 gjøre med salget til Think og de andre produsentene av små tosetere ?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 19. juni 2010, klokken 21:10
Hva vil en i-MiEV til NOK 150.000 gjøre med salget til Think og de andre produsentene av små tosetere ?

Sansynligvis svært skadelig for salget av disse.

Like sannsynlig vil vi aldri kunne legge en 150000 kr lapp på bordet hos Mitsubichi forhandleren og så kjøre avgårde med en slik bil. Minimum tilkommer frakt og levering, og sannsynligvis en hel liste med andre tillegg.

Imens kan vi glede oss over at vi faktisk kan legge en 250000 kr lapp på bordet hos en Think forhandler og faktisk kjøre avsted med en bil i disse dager.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på lørdag 19. juni 2010, klokken 21:22
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 19. juni 2010, klokken 21:10
Hva vil en i-MiEV til NOK 150.000 gjøre med salget til Think og de andre produsentene av små tosetere ?

Sansynligvis svært skadelig for salget av disse.

Like sannsynlig vil vi aldri kunne legge en 150000 kr lapp på bordet hos Mitsubichi forhandleren og så kjøre avgårde med en slik bil. Minimum tilkommer frakt og levering, og sannsynligvis en hel liste med andre tillegg.

USD 22K er NOK 140K så jeg la på NOK 10K allerede. Selv om det blir NOK 30K i tillegg snakker vi alikevel om kun NOK 170K. Fortsatt billig. Om den norske importøren skrur opp prisene er det neppe noe problem å importere fra f.eks Danmark ?

Det virker nesten fristende å holde 2 biler igjen om nr.2 bilen kan kjøpes til denne prisen...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Gaute

Tenker vi kanskje ser i- Miev først som Peugeot eller Citroen.
Har forstått det dit hen at det er noe samarbeid mellom PSA og Mitsubishi og at PSA skal lansere bilen.
Gaute - tidligere Saxo 2002 eier  127.000km.
Bilen ble solgt grunnet defekt batteripakke. For tiden syklist.

Rav4_EV

Når dere omregner utenlandske priser på nye elbiler må dere ta i betraktning at prisene er oppgitt med statlige subsidier. F.eks er Miev priset til £28.000 i England, men det er inkludert £5000 i subsidier. De får du neppe kloa i når du eksporterer bilen.

AM
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

cra

Sitat fra: elektrolux på lørdag 19. juni 2010, klokken 21:22
Imens kan vi glede oss over at vi faktisk kan legge en 250000 kr lapp på bordet hos en Think forhandler og faktisk kjøre avsted med en bil i disse dager.

Dette minner veldig om den tida jeg drev og bygde PC selv. Man kunne alltid vente noen måneder og få et bedre hovedkort, en raskere prosessor eller et fetere skjermkort til samme prisen som det som var tilgjengelig i dag. MEn: ventet man de seks månedene så hadde man jo ikke noe i mellomtiden, og når de seks månedene var gått så var det alltid noe med dobbel ytelse nye seks måneder fram i tid. Ser ut til at det samme er noenlunde gjeldende ved kjøp av elbil, bortsett fra at det ikke er sikkert at man kan kjøpe den om seks måneder.  :-\
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jkirkebo

Sitat fra: Rav4_EV på søndag 20. juni 2010, klokken 10:54
Når dere omregner utenlandske priser på nye elbiler må dere ta i betraktning at prisene er oppgitt med statlige subsidier. F.eks er Miev priset til £28.000 i England, men det er inkludert £5000 i subsidier. De får du neppe kloa i når du eksporterer bilen.

AM

Den koster det NÅ ja. Slik jeg forsto artikkelen er planen å få ned prisen til USD 22K i løpet av et par år, uten subsidier.

Batteripakkene blir ganske mye rimeligere å produsere når man får opp volumet. F.eks Tesla har jo planlagt en pakke på >90kWh til Model S, produksjonsprisen på den blir antageligvis under USD 20K, kanskje ned mot USD 15K (8000 celler á $1.50-$2.00 + kjøling/batterikasse/montering/BMS).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ken

Den britiske subsidien kommer til å forsvinne etter regeringsskifte nylig sammen med gratis museer og den slags. Etter sånne tiltak vil de konservative ende opp så opopulære at de ikke ville gjenvelges i mange år framover  ;)
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA