Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvordan parkere i Bygarasjen.

Startet av Cookie Monster, fredag 11. mars 2016, klokken 10:49

« forrige - neste »

EJ

Setet mitt knirker hver gang jeg svinger til venstre, så den høyre side støtten er enten gåen eller så tar den borti midt konsoll

Har ikke reklamert til Tesla enda (planen var å ta det når jeg bestiller 1 års service)

Så er spent på hva de sier, har BMI over 40 så får vel noen kommentarer på det :)

Men er fremdeles skinny sammenlignet med den vanlige amerikaner.

Og kan ikke huske å se at det skal være noen vekt begrensning på setet av noe slag


Muffinman


lunitiks

Gøøøøørl you thought it was a maaan but it really was a muffin! Jo hoo nostalgisk gull
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Skjøteledning

Herlig med skikkelig "tråddrift".
Fra next gen seter til Frank Zappa live.
Får si som Forrest Gump "elbilforum is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.;-)

LASOL

#19
Bilen min har hatt problemer med at seteryggen på førersetet gnisser mot koppholderen siden den nesten var ny. Når jeg "tar" i seteryggen er det noe som virker løst inne i ryggen, særlig på sidestøtten som vender mot koppholderen. Den var nå på service for en del småfeil. Tesla sier at alt er OK med sete. Det de gjorde var å smøre på noe fett, som jo trekker til seg skitt og møkk, så det ikke skal knirke. Jeg synes dette er for dårlig, men innså at det ikke ville komme noen bedre løsning av å "krangle" med de på servicesenteret.
Jeg synes sidestøtten i setet er dårlig og som nevnt virker noe løst i seteryggen. er det noen som har fått dette fikset med annet enn fett og tapebiter?

S 85d ap1 oktober 2015

Dag A.

Har selv samme problemet og kjenner flere andre med dette.
Felles for oss alle er nextgen seter og normalvekt (med unntak av en som selv karakteriserer seg som korpulent :))

I Kristiansand har de kommet med "fett på sete" løsningen, men det vil ikke bli akseptert dersom det nå viser seg at  andre SC faktisk gjør noe med sete vangene, og ikke bare en jimmi løsning.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Bjoris

Er det noe bedring å spore på de nye biler?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Spinner

Dette er ikke et problem på min (90D lever okt. 15), men ser at det ikke skal mye til før setet tar borti midtkonsollen. Klaringen er kun rundt 5 mm på hver side, men den går ikke inntil selv om man lener seg mot midten.

LASOL

#23
På bilen min virker det som om sidestøtten på førersetet er løs (gir lyd når jeg tar i den) -å smøre fett på siden av setet og koppholder som Oslo Nord gjorde er ingen fiks av en løs sidestøtte. Jeg reklamerer en gang til formelt til Tesla og ser hva som skjer da.
S 85d ap1 oktober 2015

Gusse

Var en tråd tidligere som kanskje denne passer bedre i, men klarte ikke å finne igjen den:
Synes at setene begynner å bli litt vel "rynkete".
Er dette innafor?

hemi

Min hadde endel bruksmerker, mer enn jeg har opplevd på ny bmw, mercedes og porsche jeg har hatt, selv om jeg da har hatt fokus på å ikke sette meg på kanten på vei inn i bilen.

Som nevnt knirket det også godt, hadde med en venn som også er stor gutt, vi er begge over 110KG, opp svingete veier da var det knirkebalett av annen verden fra siden mot midtkonsollen.

Gode seter, men virker som tesla fortsatt er litt ferske og ikke tenker igjennom alt. f.eks. porsche har lagt filt der ting kan komme i kontakt, men stortsett sørget for at det ikke er kontaktmuligheter.

Heldigvis er nextgen setene gode å sitte i, også på langtur, så det veier opp mye. Og utrolig mye bedre enn de forrige man har fått.

OnlyOne

I tillegg til knirkingen som oppleves her, så har jeg også merket en viss slark i sitteputa og seteryggen. Dette ble oppdaget under akselerasjon, og selv om det er marginalt, så tror jeg ikke det er veldig bra at hele setekonstruksjonen beveger seg når den blir utsatt for krefter. Når ting går fort, så kan slik bevegelse fort tolkes som dårlig friksjon til underlaget, noe som kan få en til å gjøre feilvurderinger.

For å illustrere hva jeg snakker om, så kan dere utføre følgende test:

Sett deg i sete. bøy høyre underarm og hånd over egen skulder og ta tak i "skulderen" på sete. Forsøk å "jukke" (ja, ja, ingen fiffige kommentarer nå ;) ) frem og tilbake. Er det som med mitt sete, så vil du oppdage bevegelse som du også kan oppleve og merke under akselerasjon og muligens nedbremsing.
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

Muffinman

Reklamerte på dette i 2014 når P85'en var et halvt år gammel. Det skulle visst være slik og slik var alle bilene i følge Tesla. Merkelig nok var det bare førerstolen som hadde slik slakke. Passasjetstolen var tight og fin.

Bjoris

Xen jeg prøvde så verre ut enn disse bildene... Vår nye Leaf med 11.000 km nå ser også verre ut enn dette...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Tassen

Løfter denne igjen. Jeg har model S med Nextgen seter. Førersetet tar i mot midtkonsollen uansett sittestilling eller fører. Har lest mye rundt på mange norske og utenlandske forum å ser at problemet er utbredt.
Ser at servicesenterene rundt om smører inn setet og midtkonsollen med et produkt som hindrer knirking men at det stadig kommer tilbake. Sannsynligvis når produkteter tørket ut etter noen måneder. Produktet det henvises til er DuPont Kryptox se link https://www.amazon.com/DuPont-Krytox-Grease-Pure-Additives/dp/B00NRPXDOK/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1472739607&sr=8-1&keywords=krytox

I dag hadde jeg tid å kjørte innom servicesenteret på Lade i Trondheim. Etter å ha lest meg opp gikk jeg inn å spurte om muligheten til å få noen til å smøre på de varene. Fikk tilbakemelding om at for dette måtte det faktisk settes opp en avtale da de ikke hadde kapasitet til å ta en rask titt. Jeg tilbød meg selv å få litt av stoffet på fingern å gjøre jobben selv men det var ikke mulighet for dette heller. Det endte altså med en innkalling 2måneder frem i tid.

Videre er mine nextgenseter usannsynlig mer slitt enn hva man kan forvente etter 10000km. Allerede etter 2 uker så jeg antydning til folder. Har tatt dette videre opp tidligere og løsningen deres var en runde med Swisswax.

Ser mørkt på en fremtid der jeg flere ganger i året må smøre inn setene selv med swisswax for å holde setet i sjakk på aldring samt smøre inn knirkeområdet med fett til en hver tid.

Hva er dere andres erfaring med disse setene. Ser flere har fått nye seter.
På hvilket grunnlag har dere fått gjennomslag for dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA