Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: PHEV 2016, start av forvarmer fra nøkkel

Startet av stefse, torsdag 10. mars 2016, klokken 18:21

« forrige - neste »

stefse

Hva er ladehastigheten på Phev'en (10, 16 A)?
Hvor lang tid tar det å lade den fra tomt til fullt?
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

rkiljet

Min erfaring er i ca 5,5t på 10A og drøyt 3 på 16A, er rundt det som stend i bokji mener jeg.

MikaelØ

Kan laderen stå i hele tiden? Bilen regulerer vell dette selv, når den er full ?
2016 Mitsubishi Outlander Instyle+ PHEV

aaa3

Ja, bare en fordel om laderen står tilkoblet hele tiden, så trekker du mesteparten av strømmen til forvarming fra nettet.

MikaelØ

Ok!
Bilen blir ikke brukt daglig. Blir kun brukt til lengre turer, så det kan gå dager og faktisk uker mellom hver gang jeg bruker bilen.
Hvor lenge kan bilen stå vist jeg lader batteriet til fullt og trekker ut laderen? Tappes den langsomt, eller holden den godt på batteriet?

2016 Mitsubishi Outlander Instyle+ PHEV

kensivert

Sitat fra: aaa3 på torsdag 18. februar 2016, klokken 08:25
Ja, bare en fordel om laderen står tilkoblet hele tiden, så trekker du mesteparten av strømmen til forvarming fra nettet.

Er ikke det kun på 16A lading at den trekker fra nettet? Har forstått det slik at ved 10A lading, så tar den strøm fra batteriet ved forvarming.

bob64

Sitat fra: kensivert på torsdag 18. februar 2016, klokken 12:53
Sitat fra: aaa3 på torsdag 18. februar 2016, klokken 08:25
Ja, bare en fordel om laderen står tilkoblet hele tiden, så trekker du mesteparten av strømmen til forvarming fra nettet.

Er ikke det kun på 16A lading at den trekker fra nettet? Har forstått det slik at ved 10A lading, så tar den strøm fra batteriet ved forvarming.

Det er korrekt... hvis det ikke er blitt endringer på 16 modellen
2014 Outlander PHEV Instyle+

aaa3

Forvarming trekker noe mer enn 16 A. Forvaremer du med laderen tilkoblet, trekkes 10 A fra nettet, resten fra batteriet. Har du 16 A lader så trekkes 16 A fra nettet, og litt fra batteriet.

Amadeus

Jeg har 32 amp kurs i garasjen 3 faset, om jeg bruker overgang og kobler til, vil dette ha noe å si for lading og oppvarming eller er det maks 16 amp?
Sikkert et dumt spørsmål, men har ikke peiling på dette egentlig og ikke funnet noe om det på nett.

aaa3

Bilens lader begrenser ladestrømmen til 16 A. Du kan aldri få ladet en Mitsubishi Outlander PHEV på høyere strømstyrke, uansett utstyr.
Standard ladeledning begrenser ladestrømmen til 10 A.
Du kan kjøpe 16 A ladeledning her: http://elbilhjelpen.no/htm/type1.html

nofuelno

I Sverige leveres "alle" PHEV's med 16A kabel fra Charge-Amps.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

TMC

Hej!

Det stämmer inte, i Sverige är 10A laddkabel standard, men många köper Charge-Amps 16A kabel som extra utrustning. Nackdelen med Charge-Amps kabel är två;

1. Det är mycket lätt att av misstag byta från 16A till 6A när man sätter i laddaren i bilen!
2. Belysningen i laddaren är helt värdelös, den gör ingen nytta alls men är en god idé...

nofuelno

Sitat fra: TMC på fredag 19. februar 2016, klokken 23:11
Hej!

Det stämmer inte, i Sverige är 10A laddkabel standard, men många köper Charge-Amps 16A kabel som extra utrustning. Nackdelen med Charge-Amps kabel är två;

1. Det är mycket lätt att av misstag byta från 16A till 6A när man sätter i laddaren i bilen!
2. Belysningen i laddaren är helt värdelös, den gör ingen nytta alls men är en god idé...

Stemmer, det var det jeg mente med "alle"

Ladekabelen husker siste innstilte ladefart, så den er enkel å bruke.
At den har lys i tuppen, er ingen ulempe når det er mørkt. ( mindre fumling )
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA