Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla som min neste taxibil..?

Startet av VanillaBean, torsdag 10. mars 2016, klokken 17:40

« forrige - neste »

AmocoCadiz

Sitat fra: 65lars på fredag 01. april 2016, klokken 16:44
Tatt mye Taxi i det siste, og 9 av 10 er vel Prius.  Sjåførene, eierene også,  elsker den!
Veldig komfortabel å sitte i - for meg som kunde.
("Vedlikehold halv pris av MB og BMW - sier de.  Bremseklossene varer tre ganger så lenge.")

Hadde jeg hatt lit mer penger på budsjettet - ville jeg vurdert denne, muligens kjøpt den.
Fin bil.
Toyota hybridene går jo (mest på bensin), men Toyotas plug free hybridteknikk er nå 19 år gammel, mer eller mindre uforandret, er den veldig utdatert.

Elbilen er lysår forran, og fra idag kan du få bestille en Tesla Modell3 eller AmperaE som er lysår mer moderne og miljøvennlige,
det er noe å glede seg til!
(levering om 2 år har du jo tid til å spare opp budsjettet også!)

65lars

Hmm - visste ikke at akkurat den teknologien var så gammel, og de taxi sjåførene sier at den går på elektrisk, til henholdsvis 30 km eller 60 km/t.  Den "høres" imidlertid ut som om den alltid går på bensin.

Ja - den nye Tesla 3 eller AmeraE -  håper den /de holder hva som er lovet.  Venner på jobb og sosialt har snakket om dette de siste dagene.  Noe å glede seg til!
Så på CBS news fra i går, at Tesla har fått inn 198.000 bestillinger, allerede!   ::)

http://www.cbsnews.com/live/video/198000-orders-placed-on-teslas-new-electric-car/?ftag=CNM15cf32c
Trilling, bestilt KIA

AmocoCadiz

Du kan ta "vintertesten" på Toyotas hybrider, legg deg bak på litt kalde dager, og det er lett å se at det ryker fra eksospotta hele tiden....
En annen litt fasinerende øvelse er å google frem størrelsen og type batteri ( lenge var det ikke lett å finne ut av siden det naturlig nok ikke ble avertert) på Toyota hybrider, overraskende lav spec og teknologi.
Som sagt banebrytende på nittitallet ( forrige århundre) men håpløst i lys av siste utviklingen med AmperaE og Modell3.

Ja spennende tider fremover med disse nye elbilene, Elon tvitret vel nå over 225000 bestillinger og han begynt fundere på behov for kapasitets økning på fabrikken.

Så da er tusenkroners spørsmålet hva gjør Toyota, siden de sluttet med elbil ( den spennede ElRav modellen som finnes noen av i Norge)
Tør de å og snu i tide...?

bkv

#33
Jeg prøvekjørte den nye Toyota Prius i går. Min plan var at den gamle Volvoen skulle holde til det kom en elbil med lang rekkevidde og overkommelig pris. Slik gikk det ikke og derfor ser jeg på biler. Siden kravene mine er bensinmotor, automatgir og pris på 300000 eller mindre, byr Toyota hybridene seg frem.

Den nye Prius har i følge selgeren fått et "nytt" hybridsystem som er mer effektivt enn før slik at bensinmotoren brukes mindre. I tillegg var det vist gjort forbedringer andre steder også. Han mente at et forbruk på 0,35 l\mil er realistisk på blandet kjøring, mens en brukt Auris Touring han også hadde, brukte 0,5
Mitsubishi i-Miev 2012.

AmocoCadiz

Sitat fra: bkv på søndag 03. april 2016, klokken 13:50

Den nye Prius har i følge selgeren fått et "nytt" hybridsystem som er mer effektivt enn før slik at bensinmotoren brukes mindre. I tillegg var det vist gjort forbedringer andre steder også.
Det sa selgeren også til oss når vi kjøpte Toyota hybrid.
Test om nyeste utgaven nå kan bruke varmeapparat ved start av kald motor med fullladet batteri, uten umiddelbar start av bensinmotor. Sjekk også "økonometerinstrumentet", til venstre i dashbord, hvor inslagspunktet er for bensinmotor er på nye modellen (hvis det er tredje tykke strekken må du ha egg under gasspedalen)

Jeg ville, hvis mulig, strukket budsjettet til plugin hybrid, særlig hvis du kjører mye kortere strekninger og gidder å plugge inn, da vil du kunne få markant lavere forbruk enn med ikke ladbar hybrid. Sannsynligvis blir bruktprisene bedre for pluginn hybrider enn vanlige hybrider fremover pga stort fokus på pluginn og elbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA