Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Auto bremsing uten cruise contol på?

Startet av Mippen, torsdag 10. mars 2016, klokken 16:45

« forrige - neste »

mr_Utopia

Denne tråden handler ikke om hvor mye feil det er på bilene, men hvordan feil håndteres av organisasjonen.

Siden VW trekkes fram negativt med feil, må jeg bare korrigere. Jeg har hatt 2-3 feil på min nye VW, bl.a. tett EGR, lavt nivå på kjølevæske, parkeringbrems knappen som var litt treg. Det erbå forvente. Men det ble håndtert på en meget imponerende måte. Det ble ordnet akkurat når det passet meg. Mail blir besvart innen få minutter i arbeidstiden.  All info, historikk på bilen er tilgjengelig. Jeg har 1 person å forholde meg til, som har vært min service rep. i 4,5 år.

Det svake leddet er nok meg som ikke kommer 100% i tide til avtalene...

Dette var skryt av Møller Norge. Men jeg ønsker at Tesla Motors Norge kommer dit, slik at jeg kan kjøpe en Tesla om et par år.

Men jeg tror de må legge om organisasjonen får å få det til. Det virker på meg som om Tesla har bommet på å ha selveide Service Center. Da er det plutselig en kostnad med reparasjoner, og ingen incentiv for å få jobben unna. Et forhandler verksted får fakturere til importør ved reparasjon på garanti. Hvis de ikke får gjort noe pga manglende deler eller andre årsaker, blir det ingen prnger inn i kassen. Hvis det blir rot i systemet, kommer en ny og bedre egnet leder inn av bedriftsøkonomiske hensyn.

RaBalder

Sitat fra: mr_Utopia på søndag 31. januar 2016, klokken 10:01
:
Jeg har hatt 2-3 feil på min nye VW, bl.a. tett EGR, lavt nivå på kjølevæske, parkeringbrems knappen som var litt treg. Det erbå forvente.
:
Hvis du krysset av for å få disse feilene ved bestilling av bilen og eventuelt betalte ekstra for å få dem, da kan du forvente dem.

Ellers er det vel ingen som bestiller bil med feil. Man forventer en feilfri bil når man kjøper den ny.

Salvesen

Sitat fra: RaBalder på søndag 31. januar 2016, klokken 10:14
Sitat fra: mr_Utopia på søndag 31. januar 2016, klokken 10:01
:
Jeg har hatt 2-3 feil på min nye VW, bl.a. tett EGR, lavt nivå på kjølevæske, parkeringbrems knappen som var litt treg. Det erbå forvente.
:
Hvis du krysset av for å få disse feilene ved bestilling av bilen og eventuelt betalte ekstra for å få dem, da kan du forvente dem.

Ellers er det vel ingen som bestiller bil med feil. Man forventer en feilfri bil når man kjøper den ny.

Ingenting er feilfritt, ikke engang du...

Det største problemet til Tesla er ventetiden ved retting av feil, uten dette hadde det ikke brydd meg så lenge det er begrenset med feil såklart. Men å gå flere måneder for å få bilen feilfri etter levering er kjipt.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Mippen

Jeg har full forståelse for at det tar tid å etablere seg, og at de har hatt en eksplosiv vekst i Norge. Problemet for meg er å forstå at verkstedene kan rote slik, og at de leverer ut biler med feil når de er nye. Hadde de sjekketbilene før de ble levert ut, og fiset det som kunne fikses hadde de spart seg for mye tull. Dette burde ha vært gjort på fabrikken... Ikke minst er det helt utrolig at et verksted hvor man bestiller time til flere mnd. i forveien kan mangle deler. Spesielt når jeg har lest på forumet at biler som har vært inne før deg, og som ikke har avtale om fiks har fått den delen byttet fordi de har spurt. Det vil si det samme som at de ikke har noe system på deler som er bestilt inn, og at en time man har ventet på i lang tid er bortkastet tid siden man aldri kan vite om delene man skal ha er kommet. Man bør ha et system som viser at delene er booket til en annen time. Ikke bare bruke delene som er kommet inn tilfeldig. Leser også at mange folk har opplevd at bilen har blitt stående i flere dager uten at noe har blitt gjort. Hva er poenget med å levere bilen hvis de ikke har tid til å fikse den? Greit nok at man får lånebil, men man kaster bort tiden til verkstedet og til bileieren hvis bilen bare blir stående.
Fremtiden er elektrisk.

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 31. januar 2016, klokken 09:16
VW er for øvrig et kapittel for seg selv. Biler produseres i langt større volum, med bakdører som sliter av lakken på bakskjerm, bakluke som sliter av lakk mot bakfanger, tillegggsvarmer som tar kvelden etter 6 mnd (og gjentatte ganger påfølgende år), baklukeåpner som dør etter et år, motorer som forpester vanvittig når ikke jukseprogrammet er i drift +++ VW burde lage nærmest feilfrie biler etter så mange tiår med produksjon....

Morsomt at du nevner disse punktene. På vår gamle '05 Touran måtte Webastoen byttes etter noen måneder, og den var trøblete i resten av tiden vi hadde bilen. Låsmekanismen i bakluka måtte jeg bytte 2 ganger for egen regning. De har tydeligvis ikke fått orden på disse problemene etter 10 år...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Mippen

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 31. januar 2016, klokken 18:30
Prosentdelen bileiere som er (super) fornøyd til tross for feil og mangler, er tydeligvis mye høyere for Tesla
enn for både  VW og de fleste bilmerker.

Neppe gunstig situasjon dersom du  ønsker å anspore TM til å forbedre seg.

Jeg er veldig fornøyd med bilen også, men jeg er ikke fornøyd med kvaliteten på verkstedene. Er heller ikke imponert over alle slurve feilene ut fra fabrikk.
Fremtiden er elektrisk.

timingbeltkiller

Sitat fra: Mippen på søndag 31. januar 2016, klokken 18:32
Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 31. januar 2016, klokken 18:30
Prosentdelen bileiere som er (super) fornøyd til tross for feil og mangler, er tydeligvis mye høyere for Tesla
enn for både  VW og de fleste bilmerker.

Neppe gunstig situasjon dersom du  ønsker å anspore TM til å forbedre seg.

Jeg er veldig fornøyd med bilen også, men jeg er ikke fornøyd med kvaliteten på verkstedene. Er heller ikke imponert over alle slurve feilene ut fra fabrikk.

Da er du ett hakk mer realistisk enn mange Tesla eiere.
Ønskebetont erindringsforskyvelse synes å være normen.


Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

SunSeeker

Har MS som eneste bil. Har egentlig ikke hatt behov for noen SC besøk de første 15000km. Bestillt 20000 service til april (regner med den har gått 20000 da) men kunne fått time nå i februar om jeg ville. Da skal en pakning høyre bakdør skiftes, og that``s it. Super fornøyd med bil og verksted.
Ålesund

Corny

Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

JO

Må si denne tråden oppsumerer veldig godt hvorfor jeg ikke er Tesla eier lenger.
Er sjeleglad for å ha solgt bilen rett før jul til en meget god pris(Som er det mest positive jeg kan si, bilen hadde så godt som 0 i verditap på 50k kilometer og nesten 2 år).

Må si noen her er ekstremt tålmodige med Tesla mtp ventetider og leverandørens manglende respekt for kunden.

Jeg likte bilen, og trivdes førøvrig bra med den og hadde jo håpet at de kunne lykkes, men er for bekymret til kvalitet og organisasjon til at jeg hadde turt å kjøpe en Tesla på ny. Synd for Tesla som mister en potensiell kunde. Det er slikt som knekker ryggen på en såpass fersk og liten produsent.
Svart Model S Levert 11 Mars

Toonster

Ikke for å være frekk, men tror du overvurderer din egen posisjon ved å mene at Tesla knekker ved at du ikke vil være kunde mer.

Jeg har opplevd noe av samme skuffelsen din hos Volkswagen og Ford, og kommer ikke til å kjøpe de merkene mer i fremtiden. Men er rimelig sikker på at begge klarer seg fint uten meg som kunde.

:D


Toonster

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 02. februar 2016, klokken 17:22
Hmm...leste vi samme innlegget?

Ikke sikkert :)

Jeg krysser mine fingre på at jeg får like bra respons/oppfølging etter jeg har mottatt bilen. Til nå har de svart på både telefon og e-post på en svært god måte.

AlexM5

Jeg har hatt bilen i snart 2 år nå (25000km) og har hatt en del feil med den underveis, men hver eneste feil av nevneverdig betydning har blitt løst innen noen få dager etter at jeg rapportert om de. Bilen blir alltid vasket og har aldri blitt skadet under verkstedbesøkene. Fri leiebil eller lånebil har gjort hele prosessene utrolig smertefri. Jeg har med andre ord bare lovord å si om servicen til SC i Bergen. Ja jeg kunne tenkt meg mindre feil fra fabrikk, men bilen har virkelig vært en fryd å eie fra ny frem til nå, og mye av det er på grunn av enestående service.
P85 Finalised 03.10.2014 Levering 18.03.2014 mørkblå,mellombrunt,karbon,tech,pano,lyd,lys;park,sikkerhet,vinter,hattehylle

Mippen

Sitat fra: AlexM5 på tirsdag 02. februar 2016, klokken 19:37
Jeg har hatt bilen i snart 2 år nå (25000km) og har hatt en del feil med den underveis, men hver eneste feil av nevneverdig betydning har blitt løst innen noen få dager etter at jeg rapportert om de. Bilen blir alltid vasket og har aldri blitt skadet under verkstedbesøkene. Fri leiebil eller lånebil har gjort hele prosessene utrolig smertefri. Jeg har med andre ord bare lovord å si om servicen til SC i Bergen. Ja jeg kunne tenkt meg mindre feil fra fabrikk, men bilen har virkelig vært en fryd å eie fra ny frem til nå, og mye av det er på grunn av enestående service.

Har vært heldig du da. Fikk bilen min igjen etter service og fiks av pano tak. Noen timer senere lakk taket mer enn det gjorde før. Spent på å se om jeg må vente i 3-4 mnd. til for å få det fikset. Lysene mine som de skulle fikse sa de at de kunne ta på neste service som er om 13 mnd. Jeg klarte til slutt å få det ned til juli. Meldte inn fukt med påsketider i 2015, så hvis de klarer å fikse det sommeren 2016 blir jeg fornøyd. :P

Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA