Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av Ssseee, torsdag 10. mars 2016, klokken 15:49

« forrige - neste »

AmocoCadiz

Snakket med BOS verksted idag, og de fortalte det var så mange av disse OBC garantireparasjonene nå, at de gått tom for lånebiler, ikke bra men forståelig....
Og at KIAfabrikken i Korea ikke kunne gi en dato for leveranse av disse OBC boksene, noe som derimot ikke er bra og lite forståelig.

Ssseee

Sitat fra: elbil-1 på tirsdag 09. februar 2016, klokken 23:36
Er det vanlig at man får leiebil av verkstedet ved driftstans innen garantiperioden/garantifeil?

Du har krav på leiebil etter én uke. Første uken går på goodwill. Når en 3 uker gammel bil ikke kan brukes, da bør en kunne forvente å få lånebil fra første minutt..
2015 Kia Soul

mgrefsrud

Nå er min ferdig!!!!
Skal hente den idag. JUHU

Kia Soul EV 2016 levert 11.12.15
Nissan Leaf 2012 US Solgt 12.2015
MB Vito 2010 2.1 115 CDI A3 Ekstra lang (konebilen)

Ssseee

2015 Kia Soul

Henrik LS

Hei,

Som mange andre fikk vi også en ladefeil, obc feil, på vår kia soul som vi ellers har vært kjempefornøyd med.  Som flere andre får vi ingen tilbakemeldinger, selvom det er lovet. Har alltid måttet ta kontakt selv. Var lovet leie elbil fra idag. Har ringt sikkert 10 ganger,  fått resepsjonisten på Minde til å gå inn med en beskjed to ganger og har ikke hørt fra verkstedet. Ble ringt opp av selgeren kl 1630 som ville nøste opp i det i morgen. Bilen ble levert inn 30.1(!). Har en liten kia Rio bensin  lånebil... (for) Trangt for familie på fem. Har ikke fått tidspunkt for når den er reparert og forventer rask avklaring fra kia bos Minde i Bergen.  Å slippe slikt som dette var en av grunnene å kjøpe bilen hos dem... Kan nevne at vi har hatt bilen inne tre ganger for å skifte lutftrykkmåler på et av hjulene som var der fra første dag. Første og andre gang den var inne hadde de ikke riktige ventiler(!?!). Ikke tillitsvekkende. Vi får se om det er enkeltepisoder eller om det feil "familie" vi er kommet inn i. "Family like care"...

Ssseee

Kjedelig da. Jeg har opplevd det motsatte, de ringte jevnt og trutt første uken. Så skjønte de at det kom til å ta tid, da ble vi lovet el-leiebil som stod klar morgenen 5 feb. akkurat som avtalt. Dette er også på Minde..
2015 Kia Soul

HenryJac

Det tok Kia 6 uker og noen dager på å gi med en skiboks som praktisktalt er hyllevare. Regner ikke med at de er så mye raskere med alt annet, med mindre de slår til neste gang om jeg skulle trenge noe.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

HenryJac

Sitat fra: nime01 på fredag 12. februar 2016, klokken 07:15
Sitat fra: HenryJac på torsdag 11. februar 2016, klokken 21:06
Det tok Kia 6 uker og noen dager på å gi med en skiboks som praktisktalt er hyllevare. Regner ikke med at de er så mye raskere med alt annet, med mindre de slår til neste gang om jeg skulle trenge noe.
Mulig jeg har gått glipp av noe, men hvordan har leveranse av en skiboks sammenheng med ventetid på verksted?
Har noe med Kia og leveringstid   :o
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

kennethdelbekk

Jeg er godt vant fra Toyota verksted fra før, og der er det vanlig at man får lånebil når bilen er på verksted. Bertel på jessheim har også vært greie med det når jeg har en MB Vito på verksted der. Så JA, Leie/Lånebil når bilen er på verksted er normalt.
Fenstad
2014 Modell S85
2015 Soul EV Svart/Rød (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA