Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladingen starter ikke. P106

Startet av Martin S., torsdag 10. mars 2016, klokken 13:17

« forrige - neste »

Martin S.

Starter dette som en samletråd for tips og triks for Nissan Connect.

Passord problemer:
Det første jeg har erfart var at det var vanskelig å logge inn, men når jeg prøvde "glemt passord" på nettsidene så avdekket dette et stort problem, Nissan støtter ikke lange passord. Vårt passord var på 19 tegn og dette gikk tilsynelatende fint når vi registrerte oss hos forhandleren, men fra det jeg kan forstå så støtter ikke Nisan mer en 17 tegn i passordet sitt. Når du prøver å logge inn senere på nettsidene så vil pålogging feile om man prøver med alle tegn. Så første tips er å prøve "glemt passord" for å dobbeltsjekke hva Nissan faktisk registrerte som ditt passord.
https://www.nissan.no/NO/no/YouPlus.html

Aktivere tilkoblede tjenester:
Når jeg hadde løst passord problemet fikk jeg allikevel ikke logget på Nissan EV appen på mobilen. Jeg fikk meldigen "feil brukernavn passord", men jeg var 100% sikker på at dette stemte nå. På nettsidene under "Min Garasje" står det en knapp for å "aktivere tilkoblede tjenester". Etter å ha trykket der og ventet litt så fungerer plutselig pålogging på den mobile appen.

Riktig app:
Det er mange apper på Play store, her er den jeg prøver å bruke nå:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.digitas.android.nissan.carwings

Ok dette er så langt jeg har kommet, har foreløpig ikke fått kontakt med selve bilen, men jeg har i alle fall fått til å logge på You+Nissan nettsiden og appen.

Bare å legge til tips og triks på denne tråden!

Bjoris

Bra tips, kom inn selv nå, men ingen kontakt med bilen, men det er vel det som er problemet i bilen? Men det var vel noen som hadde fått kontakt med bilen?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

sjossang

Kult - fant bilen min også. Ikke fått den enda, men ser at den er online :)


(fjernet VIN-nr)
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Eyyy

#3
I forbindelse med registreringsprosessen får jeg beskjed om å logge inn i bilen, for å få gått videre i registreringen. Problemet er bare at jeg får ikke logget inn i bilen. Noen andre med tilsvarende problem? Ny tenka 30 2016

Edit: Bare se bort fra denne meldingen, gikk knirkefint å registrere seg i dag..

Martin S.

Jeg har fått startet app og kommer inn på bilen på nettsidene, men det er står 0 info. Når jeg har forsøkt å logge på i bilen så får jeg et stort problem, den støtter ikke lengre brukernavn en 17 tegn og mitt er på 27 tegn.

Når jeg prøver å "koble til" bilen på nettsiden så får jeg bare 0 på alle målinger.

Bjoris

Tror det er koblet ut inntil dette fungerer som tenkt, tenker Nissan IKKE vil ha en ny Carwingshistorie når de nå har solgt bilen bade på større batteri og MYE bedre app, da blir det dumt at den nye ikke er det fnugg bedre
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Eyyy

Jeg fikk startet klimaanlegget via appen i dag.

FroBe

#7
Sitat fra: Martin S. på torsdag 28. januar 2016, klokken 12:58
Så første tips er å prøve "glemt passord" for å dobbeltsjekke hva Nissan faktisk registrerte som ditt passord.

Sier du at Nissan lagrer passordet ditt i klartekst og oppgir det til deg hvis du sier at du har glemt passordet?
Dette er dårlig sikkerhet, den korrekte måten er kryptert lagring av passord, og nullstilling/nytt passord hvis man har glemt dette.
http://blogg.itfag.no/2011/03/04/mange-slurver-med-passordsikkerhet/

Hvis hackere får tak i listen med passord lagret i klartekst så har de fri tilgang til bilene via Connect...
Leaf Tekna 2019
Volvo V70 2006 AWD 2.5T

sjossang

Og nå finner jeg bilen min også! Liker nye NissanConnect!

Tesla Model S 75D, (sept. '17)

glibbe

Jeg fikk kontakt med bilen min de første to dager, etter det har den vært uten kontakt - forhandler sir at jeg får innkalling når ny oppgradering er klar, dumt de ikke klarer dette remote fra Nissan.

Men i Nissan You står det du må logge inn på bilen, det eneste sted jeg finner som ikke matcher beskrivelsen helt er e-postvarslinger - men brukernavnet mitt er for langt :( bilen er jeg strålendes fornøyd med, men siden jeg selv jobber med it er jeg veldig lite imponert over både system hastighet på app, og at dette ikke var klart til bilen ble lansert...

RuneW

Sitat fra: sjossang på torsdag 28. januar 2016, klokken 23:57
Og nå finner jeg bilen min også! Liker nye NissanConnect!



Hvordan får du til dette? Jeg får bare en "about:blank"-side om jeg prøver å komme inn på ruteplanleggeren... Trodde først det var Chrome med diverse blockers på, men det samme skjer med en ubesudlet Internet Explorer...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

sjossang

Går "bare" til https://www.nissan.no/NO/no/YouPlus/private/dashboard.html, logger på, velger Min Garasje og så Se tilkoblede tjenester.

Bruker Chrome med div plugins. Også testet ok i IE.

MEN: får du kontakt med bilen din via app'en? Det er bare noen få biler hvor NissanConnectEV fungerer, og selv på disse skal det være ustabilt.

I stad prøvde jeg å oppdatere ladestasjoner i bilen, og da fikk jeg en reboot av anlegget...
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

JanØ

Er utseende i browseren annerledes for 2016-modellen?...har ingen garasje ser det ut til=

TM

Sitat fra: sjossang på fredag 29. januar 2016, klokken 13:31
I stad prøvde jeg å oppdatere ladestasjoner i bilen, og da fikk jeg en reboot av anlegget...
Hvordan oppdaterer Leaf ladestasjonene. Leser den dataene direkte fra NOBIL databasen. Hvor lang tid tar det vanligvis før en ny ladestasjon vil kunne leses inn i Leaf sitt system ?

sjossang

Sitat fra: TM på fredag 29. januar 2016, klokken 14:59
Sitat fra: sjossang på fredag 29. januar 2016, klokken 13:31
I stad prøvde jeg å oppdatere ladestasjoner i bilen, og da fikk jeg en reboot av anlegget...
Hvordan oppdaterer Leaf ladestasjonene. Leser den dataene direkte fra NOBIL databasen. Hvor lang tid tar det vanligvis før en ny ladestasjon vil kunne leses inn i Leaf sitt system ?

Aner ikke :) Bare oppdaterer og mottar ladestasjonene. Burde være en sentral database som alle kan hente oppdateringer fra, og da er vel Nobil sin database et godt utgangspunkt.
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA