Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading av plugin hybrid

Startet av HCO, torsdag 10. mars 2016, klokken 13:10

« forrige - neste »

HCO

Sitat fra: zbk på mandag 18. april 2016, klokken 13:07Bilen er kun langturbil for spesielt interesserte med goood tid.

Dette er jeg helt enig i, vi ville aldri vurdert å kun ha en Zoe. Med gangavstand til nærmeste fossilbilutleie kunne det kanskje fungert. Jeg har god erfaring med rent-a-wreck de gangene vi har vært i beita (som regel på grunn av gammel bensinbil som plutselig finner ut at den ikke vil på tur...).

Sitat fra: zbk på mandag 18. april 2016, klokken 13:07Om man vil ha Life eller Intens koker ned til smak og behag. Personlig mener jeg at setevarme, ryggekamera, parkeringssensor, regn-/lyssensor og handsfree nøkkelkort (+ litt til) er verdt mellomlegget, men bilen blir ikke ubrukelig uten.

Vår Life har setevarmere i forsetene, de andre tingene savner vi ikke (med et lite forbehold for lyssensor - det er jo helt dust at baklysene ikke virker sammen med kjørelysene på nyere biler). Alt som kan gjøres i appen kan også gjøres direkte i bilen; hjemme er det mindre enn 15 meter fra sofaen til gårdsplassen.

Dessuten synes 11 av 10 kvinner at det hvit/beige/sorte interiøret i Life er kulere enn det sorte Intens-interiøret...
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

StigH

Veldig fornøyd med utstyrsnivå på Intense. Som trådløs nøkkel og el-vinduer rundt hele bilen, ikke bare foran som det er på Life. Så da falt valget mitt på Intense.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

HCO

Da er vi igang igjen...

Vi har nå hatt vår Life i 15 måneder. Bilen har vært 100% feilfri (vi har ikke opplevd verken sviktende varmeapparat eller flatt 12V-batteri). Vi har selvsagt fulgt rådene her inne og skaffet oss klone-dekksensorer, Megane-spylerdyser og Gytis-gummimatter. Vi har også kostet på oss lakkforsegling (Ditec) og hyttelader. I mine 30 år som bileier har jeg aldri tidligere erfart et så enkelt og billig bilhold. Fasit viser at vi nå bruker Zoe på 70% av alle kjørte kilometer. Det blir vel noe sånt som 95% av alle kjøreturer, ettersom bensinbilen stort sett bare brukes på lengre turer og at hver tur dermed innebærer flere kilometre.

Nå ønsker vi egentlig å bli hel-elektriske, men elbiler som kan erstatte vår gamle Subaru Outback finnes ikke ennå (nei, jeg har verken råd til eller lyst på Tesla X), og elmotorsykler mangler enten hurtiglading (Zero) eller er for dyre (Energica).

Så hva gjør man da? Jo, bytter til en Zoe med større batteri for dermed å øke el-bruken fra 70% til 90%. Selv om vi ikke angrer på at det ble Life i forrige omgang, er vi ikke like sikre på at vi velger Life denne gangen, av flere årsaker:

- Lysautomatikk: Burde egentlig være lite nødvendig, men er et reelt savn så lenge bilen ikke har baklys sammen med kjørelysene og i og med at vi daglig kjører ut og inn av minst 4 tunneller, ofte flere. Egentlig helt "dust" at lysautomatikk ikke er standard. Man kan selvsagt kjøre med nærlys hele tiden, men da må man justere lysstyrken på skjerm og dashboard etter dagslyset for å enten se hva som står på skjermen eller for å unngå å bli blendet. Lysstyrke ligger ganske mange trykk inne i menyen, og kan ikke justeres i fart. Lysautomatikk kan nå kjøpes som tilleggspakke på Life, mot tillegg på 4.000,- (da får man også regnsensor).

- Alu-felger: Dette valgte vi på nåværende bil, og vil ha det også på neste. Tillegg 4.000,-.

Etter å ha betalt 8.000,- for ovennevnte, er det bare 12.000,- igjen opp til Intens hvor vi også får en del annet utstyr med "på kjøpet". De viktigste argumentene for å velge Life, mener vi er det lyse lekre interiøret og at vi ønsker en så enkel bil som mulig (mindre "leamikk" som kan gå i stykker når den blir gammel).
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

HCO

Da er ny Zoe Life bestilt, det blir en titangrå - helt standard, pluss lysautomatikk og 16" alufelger. Antakelig levering i desember.

Det lyse interiøret er faktisk en hovedårsak til at det ble Life. Vi digger det - men litt spent på hvordan det blir i kombinasjon med en mørkere eksteriørfarge.
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

Rainer Becker

Hei
Vi har kjøpt Life denne har

+ Cruicekontroll
+ Elektriske vindusheiser foran  (med enkeltberøringsfunksjon og antiklem på førersiden)
+ My Z.E. Inter@ctive: Fjernbetjening av batterilading og forhåndsregulering av temperaturen via app eller PC/Mac
+Varme i seter foran

alu felger/metallic fikk vi med på kjøpet i vinterpakke

HCO

Så Life har nå mulighet for app? Vår nåværende (2016) har ikke det.
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA