Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvilken farge går du for?

Startet av nortrahof, onsdag 09. mars 2016, klokken 17:59

« forrige - neste »

Cookie Monster

Sikkert noe jalla greier de har behandlet interiøret med under klargjøring. Ville bare ventet å se om det blir borte.

Det med luftfilter som ikke slipper inn noe gjelder bare Model X. Model S før høst 2014 har bare vanlig pollen papirfilter og når autopilot hw kom startet de med kullfilter som er vanlig i de fleste nyere biler.
Er uansett ikke noe som kommer inn i bilen dette her.
2015 P85D

o.b.lix

Sitat fra: nortrahof på fredag 29. januar 2016, klokken 11:24
Dette harmonerer dårlig med TMs reklame på mikrofilteret i bilen skulle holde "ABC-krig-standard". - Da skal det vel ikke slippe gjennom aerosol av avfettingsvæske heller?!

Dette gjelder nok bare model X. Model S har nok vanlig filter tenkt for å stanse pollen og veistøv. Også kallet pollenfilter.

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Bushy

akkurat som på bildene fikk jeg og. sett det bare en gang. dagen etter vaskemaskin... stank affetting i bilen. ikke vet jeg. men jeg dro innom biltema og handlet wipes. gikk bort med det. haard gnukking
S75D sept. 17

Knugum

Fikk bekreftet av Tesla at dette er noe de er kjent med, og skyldes detailing før utlevering på tidlige biler. Et av produktene tåler ikke kulde. Lar seg fjerne med visse produkter. Har time for 2 års service snart, så de skulle fjerne dette for meg da.

nortrahof

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 29. januar 2016, klokken 11:51
Det med luftfilter som ikke slipper inn noe gjelder bare Model X. Model S før høst 2014 har bare vanlig pollen papirfilter og når autopilot hw kom startet de med kullfilter som er vanlig i de fleste nyere biler.
Er uansett ikke noe som kommer inn i bilen dette her.

Bilen er en D-modell så den skulle ha aktivt kullfilter. Slike filter skal være effektive for løsemidler og petroleumsprodukter så en areosol av avfettingsmiddel skulle være stoppet der  - selv på en TMS D-type.

Det virker sannsynlig at dette er noe stoff de har brukt under klargjøring som ikke tåler kulde?
Er det forskjell på hvor bilen er klargjort - eller klargjør de alle biler til Norge samme sted? - Min er klargjort og hentet i Drammen.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA