Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pendle 14 mil hver vei, hvordan bil?

Startet av Nordhab, onsdag 09. mars 2016, klokken 14:16

« forrige - neste »

Nordhab

"Bygger ut ladestasjoner over hele landet
Alle med elbil kan glede seg over flere hurtigladere over hele landet i den nærmeste framtid. Det er klart etter at Enova la fram sine planer onsdag formiddag (27.1.16)".

http://www.nrk.no/trondelag/bygger-ut-ladestasjoner-over-hele-landet-1.12771512

Salt-Hv27

E6 Oslo-Svinesund glimrer med sitt fravær i de planene.
--
C-zero 2016
Grand C4 GrandTourer 2018
3 kW solcelleanlegg på taket
Østfold

OlavEmil

E6 Oslo - Svinesund er vel alt eitt av dei best utbygde strekka i landet. Skulle ikkje forundre meg om kravet til Enova om 2 ladepunkt pr 50km alt er oppfylt der.

Då er det vel betre at ressursane blir brukt i resten av landet, der det er langt færre, om nokon, hurtigladarar.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Bolfus

Langturer nord for Steinkjer medfører i dag flere lange ladestopp på campingplasser i ødemarken. Tilgi at jeg ikke feller noen tårer for deg Salt  :P

MortenRA

Oslo -Svinesund er svært godt utbygd... Gledelig at man i fremtiden kan komme seg nord for Trondheim uten å måtte ha Tesla :)

Er dog svært spent på hvilke aktører som får de ulike strekningene...kremt AR...
Tesla Model S 75D - Soon to come

Salt-Hv27

Sitat fra: Bolfus på onsdag 27. januar 2016, klokken 18:16
Langturer nord for Steinkjer medfører i dag flere lange ladestopp på campingplasser i ødemarken. Tilgi at jeg ikke feller noen tårer for deg Salt  :P
Greit nok, det, men den første på norsk side er svindyr (AR), og neste er vel på Vestby.
Kartet kunne gjerne vist "utbygde" strekninger, forresten.

Og strekningen er Norges hovedforbindelse med øvrige Europa.
Jeg unner sjølsagt alle andre å få tilstrekkelig med ladeplasser!
--
C-zero 2016
Østfold

Panduck

Sitat fra: Salt-Hv27 på onsdag 27. januar 2016, klokken 17:06

Det er som nemnt en god del ladere på den strekningen, og at Enova ikke gir støtte betyr ikke at det ikke kommer mer. Grønn kontakt har vel allerede signalisert at de skal sette opp ladere på den strekningen, og fortum har vel presentert konkrete planer for hurtigladere ved Halden.

sjossang

Velkommen som elbilist Salt! Sjekk kartet her http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/hurtigladekartet og fjern alle alternativer unntatt Chademo. Så kan du zoome deg inn på E6 i Østfold/Akershus. Plenty av hurtigladere, og ganske mange fra Fortum.

Sarpsborg (McD), Rygge (Kiwi), Moss (Kiwi Melløs og i Kirkegata), Vestby (McD), Nygårdskrysset/Vinterbro (McD).

Husker godt mine første turer til Svinesund. Da var det bare hurtiglading ved Svinesundsparken, Storebaug og Vestby - og stor usikkerhet om de var i drift. Kona var skikkelig sur etter første turen hvor vi nesten gikk tom og brukte mye tid på lading (kaldt vær og mye slaps var grusomt for en uerfaren elbilist :- )

Tesla Model S 75D, (sept. '17)

jkirkebo

Heldigvis er Rv4 med. Endelig. Den enslige hurtigladeren på Roa (som ikke engang kan håndtere AC og DC samtidig) hjelper ikke stort...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: sjossang på onsdag 27. januar 2016, klokken 20:48

Velkommen som elbilist Salt! Sjekk kartet her http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/hurtigladekartet og fjern alle alternativer unntatt Chademo. Så kan du zoome deg inn på E6 i Østfold/Akershus. Plenty av hurtigladere, og ganske mange fra Fortum.

Sarpsborg (McD), Rygge (Kiwi), Moss (Kiwi Melløs og i Kirkegata), Vestby (McD), Nygårdskrysset/Vinterbro (McD).

Husker godt mine første turer til Svinesund. Da var det bare hurtiglading ved Svinesundsparken, Storebaug og Vestby - og stor usikkerhet om de var i drift. Kona var skikkelig sur etter første turen hvor vi nesten gikk tom og brukte mye tid på lading (kaldt vær og mye slaps var grusomt for en uerfaren elbilist :- )

Ja det er i praksis fortsatt ganske ubrukelig/upålitelig. Kjøpte selv en Leaf av en som er drittlei å kjøre CHAdeMO bil på den stekingen der. Katastrofe, selv om det i teorien skulle være ok.
E6 sydover fungerte faktisk bra i 2012. Deretter er det bare gått nedover.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Salt-Hv27

Ja, som nevnt hadde jeg hovedsakelig strekningen på den søndre delen av E6 i tankene, og jeg hadde trudd at kartet også viste "utbygde" strekninger (og det gjør det jo ikke).
Det er jo bra om det kommer mere i/rundt Halden (og hjertesukket over aktøren ved avkjørsel 2 indikerer vel at å stoppe der for å lade blir uaktuelt, både for meg og flere).
Jeg ville håpet at det kom en ladestasjon på Solberg (avkjørsel 4).

Takk for velkomsthilsen, forresten!
(Og flere Hvaler-Halden-turer blir det nok ikke med elbil før det er varmere i været. Da får nok dieselbilen trå til.)
--
C-zero 2016
Østfold

Salt-Hv27

Forresten - sannsynligvis uavhengig av Enovas hovedveg-planer skal det komme flere ladeplasser i Verdens Navle (TM) - ved Hvalers rådhus, i følge ordføreren. Jeg håper at noen av dem kan bli med type-2-kontakter.
I dag er det bare to elbil-plasser med schuko-kontakter, og de er vanligvis opptatt hele arbeidsdagen av de to samme bilene, sannsynligvis ansattes.
--
C-zero 2016
Østfold

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA