Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: VisibleTesla - Login Failed

Startet av Truls Lurås, onsdag 09. mars 2016, klokken 12:04

« forrige - neste »

jan-c

For Tinn Energi er det vel naturlig å skaffe seg en aksje i Grønn Kontakt :-)
Flott at det kommer positive signaler - reiser så snart hurtigladeren er på plass  8)
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

jan-c

Er det noen som vet om det er utvikling i denne saken?
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

aronesen

Det finnes 3, 11kW type 2 uttak ved Kvitåvatn Fjellstue. 2 av disse er dedikert for Tesla, men den tredje er for alle biler med type 2.

Virker ikke på Renault Zoe, (sikkert noe med jord og nøytralleder) men andre biler med type 2 kan nok bruke dette. F.eks Mercedes.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

...

Jeg leste i et innlegg her på forumet, men finner det ikke igjen. Der sto det at hurtiglader skulle åpnes i Rjukan i løpet av sommeren 2017. Noen som vet hvem som er operatør, og når/hvor den kommer?

rolandvg99

Sitat fra: nix på søndag 28. mai 2017, klokken 09:51
Jeg leste i et innlegg her på forumet, men finner det ikke igjen. Der sto det at hurtiglader skulle åpnes i Rjukan i løpet av sommeren 2017. Noen som vet hvem som er operatør, og når/hvor den kommer?

Dette er svaret jeg fikk:

"...Jeg kan opplyse om at det i disse dager prosjekteres en hurtigladerstasjon for elbil og eluttak til bobiler i Rjukan sentrum, nærmere bestemt ved rutebilstasjonen.
Dersom vi får de nødvendige politiske beslutningene vil ladestasjonene stå ferdig medio juni/juli 2017..."
"I like soul with a capital S"

Vollis47

Kan vel nesten ikke ta bedre forbehold enn:

"Dersom vi får de nødvendige politiske beslutningene vil ladestasjonene stå ferdig medio juni/juli 2017..."

Med slike forbehold kan det fort gå både ett og to år før det skjer noe.
Kristiansand / Egersund, Zaptec Pro ladebokser
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017 (solgt)
Nissan e-NV 200, februar 2016 (solgt)
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

rolandvg99

Selvfølgelig kan det ta tid, men det hjelper at flere enn meg og en håndfull andre maser. Oppfordrer alle til å sende en forespørsel til post@tinn.kommune.no. Det er lett for politikere å avfeie 20-30 henvendelser, hundrevis litt mer vrient, tusenvis blir umulig.
"I like soul with a capital S"

SveinJ

#22
Det er Finn-Arild Bystrøm som har sendt ut denne e-posten om lading i Tinn. Jeg skrev en e-post til kommunen i februar om dette, med forslag om hurtiglading på Mæl-stoppested. Først nå fikk jeg svar om at de velger å ha en sentrumsnært.
Men bare pøs på med e-poster. De trenger litt pes.
Bor selv i Austbygde.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue


...

Fantastiske nyheter! Mange har ventet på dette  :+1: ;D

jan-c

#25
Den påbegynte hurtigladestasjon er lagt til tomta til Tinn Billag midt i sentrum, selv om en må svinge unna hovedgata, Sam Eydesgate, et par hundre meter synes  dette som en knall plass.
Nå kan jeg reise til Rjukan "uten" planlegging, fylle batteriet på 30-40 minutter, og reise rundt til alle severdigheter og til Møsvann og Tessungdalen og Gaustablikk på samme dag - hvis jeg vil :-)

2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

SveinJ

Det trasige med ladestasjon i utkanten av sentrum er at den ikke er veldig sentral for de som kommer langs Tinnsjøvegen og skal opp mot Tessungdalen. Da blir det 4 mils omvei. Opp til Gaustablikk blir det også passe lang omvei!

Enda verre er det for de som kommer opp fra Kongsberg, Jondalen, Hovin til Austbygde og skal videre oppover Tessungdalen. 6mil omvei!

Tror nok Tinn Kommune har valgt denne løsningen av kostnadsmessige årsaker og ikke av lademessige årsaker for elbilister.
500 000 koster anlegget!
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Orbit

De har fått bevilgning til to lokasjoner, hvor bare den ene er fastlagt til nå. Et sted i nærheten av krysset Fv37/Fv364 vil kunne dekke mange reiseveier, og er i alle fall bedre enn alternativet de diskuterer med å sette et punkt midt oppe på fjellet (Stavsro) på en vinterstengt vei! Det er jo ingen som trenger hurtiglading om vinteren.... :'(

(Stavsro er jo heller en kandidat for saktelading, mens en går tur på Gaustatoppen)

De som har mer lokalkunnskap enn meg må gjerne ta en henvendelse til ordføreren/kommunen med lokaliseringsforslag.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Ellemelle

Stavsro er en stor parkeringsplass hvor det nå vel er krav om "tilstrekkelig antall" ladeplasser uansett?


SveinJ

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 08. august 2017, klokken 14:50
Stavsro er en stor parkeringsplass hvor det nå vel er krav om "tilstrekkelig antall" ladeplasser uansett?

At man vil anlegge en hurtigladeplass på Stavsro finner jeg unaturlig. veien over Gaustaråen er vinterstengt, derfor vil en betydelig investering ikke være nyttig i store deler av året. Parkeringsplassen benyttes i hovedsak av de som skal vandre opp på Gaustatoppen, og de blir borte i flere timer.
Saktelading ville kanskje være et tema, man da er det bare de første om morgenen som får glede av dïsse plassene.
Dessuten ligger Stavsro i Hjartdal kommune!


2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA