Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Biler på finn

Startet av Trekkoppbil, tirsdag 08. mars 2016, klokken 20:28

« forrige - neste »

SteinarSun

Varmepumpen er ikke essensiell for problemene med manglende kupe-temperatur, selv om jeg også er tvilende til funksjonaliteten og virkningsgrad.
Biler med og uten vp har et elektrisk varmeelement (mener jeg så det stod 5kW på mitt), og det er manglende effekt fra dette som er problemet.
Jeg leste i tråden over, og oppdaget til min store forundring at ved å sette luftstrøm til rute og fotbrønn, (ikke auto) så ble bilen mye raskere varm under kjøring, satt faktisk temperaturen ned fra 22 til 21 da det ble hett i bilen.
Dette var med -4 gr
I allefall for min bil viser dette at det er nok effekt tilgjengelig, men at med anlegget i Auto, funker det svært dårlig.
Programmeringsfeil, eller et stupid forsøk på å sette en energiøkonomisk klimaprofil av en tullebukk hos VW
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

mihkku

Min bil var inne for omprogrammering da varmen bare slo seg av og AC ikke fungerte i sommer. Nå blir den grise varm ved oppvarming uten at ladekabelen er koblet i og bilen blir girsevarm på 5min. Veldig fornøyd med eGolf som vinterbil om dagen :)

Raftepapp

Vbl, hvordan gikk det for deg, ble det omlevering?
Er i samme situasjonen selv, ny bil for 2-3 måneder siden. Har vært på verksted 6 ganger allerede, to av gangene måtte den bli hentet av bergingsbil. Nå fortsetter feilene å komme, så jeg må bestille ny time...
For min del er der diverse feil relatert til elektrostystem og lading, men har også hatt problem med varmeapparat, feilmeldinger på brems, lys og keyless.

Lurer nå på hva jeg bør akseptere. Er det verdt kampen å kreve omlevering, eller skal jeg fortsette å akseptere verkstedbesøk. Servicen er forsåvidt ok og leiebil får jeg hver gang.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA