Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Priser service Trillingene

Startet av nr1rayner, tirsdag 08. mars 2016, klokken 06:58

« forrige - neste »

nr1rayner

Dro opp instruksjonsboken her en kveld.
Snublet over "automatisk resirkulering".
Mange biler som har slikt i dag, men da er det jo en egen knapp. Her er det vel en "nese" som sniffer på lufta og aktiverer resirk ved dårlig luft. Stusset egentlig på at Leafen ikke har det.
Men, har den det likevel?
Prosedyren er: Hold inne resirk-knappen til den blinker (ca 2-3 sek). Det skal så være aktivt.
Kjører lite tunneler for tiden, så får ikke sjekket hva som skjer. Skulle tro lampa lyser hvis den aktiverer resirk.
Noen som vet?
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

sjossang

Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

nr1rayner

Sitat fra: Powerflux på mandag 25. januar 2016, klokken 23:49
Funker ikke på 1. Gen!!
Kan du utdype?
Blinker ikke lyset i knappen? Det gjorde det på min..
Kjører den ikke resirk i dårlig luft? Det aner jeg ikke om den gjør på min..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Einar_S

Sitat fra: nr1rayner på tirsdag 26. januar 2016, klokken 07:10

Kjører den ikke resirk i dårlig luft?
Det nytter ikke med en stille smyger, du må slippe en skikkelig brakfis!
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

nr1rayner

Sitat fra: Einar_S på tirsdag 26. januar 2016, klokken 09:44
Sitat fra: nr1rayner på tirsdag 26. januar 2016, klokken 07:10

Kjører den ikke resirk i dårlig luft?
Det nytter ikke med en stille smyger, du må slippe en skikkelig brakfis!

I slike tilfeller bruker vi å åpne vinduet for å slippe den ut. Ønsker i hvert fall ikke å resirkulere den.
Men, hver sin lyst  ;) 8) :P
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

AppleKnocker

Er dette en reell funksjon?

Når jeg holder resirk inne med AUTO skjer det ingenting.
Når jeg holder resirk inne uten AUTO blinker knappen og så slukker den.
På skjermen står det enten resirkulering eller frisk luft, ikke noe om "auto resirk"

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

nr1rayner

Sitat fra: AppleKnocker på tirsdag 26. januar 2016, klokken 18:25
Er dette en reell funksjon?
Akkurat det jeg lurer på ;)
Bruker sjelden Auto jeg, så har nok ikke prøvd.
Resirk blinker 2 ganger.

Hvis det ikke er slik i AUTO, kan det være at den har automatisk resirk hvis den står i AUTO fra før?
Jeg aner ikke..
Kan ikke huske at den noensinne har kjørt resirk uten at jeg har bestilt det, men det kan jo hende at den gjør det uten at knappen lyser for alt jeg vet..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Hansi

Det bør vel stå noe i instruksjonsboka hvis dette er en funksjon?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

nr1rayner

Sitat fra: Hansi på tirsdag 26. januar 2016, klokken 19:07
Det bør vel stå noe i instruksjonsboka hvis dette er en funksjon?
Se trådstarten ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Hansi

Uff, sorry.. Jeg lo forresten godt av den ene kommentaren din her :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Olee

Prøvde dette litt i går. Kjørte gjennom en del tunneler og kjente eksoslukten sive inn. Kanskje ikke så gale som med "frisk luft" :)
Det regnet en del, og med manuell resirk på første delen av turen dugget det litt. Auto resirk dugget nesten ikke. Mulig det var "for god" tunnelluft til at den skrudde seg på  :P Skal iallefall prøves ut litt mer!

AppleKnocker

Finner for øvrig ikke et kvekk om dette i min (franske) instruksjonsbok.
Står det at det er auto resirk i den norske?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

MortenRA

Finner det i 2015-manualen hvert fall :)

Tesla Model S 75D - Soon to come

tomrh

Sitat fra: nr1rayner på tirsdag 26. januar 2016, klokken 09:55
Sitat fra: Einar_S på tirsdag 26. januar 2016, klokken 09:44
Sitat fra: nr1rayner på tirsdag 26. januar 2016, klokken 07:10
Kjører den ikke resirk i dårlig luft?
Det nytter ikke med en stille smyger, du må slippe en skikkelig brakfis!
I slike tilfeller bruker vi å åpne vinduet for å slippe den ut. Ønsker i hvert fall ikke å resirkulere den.
Men, hver sin lyst  ;) 8) :P
Holder man seg ikke like før tunnellåpninga er man skikkelig fanga ihvertfall... :D
Personlig kjører jeg alltid med manuell resirk for tiden, merker ikke at lufta blir dårlig, selv etter 45 km (hjem->jobb). Riktige innstillinger gjør at frontruta dugger svært lite, er ganske energieffektivt ihvertfall. Men sidevinduene foran dugger ofte ned. Blir som oftest bedre ved å kjøre gjennom en tunnell faktisk...  ???
Dere får teste ut automatikken litt dere da, kanskje den funker veldig bra?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA