Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nye brukere, se her!

Startet av hemi, mandag 07. mars 2016, klokken 20:13

« forrige - neste »

hemi

Jeg har for første gang besøk tesla service og er sylfersk tesla eier, både for å kjøpe chademo, 400V rød og type2 kabel, men også for å klage på UMC'en min som ikke har LED lys på seg, måtte ganske mye krangling til da den jo LADER, men ikke har lys. Etter min definisjon er det defekt. Etter deres definisjon burde jeg beholde den siden "den virket og til og med åpnet lokket". Sa jeg da ikke trodde den virket, siden det ikke var lys, og hadde kjøpt meg en e-golf lader til den siden den ikke virket i helgen, herren på naboskrivebordet sa da at ALL GARANTI RYKER DU HAR IKKE GARANTI LENGER..... djizes så hyggelig, men å kjøpe en ekstra UMC der i helgen var jo heller ikke mulig, forsåvidt heller ikke i dag.... såå... ja... seriøst hva pokker.

Jeg begynte på dette tidspunktet å bli lettere irritert da det hadde tatt 1 time ca å få opprettet ting for å faktisk få kjøpt noe. Spurte også om dette betydde at alle veggbokser, med ferdig menneks plug, også da brøt garantien, noe han bekreftet at de gjorde, og sa man måtte da heller ha de med type2, og bruke original tesla kabel....  Jeg mumlet noe om at oppbygningen av selve kabelen var en ganske basic greie, og elektronikken satt i bilen...

Riktig kundebehandling hadde vært å gjøre meg obs på at de ikke ønsket at jeg brukte e-golf VW lader, og heller kjøpte en av de, ikke kjefte på meg og "true" med manglende garanti. Jeg hadde jo akkuratt bestilt 3stk ladegreier til 6-7000 og bil til nesten 1 mill,  en umc fra eller til, who cares. Jeg hadde med meg daglig leder hos oss på turen til tesla, som vurderer(vurderte?) tesla, han er også... sykt imponert.


Det kom en hyggelig dame som må være hakket mer senior i systemet og roet ned alt, så står nå på venteliste for ny ladekabel.


Bilen er en P85D som gikk ut fra tesla som demobil for <30 dager siden, superhappy med bilen, men.. stort tja?! til  mitt første møte der jeg skulle "klage" på noe. Er jo ikke som det er så forbanna morro, eller jeg prøver lure til meg laderskifte fordi det er så gøy.

Amoss

Sitat fra: hemi på mandag 25. januar 2016, klokken 15:33
... herren på naboskrivebordet sa da at ALL GARANTI RYKER DU HAR IKKE GARANTI LENGER.....

Neste gang noen skulle finne på å komme med slike påstander, spør "Kan jeg få dette skriftlig (med stempel/signatur fra Tesla så klart) så jeg kan dokumentere påstanden overfor advokaten min (evnt. forbrukerrådet/NAF/media etc...)?"
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

RaBalder

Sitat fra: Amoss på mandag 25. januar 2016, klokken 16:19
Sitat fra: hemi på mandag 25. januar 2016, klokken 15:33
... herren på naboskrivebordet sa da at ALL GARANTI RYKER DU HAR IKKE GARANTI LENGER.....

Neste gang noen skulle finne på å komme med slike påstander, spør "Kan jeg få dette skriftlig (med stempel/signatur fra Tesla så klart) så jeg kan dokumentere påstanden overfor advokaten min (evnt. forbrukerrådet/NAF/media etc...)?"

Ja, dette er jeg enig i. Få dem til å dokumentere utsagnet skriftlig, signere og stemple det.

Da bruker dem som regel å moderere seg.


Det er vel neppe en eneste Tesla-eier som bare har ladet med standard UMC fra Tesla og dems supercharger.

For pokker, jeg mottok selv en Mennekes kabel for bruk når UMC ikke fungerte. Og den kabelen var det Tesla som ba meg bruke. Og det var mange flere som også fikk slik kabel når det "stormet" som verst.


Jeg ville heller ikke sagt at UMC var defekt om led'ene ikke fungerte.
Hovedfunksjonen er jo at den kan lade bilen.

  • ikke defekt
  • men heller ikke slik Teslas videoer viser at produktet skal fungere => mangelfull

petersv

Levér en kalge, dette er jo skandaløs kundebehandlig. Selvfølgelig er det bare sprøyt det med kabelen, eller kunne jo man aldri lade bilen på offentlig type 2, og hele poenget med å bruke denne kontakten er at man skal være ihht. standard.

Leiha

Hmmmm, nesten fristende å bortover en tur for å krangle på at UMC ikke åpner ladeporten.. Just for the hell of it 8)
Hitra, Sør Trøndelag
S85D Levert 3.6.2015
TM3 LR AWD levert 25.6.2019

Sandvika

Manglende ledlys er helt klart en mangel, det burde Tesla fikset umiddelbart. Etter å ha lest innlegget ditt et par ganger og får det dessverre ikke helt til å henge sammen.

Leser det sånn at du har "mistet"  garantien? På UMC``en eller bilen?  Regner ikke med at det at du har brukt VW kabel gjør at du mister garantien på UMC``en din. Hva er årsaken til at Tesla mener du ikke har garanti?


krl

Hvilken Tesla-avdeling gjaldt dette? Jeg har fått samme beskjed.

Imidlertid kan dette umulig være korrekt, da Tesla solgte bilen med Type 2 ladekontakt. Da kan man lade med alle Type 2-ladere -- hvis ikke er det særdeles villedende markedsføring.

hemi

Sitat fra: Sandvika på mandag 25. januar 2016, klokken 17:54
Manglende ledlys er helt klart en mangel, det burde Tesla fikset umiddelbart. Etter å ha lest innlegget ditt et par ganger og får det dessverre ikke helt til å henge sammen.

Leser det sånn at du har "mistet"  garantien? På UMC``en eller bilen?  Regner ikke med at det at du har brukt VW kabel gjør at du mister garantien på UMC``en din. Hva er årsaken til at Tesla mener du ikke har garanti?

Han refererte til garanti på bilen.


Sandvika

ja, hvorfor skulle han begynne med å true med garanti på bilen når du reklamerer på UMC?

hemi

Sitat fra: Sandvika på mandag 25. januar 2016, klokken 21:06
ja, hvorfor skulle han begynne med å true med garanti på bilen når du reklamerer på UMC?

Jeg fortalte jeg hadde kjøpt en VW e-golf lader i helgen siden de var stengt, og den ikke lyste, og hadde brukt den midlertidig da.

Sandvika


ihlhaug

- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

RaBalder

Sitat fra: hemi på mandag 25. januar 2016, klokken 15:33
:
Det kom en hyggelig dame som må være hakket mer senior i systemet og roet ned alt, så står nå på venteliste for ny ladekabel.
:

Den linjen tror jeg ikke stod i din opprinnelige posting  ::)  ;D
Var poenget bare å fyre oss opp  ;)

Hvis det kommer til urimeligheter/uvitenhet/misforståelser på "gulvet" i Tesla, så kan det være greit å få snakket med noen litt lengre "opp" relativt fort/med-en-gang  ;D

jorgen.s

Hadde liknende opplevelse da jeg hentet min bil og spurte om detaljer og toleranser rundt felger, innpress osv. Ble kraftig frarådet av selgerklysene i salgsrommet og den ene presterte å si "Du mister bilen din".

Har også siden overtakelse 9. okt. ventet på å bli kontaktet for booking av en servicetime for å fikse det ene speilet som ikke vil folde seg ut (Startet før kulde og bilen står i minimum 10 grader varm garasje). Det flagrer også en slags pakning fra det som jeg passer på å vise alle som er nysgjerrige på bilen.

Så ja, den mirakuløse kundeservicen er det lite tegn til ennå.
Fotgjenger
01.11.2012 - 15.09.2015 : 2012 Leaf
S85D VIN 98*** i transitt

Amoss

Sitat fra: RaBalder på mandag 25. januar 2016, klokken 21:43
Sitat fra: hemi på mandag 25. januar 2016, klokken 15:33
:
Det kom en hyggelig dame som må være hakket mer senior i systemet og roet ned alt, så står nå på venteliste for ny ladekabel.
:

Den linjen tror jeg ikke stod i din opprinnelige posting  ::)  ;D

Den sto der når jeg skrev mitt svar i alle fall.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA