Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nye brukere, se her!

Startet av hemi, mandag 07. mars 2016, klokken 20:13

« forrige - neste »

RaBalder

Sitat fra: Amoss på mandag 25. januar 2016, klokken 23:42
Sitat fra: RaBalder på mandag 25. januar 2016, klokken 21:43
Sitat fra: hemi på mandag 25. januar 2016, klokken 15:33
:
Det kom en hyggelig dame som må være hakket mer senior i systemet og roet ned alt, så står nå på venteliste for ny ladekabel.
:

Den linjen tror jeg ikke stod i din opprinnelige posting  ::)  ;D

Den sto der når jeg skrev mitt svar i alle fall.
Da var jeg vel så irritert og gærn før jeg kom så langt i innlegget at resten forsvann i "tåka"  :D
Skal forsøke å lese hele postingene før lunta tennes  ;)

petersv

Sitat fra: Amoss på mandag 25. januar 2016, klokken 23:42
Sitat fra: RaBalder på mandag 25. januar 2016, klokken 21:43
Sitat fra: hemi på mandag 25. januar 2016, klokken 15:33
:
Det kom en hyggelig dame som må være hakket mer senior i systemet og roet ned alt, så står nå på venteliste for ny ladekabel.
:

Den linjen tror jeg ikke stod i din opprinnelige posting  ::)  ;D

Den sto der når jeg skrev mitt svar i alle fall.

Du la det til på første redigeringen, sammen med siste avsnittet++ ;)

Enda godt du gjorde det, og at hun dama kom.

nortrahof

Det er en masse "overtro" om elbiler, lading og teknikk -selv blant fagfolk som man skulle tro at i kraft av sin stilling" skulle vite bedre". Det så man ved brannen på Brokelandsheia.
Denne representanten (som allikevel skulle vite bedre - og som tydeligvis har behov for kunnskaper/trening i kundebehandling) kan være i den villfarelse at UMCen "gjør noe med strømmen" slik at den "bare" passer til TMS - og omvendt? Det kan være eneste måte for å heve garanti.
TM har ansatt "vanlige" bilmekanikere og ikke folk med elektroteknisk utdannelse. Hva de vet, er ytterst variabelt og avhengig fra person til person da dette er kunnskaper de har tilegnet seg på egenhånd.

Når TMS har et standard CCS-grensesnitt, betyr det at alle plugger som passer kan brukes. - Om de virker, er en annen sak. Hadde ladekabelen vært kritisk for TMS på en måte som kunne skade bilen og derved "heve garanti", så hadde man valgt en proprietær løsning og ikke en CCS-kontakt og heller ikke en standard CCS-protokoll for å slå på strømmen i UMCen.

Når representanter for TM kommer med slike uttalelser, hadde det vært fristende å spørre "hva som er farlig eller hva som kan skades ved "uoriginal" løsning" og få dokumentert dette?
Det kunne også være et betimelig spørsmål å stille om den defekte UMCen om hva disse lysdiodene skal indikere for brukeren og hvorfor de ikke er fjernet da de tydeligvis ikke er så viktige at de behøver å virke?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

hemi

Tesla har nå ordnet opp, jeg har fått en beklagelse og snakket med sjefen på avdelingen, jeg er igjen superhappy ;)

nivve

Jeg tipper den som måtte komme med beklagelsen (eller den hvis vegne beklagelsen ble gitt av) ikke er superhappy .. :-D

andwin

Hvilken avdeling var dette?

Jeg har selv opplevd dårlig kundebehandling på Oslo nord da jeg skulle levere bilen en morgen etter en del feilmeldinger. Jeg hadde på forhånd blitt lovet at bilen skulle bli sjekket med en gang, og at jeg skulle få lånebil/leiebil.

Når jeg dukker opp så måtte jeg stå i nesten en time for å forklare situasjonen på nytt til to forskjellige kundebehandlere, til tross for at alt var registrert i systemene deres fra før. Det toppet seg da den ene kundebehandleren plutselig påstod at de ikke hadde kapasitet til å ta bilen denne dagen og at jeg måtte komme igjen en annen dag de hadde bedre tid.

Dette var selvfølgelig uaktuelt for meg da jeg hadde kjørt dit ens ærend for å få fikset dette. Det var jo tross alt Tesla som hadde bedt meg komme denne dagen. Heldigvis fikk jeg tak i en person som var litt mer serviceminded og som ordnet opp i saken og ga meg en leiebil med en gang.

Jeg fulgte med i appen og så at de faktisk begynte med bilen noen få minutter etter at jeg hadde dratt derfra.

For meg virker det som om det er veldig variende serviceinnstilling hos kundebehandlerne og at de to første jeg snakket med faktisk var "skeptiske" allerede fra start. Det er jo helt utrolig at de valgte å bruke to kundebehandlere i en time for å kverulere på noe som allerede var avtalt, ikke rart det er lang ventetid på servicecentrene.

Jeg skal ha service på bilen i slutten av februar, hvis servicen er like elendig da så bytter jeg til et annet servicecenter.

o.b.lix

Generelt er service-nivået hos norske mekanikere stort sett på et bunnivå. Det finnes enkelte unntak, men det er nok unntak, dessverre.

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

RaBalder

Jeg vil heller treffe på en Tesla-ansatt som er god på å behandle kunder når man kommer til "service-skranken"

  • Litt teknisk kunnskap
  • God på de datasystemene dem bruker
  • Registrerer i datasystemet effektivt det som er viktig når man snakker med dem
  • Er tydlig på hva som er avtalt. Og bekrefter ting på mail.
  • Eventuelt får tak i noen som er mer teknisk om det trenges. Men bør ikke springe rundt å lete etter folk.

En god bilmekaniker fungerer ikke nødvendigivis som kundebehandler.

petersv

Det er slik du beskriver, service-kundebehandlerne er ikke mekanikere.

RaBalder

Sitat fra: petersv på onsdag 27. januar 2016, klokken 15:32
Det er slik du beskriver, service-kundebehandlerne er ikke mekanikere.
Dem er selvfølgelig ikke bilmekanikere  ;)

Men i øyeblikket ser jeg på det som en fordel så lenge jeg klarer meg uten kontakt med et service-senter/verksted.

Kontaktpunktene er for dårlig organisert. Telefon, internett, email og personlig oppmøte.
Enten er det ikke noen i andre enden eller så havner man i en fysisk kø som knapt beveger seg.

Det burde ikke være slik.

Tromic

Tilbake til defekte UMCer. Min fungerer bra, med unntak av åpning av ladeluke. Merker jeg synes dette er litt irriterende. Bytter Tesla den hvis jeg klager?
Drammen.
Mitsubishi i-Miev 2011 - går som en klokke fortsatt
Tesla Model S 2013 - bruktkjøpt 2015. Fantastisk! Solgt.
Tesla Model X60D bestilt 24/9-2016

Brede

Sitat fra: Tromic på onsdag 27. januar 2016, klokken 19:12
Tilbake til defekte UMCer. Min fungerer bra, med unntak av åpning av ladeluke. Merker jeg synes dette er litt irriterende. Bytter Tesla den hvis jeg klager?

Den fungerer ikke som den skal, så den skal selvsagt byttes/feilen utbedres.

BMW850

Sitat fra: RaBalder på onsdag 27. januar 2016, klokken 17:04
Sitat fra: petersv på onsdag 27. januar 2016, klokken 15:32
Det er slik du beskriver, service-kundebehandlerne er ikke mekanikere.
Dem er selvfølgelig ikke bilmekanikere  ;)

Men i øyeblikket ser jeg på det som en fordel så lenge jeg klarer meg uten kontakt med et service-senter/verksted.

Kontaktpunktene er for dårlig organisert. Telefon, internett, email og personlig oppmøte.
Enten er det ikke noen i andre enden eller så havner man i en fysisk kø som knapt beveger seg.

Det burde ikke være slik.

Angående kontakt. Har dere prøvd dette kontaktskjemaet? Et par ganger har jeg brukt dette og blitt kontaktet raskt. Nevner det fordi jeg stadig leser om folk som prøver å ringe eller sende mail uten å få svar.

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

larssto

Sitat fra: RaBalder på mandag 25. januar 2016, klokken 17:24
Det er vel neppe en eneste Tesla-eier som bare har ladet med standard UMC fra Tesla og dems supercharger.

Joda, vi finnes. Har kun ladet med UMC (nesten daglig) og Supercharger siden okt. 2013. Original UMC'en (Rev-A) begynnte å fuske litt rundt jul, så jeg tok den til Tesla for et par uker siden og fikk ny uten spørsmål.
Model S, Stavanger

lunitiks

Finnes også dem som aldri har prøvd UMCen og utelukkende har ladet med Type2 / SC (me!)  ;D
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA