Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Realistisk levetid på en s70D

Startet av Sonus, mandag 07. mars 2016, klokken 18:02

« forrige - neste »

Sonus

Jeg har hatt det jeg vil karakterisere som mye problemer med min E-golf, samt slett service fra Møller.

Derfor spurte jeg da den var inn med feil på elektrosystemet om å få tilbud på tilbakekjøp fra Møller.

Min bils konfigurasjon vil i dag koste ca 300.000 +/- noen tusenlapper. Den har gått 10.000km, har to små 5-8mm parkeringsbulker.

Møller ville kjøpe tilbake bilen for 215.000 og selge den videre for 259.000

Ikke imponert :(

Neste stop er forbrukerrådet tror jeg.

tutti

45 000 i mellomlegg er vanlig hos Møller tror jeg.

Men.

Nå jeg var i samme situasjon som deg for mange år siden så tok Møller min ex VAG bil tilbake til utsalgspris minus omregistrering. Men da må jeg sette meg ned hos den største høvdingen hos merkeforhandleren og nærmest nekte å gå før saken ble avsluttet der og da. Det kan være tøft å stå på kravene, men du kan spare mye penger på det :)

Forbrukerrådet kan være løsningen for de tålmodige og som er villig til å betale penger til forliksrådet m.m.

buzzlightyear

Forbrukerkjøpsloven er forholdsvis klar, du har jo all anledning til å reklamere. Selger har plikt/rett å utbedre samme feil to ganger. Ved fortsatt feil er det presedens på at kjøpet kan heves.
Likeledes, hvis bilen er å betrakte som å ha vesentlige mangler, og heri kan hyppige feil og driftstans være eksempler på vesentlige mangler, kan kjøpet heves.
Hvis du har dine feil og kommunikasjon med forhandler/selger godt dokumentert kan du lett bygge en sak.

e-curious

Poenget med et tilbakekjøp er jo for din del, ikke for at Møller skal tjene penger.
Enig med buzz.. sjekk forbrukerkjøpsloven og forbrukerrådet.

Jeg kan også anbefalte NAF. De har gratis rådgiving for medlemer.
Er kjapt gjort å melde seg inn, de har også andre fordeler.

TM

Jeg har ikke erfaring med VW, men jeg opplevde driftsstans 3 ganger over en 6 mnd. poeriode med et annet bilmerke. Da fikk jeg tilbud om omlevering uten at jeg betalte en krone. Men jeg tror at forhandler kan kreve et fradrag som står i forhold til hvor mange km bilen har gått. Jeg vet om folk som har fått omlevering etter 3 år, og da er det jo urimelig om man ikke skal betale noe for den tiden man har brukt bilen.

pwb

Sitat fra: buzzlightyear på tirsdag 26. januar 2016, klokken 15:48
Selger har plikt/rett å utbedre samme feil to ganger. Ved fortsatt feil er det presedens på at kjøpet kan heves.

"Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig."

"Det må derfor kunne legges til grunn at det ved salg av bil normalt må kunne forlanges fra selgers side at de kan utføre flere avhjelpsforsøk. De store økonomiske konsekvensene heving vil ha, må ofte kunne betegnes som særlige grunner som gjør det rimelig med flere avhjelpsforsøk."

http://nbfold.nsp01cp.nhosp.no/article.php?articleID=79&categoryID=131

Sonus

Jeg har funnet ut at verdireduksjon basert på kjørte kilometer ved heving av kjøp legges til 0,75-1,60Kr/km. Dette skulle tilsvare ett verditap for meg på 7.500-16.000 kroner.

Møller har nå endelig begynt å forstå min frustrasjon og kommer nå å henter bilen på jobben min (de tilbyde seg å hente den hjemme hos meg) når det skal inn på verksted neste gang i begynnelsen av februar, men jeg føler vel på at dette er for lite for seint.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA