Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: BMW i3 50% lengre rekkevidde på 2017 modell

Startet av satheesh.net, mandag 07. mars 2016, klokken 15:48

« forrige - neste »

satheesh.net

Jeg lurer litt på om jeg skal bytte ut min mer "tradisjonelle" garasjeportåpner som henger under taket, til denne sidemonterte. Noen med erfaringer eller andre forslag?

http://www.portspesialisten.com/fjernkontroll/liftmaster-lm3800a/



PS! Den må selvsagt støtte HomeLink funksjonen i bilene til Tesla. :)

Leiha

Skal ikke si noe om akkurat den åpneren, men som prinsipp er det vanlig på industri porter som brukes mye.
Hitra, Sør Trøndelag
S85D Levert 3.6.2015
TM3 LR AWD levert 25.6.2019

petersv

Vanlig på "proffe" porter, f.eks. i fellesgarasjer etc.

Men, jeg ville heller buttet til rulleport med kassett.

Voll1

Jeg har den på videoen (har ikke plass i lengden bakover for en vanlig åpner). Funker fint til å åpne og lukke porten, men det gjør vel også en annen portåpner til 1/3 av prisen. Jeg fikk den ikke til å funke med Homelink og måtte montere "ebay-boksen".  Hvis du har plass så anbefaler jeg deg å heller bruke pengene på vanlig åpner og CHAdeMO-adapter. Det koster tilsammen det samme som denne  :-)
Model S  2013-2018
Model X  2017-

satheesh.net

#4
Voll1: Takk for synspunktene. Jeg har en garasjeportåpner og er vel egentlig fornøyd med den. Men snuser bare litt på alternativer. Ser på litt ulike muligheter når Model X skal stå i garasjen.

Jeg har en fra Marantec og er vel fornøyd med hvordan den fungerer og størrelsen. Det er som sagt litt for nysgherrighetens skyld. Jeg synes forresten ikke prisen var så avskrekkende heller. ;)

Voll1

Jeg har forresten opplyst feil. Teslaens homelink fungerer nemlig fint med portåpneren. Jeg betalte ca 6000 kr for denne åpneren (www.liga.no).
Model S  2013-2018
Model X  2017-

Rav4_EV

Har en slik på andre året som fungerer utmerket på en 5 * 2,5 meter port.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA