Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Billig 16 A Type 2 ladekabel fra Bilia i Norge

Startet av Wehrmut, søndag 06. mars 2016, klokken 20:12

« forrige - neste »

Wehrmut

De spylervæskedysene spryter vannet veldig lav, sånn sirka 5cm over bunnen av frontruta. Jeg fant ikke noe i bruksanvisning hvordan man kan justere disse. Noen som vet det?
e-NV200 7-seter

Fborg

Sliter med samme problemet selv. Leste en plass at det var et problem på Leaf også (tidligere modeller?), uten at jeg finner igjen de aktuelle trådene her. Svært interessert i en fix selv.
Minnesund

Nissan E-NV200 Evalia 2014 - 6,6kw

elbilmanne

Er det ikke som med andre biler, at man stikker en knappenål inn i dysa og vipper den dit man vil ha den?

Fborg

Har ikke tenkt på det, men skal jaggu prøve når jeg kommer hjem i dag :) Takk for tipset!
Minnesund

Nissan E-NV200 Evalia 2014 - 6,6kw

cra

Hvis det er en "stråle" sp kan man gjerne det. Om den er en "dusj" så er det av nye typen der man vanligvis må ha et verktøy for å justere dem.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Wehrmut

Var i verksted i dag etter jeg har prøvd å gjør det selv (med nåle). De brukte en liten skrutrekker som de stikk under dysen og trykk dem litt oppover.
e-NV200 7-seter

nr1rayner

Jepp, samme problem på Leaf.
Dysene på Leaf er justerbar, men ikke med nål. Flatjern derimot går bra.
Problemet på Leaf er at strålen etterhvert "stopper" i plastdekselet som ligger over.

Flere har fått satt inn dyser fra Juke.
Jeg er vant til å fikse ting selv, og har kappet bort en liten bit av det plastdekselet.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

bob-bob

Sitat fra: Wehrmut på søndag 24. januar 2016, klokken 17:54
De spylervæskedysene spryter vannet veldig lav, sånn sirka 5cm over bunnen av frontruta. Jeg fant ikke noe i bruksanvisning hvordan man kan justere disse. Noen som vet det?

Regner med at du har sjekket at spylervæsken ikke er bare "slush" ved 10 minusgrader , da blir nemlig trykket ut til dysene dine veldig lavt og du får den virkningen du viser på bildet ditt. For å teste dette, ta og bland opp spylervæske selv med konsentrat kjøpt på bensinstasjon og bland med lunkent vann og konsentrasjon/blandingsforhold som skal tåle opptil 20 minusgrader. Er det fortsatt like dårlig "futt" ja så er det dysene eller pumpen din.   Er det derimot bra nå , så vet du at det er billig/dårlig spylervæske  som har skylda... 8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA