Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Arngren slår til igjen

Startet av opelgt, søndag 06. mars 2016, klokken 14:34

« forrige - neste »

opelgt

Har kjøpt mellom 5 og 10 obd2 dongler,men har en gammel elm327 som virker,men er stor og klumpete....kjøper bare disse som er merket v 1,5 men får nyere versjoner hver gang (ebay) kommer det ikke noen update på leafspy slik at nyere obd2 dongler kan benyttes,eller har noen en link til en mini som virker....lei.no

lifern

Jeg også sliter med å finne en som virker.
Nå har jeg Visia så jeg vet ikke om det har noe å si.
SVART EUROLEAF 2013

leafnor

Leaf 2012/Aug 160.000 km

ebecker

Jeg kjøpte et «mini» OBD2 adapter for 299.- hos Kjell & Company på sørlandssenteret. Jeg forsikret meg først om at jeg kunne få pengene tilbake hvis det ikke fungerte. Det har nå stått tilkoblet 24/7 i noen uker og har fungert prikkfritt.

Kan kjøpes på web her: http://www.kjell.com/no/produkter/elektro/verktoy/maleinstrumenter/obd-2/obd-2-adapter-elm-327-for-bluetooth-p48500

Bobbulf

Synes det er sinnsykt dyrt å betale 299,- til Kjell når man får samme plugg fra Kina til 50 kr. Greit å betale litt ekstra for å kunne hente ting i en fysisk butikk, men å ta betalt 6 ganger så mye synes jeg er i overkant mye.
Må nå vel være noen av disse som er v1,5 vel?
http://www.dx.com/s/Elm327%2b1%2c5?PageSize=100&PriceIntvl=6-22&PriceSort=up
Kan være lurt å sende melding til selger at man kun er interessert i pluggen hvis det er versjon 1,5.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Burger

Litt off topic, men lurer på sikkerheten ved å la en sånn blåtanndongle stå i hele tiden. Kan ikke hvem som helst koble seg til? I fart er det litt vanskelig, men lurer om den står påslått når man er parkert.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

Einar_S

Jeg bruker også den fra Kjell & Co.
Den står gjerne i flere uker av gangen, og jeg har ikke hatt problemer med det.
Såvidt jeg kan se er den ikke "våken" når bilen er avskrudd.
Men jeg har ikke prøvd å koble til under lading. Kanskje den vekkes da.

Kjøp gjerne fra Kina, men vær klar over at det er flere "kloner" som ikke er helt kompatible.
Ellers synes jeg det er helt topp å gå inn i butikken med handlelista og gå ut igjen med det jeg trenger minutter etter. Og de er skikkelig serviceminded. Ialfall på Ski Storsenter. Flott om de klarer å klore seg fast der ved å tjene kun noen kroner på hver dings!

2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA