Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hyundai Ioniq - en flopp allerede før lansering ?

Startet av HenryJac, lørdag 05. mars 2016, klokken 01:38

« forrige - neste »

HenryJac

Finner J1772 16A, står ikke om at den kan justeres. Betyr det at den vil trekke 16A automatisk?
Er med 5m og Shuko i USA, sender ikke til Norge men kan få kompis der borte til å sende meg gave.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

elektrolux

Pass på at den inneholder nødvendig elektronikk, bryter begge faser, og er IT og TN kompatibel.

Ofte ikke tilfelle på kabler tilpasset andre markeder.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Salt-Hv27

få deg konto hos Jetcarrier, så får du adresse i New Jersey, og de sørger for frakt til Norge og tollbehandling.
--
C-zero 2016
Grand C4 GrandTourer 2018
3 kW solcelleanlegg på taket
Østfold

HenryJac

Sitat fra: Salt-Hv27 på fredag 22. januar 2016, klokken 22:19
få deg konto hos Jetcarrier, så får du adresse i New Jersey, og de sørger for frakt til Norge og tollbehandling.
Les en gang til. Jeg kan 1-up Jetcarrier  ;)
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

Trekkoppbil

Det er vel mer spennende utvalg av evse i USA. Men det er ikke fullt så morro etter at dolleran gikk fra 6 til 9 kroner.

Står det 16A, så tolker jeg det som at den ikke kan justeres.

Pass på å få en som støtter 240V, da det ikke er alle garasjer som innlagt 240V der.

Er det med schuko, så burde det vel passe? Tidligere har jeg også sett en selger på Amazon som selger utgave for Norway.  Men selges det med schuko, så er jeg redd det kan være en billig kina-vare som man bør holde seg unna. Jeg kjøpte 3 stk kina-evse'r for ett år sida, og nå virker bare en av dem.

evseupgrade.com får du panasonic-ladere som kan justeres fra 6-25A. Spør etter europeisk firmware. Du får ikke med schuko. Du kan jo sette på industrikontakt for 32A, og ha en overgang til 16-kontakt.

HenryJac

Det står at den er for 240V AC og er CE og TUV merket.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

HenryJac

2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

Powerflux

Er dette altså en fullverdig 16A ladekabel med elektronikken innebygget i håndtaket slik som ChargeAmps......til 71 USD :o

Det er jo isåfall hyperbillig ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

elektrolux

Ut fra delekost er det mulig, men da er det ingen som tjener penger på arbeidet med å bygge disse. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

kaiat

Det står "Mode 1" ser jeg. Vil det funke på Soul'en til trådstarter da? Det er vel ikke noe elektronikk på Mode 1-kabler?

elektrolux

Det kan være forklaringen. Vil da virke på biler med ettermontert type 1 inntak, men ikke på originalbiler med type 1 inntak da de krever styring av innebygget lader.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

HenryJac

2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

elektrolux

Mode 1 - Bilen får strøm via kabel, og lader. Ingen ekstern styring av lader.
Mode 2 - Bilen kvitterer ut, rele i ladekabel gir strøm til bilen og styrer bilens lader.
Mode 3 - Bilen kvitterer ut, Rele i ladestasjonen/stolpen gir bilen strøm via Mode 3 kabel og styrer bilens lader.
Mode 4 - Bilens batteri kobles direkte opp mot extern DC lader. Bilens BMS styrer laderen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Homecast

Mode 1 er rett og slett en defa motorvarmer kabel (enkelt forklart)
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

HenryJac

Da er vel neste. Hvilken mode er/trenger en Kia Soul?
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA