Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilket forbruk har du typisk på din D modell?

Startet av TorC, fredag 04. mars 2016, klokken 22:12

« forrige - neste »

Burger

Noen som har en oppdatering? De ligger og blokkerer kjøring til svigers.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

goggo

#136
Sitat fra: Burger på søndag 18. juni 2017, klokken 11:27
Noen som har en oppdatering?

Fristen for å sende inn årsregnskap til Brønnøysund er 31.juli.
Innen det skal styre og revisor skrive under på om det er "grunnlag for videre drift" eller ikke.
https://www.lederkilden.no/tema/okonomi_og_rapportering/regnskap-analyse/grunnlag-for-fortsatt-drift

Hvis de ikke får eller har fått en kapitalinnsprøytning før den tid så skal det vel mye til at de greier seg over sommeren.

EDIT: Men det sa jeg visst i fjor også. Og året før det, tror jeg.  ;D  Så hvem vet...

mvh
Hugo

Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Burger

Setter pris du er på ballen goggo :-)
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

tomrh

Skal unne meg kake den dagen AR- laderne blir normalt priset.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

AmocoCadiz

Lurer veldig på hvordan de kan fortsette eksistere, og tenkte jeg skulle sjekke status på ladestasjonen på Storebaug.

Der er det bare sorgen, den ene stein død og omtrent mosegrodd, den andre også ute av funksjon med nettverkfeil.
Hvis laderne ikke vedlikeholdes, blir de jo ødelagt og snart verdiløse som likvider i selskapet?

OleJA

Det er en ganske ressurskrevende prosess for en kreditor å få slått noen konkurs. Stort sett så medfører det bare utgifter og heft, uten muligheter til å få dekket noe av tilgodehavende.
Så dermed lar de fleste kreditorene det bare gå sin skeive gang. Et insolvent selskap kan dermed få holde på mye lengre enn det burde.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

E_S

Sist jeg så AR-ladere var det den på Grelland og på Lillehammer. Begge sto omtrent midt inni et kratt og bar tydelig preg av å ikke være i bruk. Den ene var også helt død.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

AmocoCadiz

Tydelig at hurtigladeprodusentene utilsiktet får stresstestet utstyret sitt av AR, overlever de denne behandlingen og fortsatt fungerer (etter konkursen?)er de nok lavet av svært godkjent kvalitet.

Ellemelle

Men hvem skal slå de konkurs? De har vel knapt noen utgifter så lenge ingen bruker laderne og de ikke har ansatte. Utstyret er vel betalt gjennom subsidier?

fredag

Sitat fra: Ellemelle på mandag 19. juni 2017, klokken 13:39
Men hvem skal slå de konkurs? De har vel knapt noen utgifter så lenge ingen bruker laderne og de ikke har ansatte. Utstyret er vel betalt gjennom subsidier?

Det er noen krav fra Enova til drift som følger med tilskuddene. Blir ikke kravene fulgt, så skulle jeg tro at Enova kan kreve å få tilbakebetalt tilskuddene.

Send inn bilder/dokumentasjon på mangelfull drift av offentlig finansierte hurtigladere på e-post til Enova.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Gordon Retriever

Hurtigladeren i Grelland er offline og kan kun brukes av kunder med årsabonnement, som dokumentert av Teslabjørn i klippet under.
Er denne laderen finansiert direkte av Arctic Roads, og dermed ikke omfattet av krav om dropp-inn tilgjengelighet?


Spol fram til 20.41 i filmklippet under, eller trykk her.


pudderjagar

Ser at ladaren i Aurland er oppe og går og ser ofte at da er folk som lader her så litt penger får dei nok inn.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

OleJA

Sitat fra: Ellemelle på mandag 19. juni 2017, klokken 13:39
Men hvem skal slå de konkurs? De har vel knapt noen utgifter så lenge ingen bruker laderne og de ikke har ansatte. Utstyret er vel betalt gjennom subsidier?
Vil nå tro at de ihvertfall har litt utgifter til strøm og effektavgift. Revisor skal vel også ha sitt dersom de vil drive videre.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Olee

Det blir vel dyrest hvis de har en besøkende per måned per ladested? Full effektavgift og lite inntjening?  :laugh: :+1:

stefse

Sitat fra: Olee på mandag 19. juni 2017, klokken 20:30
Det blir vel dyrest hvis de har en besøkende per måned per ladested? Full effektavgift og lite inntjening?  :laugh: :+1:
Denne fantetariffen, unnskyld utrykket, bør man snarest får bukt med, og erstattet med et mer rettferdig system. Men det er en annen sak.

Men hvis noen skal slå de konkurs, må det bli en offentlig etat. Kemneren og Enova bør kanskje snakke sammen, det spørs dog om det juridiske er på plass for å få på plass tvangsfullbyrdelse av eventuelle krav Enova har stilt.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA