Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukerundersøkelse av kartløsning for elbileiere

Startet av andpau, torsdag 03. mars 2016, klokken 18:09

« forrige - neste »

andpau

Hei, jeg er helt ny på elbil og venter i spenning på at min Nissan Leaf skal utleveres nå snart.

Det finnes helt sikkert svar på dette spørsmålet rundt på forumet, men stiller det på nytt jeg, så er jeg sikker på svar.

Jeg ønsker å installere lademulighet på hytta. Vi satt opp en helt ny hytte i fjor, så alt av elektronikk er nytt. Parkeringsplassen til hytta er ca. 100 meter unna hytta, kanskje litt kortere i luftlinje, men tror jeg evt må legge strekk langs gangveien.

Noen tips?

Tenkte kanskje at det går fint å grave ned en kabel selv bort til parkeringsplassen og få en elektiriker til å koble den til i sikringsskapet, men hva er det jeg evt trenger? Og er dette mulig i det hele tatt?

Tar imot alt av tips og triks.

På forhånd, takk :)

elektrolux

Fullt mulig.

Konsulter med en installatør om nødvendig kabeltykkelse for å opprettholde kortsluttningvernet. Grav ned f.eks en 3x4 pfsp kabel med et 16A Cee stikk i enden.

Bruk original kabel med overgang til Cee for lading.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ballemann

Hei!
Det er noen utfordringer med å dra en kabel et så langt strekke. Hvis du kan innstallere en hjemmelader med vern på parkeringsplassen, er nok det beste alternativ.
Renault Twizy 2014 (Solgt)
Citroen CZero 2011
Nissan Leaf Tekna 2013
Hjemmelaget EL trøsykkel, 2000w, 20A

MikaelØ

Er vell ikke problem å få det til, men det vill koste litt.
2016 Mitsubishi Outlander Instyle+ PHEV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA