Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Passat GTE

Startet av 65lars, torsdag 03. mars 2016, klokken 15:22

« forrige - neste »

65lars

Takk skal dere ha, igjen.
Også til Electrolux.
Sitat fra: elektrolux på søndag 21. februar 2016, klokken 09:30
Det ligger jo over 1000 elbiler på Finn.no

Bl.a dette kuppet: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=71428766

Vel, jeg ser stort sett i Østfold, men også Oslo, Akershus og Vestfold, selv om jeg vet det er mulig å får fraktet ned en bil fra Tromsø eller Alta, gratis.  Men det kan også fort koste kr 5K.

Her er slik jeg tenker:  El-bil - og batteri-teknologien - utvikler seg veldig raskt.
Kjøper man noe eldre enn 2014, er jo batterigarantien nærmest ute, og bilen vil være verdt nesten null, i løpet av et par år.
Den bilen jeg kjøper, blir muligens min siste bil, og vil jo at den skal vare, en stund, da... :)

Flere venner og kollegaer kjører diesel, men en av dem som kjører bensin (fra forhandler i Tromsø)  sendte meg denne lenken i helga: Ikke Kjøp Diesel!:  http://www.abcnyheter.no/motor/2016/02/20/195201074/na-sliter-mange-med-fa-solgt-dieselbilen

Så jeg vet ikke helt.  Har fremdeles tid på meg.

I-Miev forhandleren virket fullstendig uinteressert, sa noe slikt som: "Kom tilbake i april, da får vi kanskje inn noen av dem..."
Kan leve med en C-Zero - selv om den er litt smal, og små hjul, men den vil sannsynligvis gjøre jobben, dvs. det jeg trenger den for.

Så - man tenker - og forsøker å unngå stress - mht. alt dette!   :D
Trilling, bestilt KIA

65lars

OK - i dag kjøpte jeg en el-bil - kanskje den billigste på markedet, uten mye forhandling.
En Demo-bil, med under 1K km på seg.  Pen og ren, jeg la meg under den med lommelykt og speil, fant ikke noe rust, å snakke om.  Selger ( og jeg anbefaler ham)  fortalte at Produsent ikke anbefaler understells behandling. (!-?)
De hadde ikke skvett-lapper - men kjøper vel et par - setter dem bak forhjulene.  Bakhjulsdrift.

Jeg "stakk endelig fingern' i jorda,, vurderte mine kjørebehov, og det budsjettet jeg har, og kjøpte denne bilen.  Motivert, og med stor Takk til et par medlemmer her, som ga meg veldig nyttige tilbakemeldinger. (Dere vet hvem dere er...)

Prøvekjørte bilen, det var nok benplass, setet var komfortabelt, og bilen gikk jo som en kule.
Rask, fin, litt spartansk, sammenliknet med f.eks. en Tesla, men tilfredsiller absolutt - det jeg trenger.

Det vil (pga. papirarbeid) ta et par uker før jeg får bilen, men gleder meg som en unge!
:-)
Takk til alle!
Trilling, bestilt KIA

Mazzbot

Tesla model 3 reservert 31/3 .

65lars

Sitat fra: Mazzbot på onsdag 24. februar 2016, klokken 18:40
Grattis med elbil  ::) hvilken bil kjøpte du ?

Takk!
Man tror det seg hør og bør, og vente med dette svaret, til El-Bilen er på plass!

Hei, "Mazzbot" - hele Tingen her, er en fullstendig ny opplevelse, for meg.

Men dette forumet  "really Rocks!" For å si det på dårlig Fransk.
Trilling, bestilt KIA

Ingeniøren

Gratulerer - greit å ha tatt en beslutning og gjort det, ikke - kjøpt elbil mener jeg. God følelse tolker jeg  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

65lars

;D Hehehe -  ;D   ja - jeg er ganske så "gira"! Og det var en Citroen Zero - som var overaskende komfortabel å sitte i, og kjøre også.  Mye "større" inni, en det ser ut fra utsiden.  Kunne nesten ikke tro aksellerasjonen.  Så - god følelse, yess!

Og jeg bør også takke en selger hos Dahles bil, hvor jeg uken før omtrent hadde kjøpt en Polo diesel.
Med 5 års service også.  Men var ganske stressa, og selgeren sier da, at blir man stresset og bare vil få "kjøpet" unna, skal man puste ut litt, og vente.  Og jeg ventet og tenket noen dager, og endte opp med elektrisk, allikevel - mye takket være dette forumet.  Så nå skal jeg lese litt mer, lærer jo nyttige ting nesten hver gang jeg er på!
Trilling, bestilt KIA

AmocoCadiz

Sitat fra: 65lars på torsdag 25. februar 2016, klokken 11:15
;D Hehehe -  ;D   ja - jeg er ganske så "gira"! Og det var en Citroen Zero - som var overaskende komfortabel å sitte i, og kjøre også.  Mye "større" inni, en det ser ut fra utsiden.  Kunne nesten ikke tro aksellerasjonen.  Så - god følelse, yess!

Og jeg bør også takke en selger hos Dahles bil, hvor jeg uken før omtrent hadde kjøpt en Polo diesel.
Med 5 års service også.  Men var ganske stressa, og selgeren sier da, at blir man stresset og bare vil få "kjøpet" unna, skal man puste ut litt, og vente.  Og jeg ventet og tenket noen dager, og endte opp med elektrisk, allikevel - mye takket være dette forumet.  Så nå skal jeg lese litt mer, lærer jo nyttige ting nesten hver gang jeg er på!
Gratulerer med ny flott og morsom elbil. Nå var du ekstremt heldig som gikk for Citroen Czero istedenfor diesel Polo. Jo mer du får kjørt og brukt elbilen og alle dess fordeler, jo mer vil du oppdage hvor kjedelig det ville vært å bolme rundt i en diesel Polo.
Jeg mener trillingene er veldig smarte og gode elbiler, da de kom for en ca 5 år siden var de "game changers) for elbil, med brukbar rekkevidde, chademo hurtiglader, plass til 4, snur på en 5øring, kan parkeres overalt og ser kul ut (eller søt som barna og veninenne sier...)
Med stadig økende hurtigladenettverk, kan bilen kjøres lenger og lenger, folk har kjørt den til Malaga og fra Ystad til Haparanda bl.a. At den har nær null feil og batteriet holder godt er jo enda en flott fordel.
Jeg tror rett og slett trillingene blir den neste (VW) boblen, en fremtidig klassiker og kult-elbil!
( med fremtidige utviklingsmuligheter med batteribytte til bedre batterikjemi og forhåpentligvis steder som PimpMyTrilling.com og TrillingHackers.net    :-)  )

65lars

Trilling, bestilt KIA

arthur

Sitat fra: 65lars på onsdag 24. februar 2016, klokken 18:27
Selger ( og jeg anbefaler ham)  fortalte at Produsent ikke anbefaler understells behandling. (!-?)

Fikk samme beskjed fra Mitsubishi da vi kjøpte vår Miev. Snakket også med dem på verkstedet og de sa det samme så kanskje det rettog slett er riktig.

Gratulerer med ny bil!
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Ingeniøren

Sitat fra: arthur på fredag 26. februar 2016, klokken 19:09
Sitat fra: 65lars på onsdag 24. februar 2016, klokken 18:27
Selger ( og jeg anbefaler ham)  fortalte at Produsent ikke anbefaler understells behandling. (!-?)

Fikk samme beskjed fra Mitsubishi da vi kjøpte vår Miev. Snakket også med dem på verkstedet og de sa det samme så kanskje det rettog slett er riktig.

Gratulerer med ny bil!

De selger biler vet du, og om den varer evig blir det dårlig med salg.....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

arthur

Jeg vil gjerne høre hva du vet som de ikke vet slik at jeg har det riktige utgangspunkt for egen vurdering.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

65lars

Takk Arthur, og ja - jeg er også litt nyskjerrig mht understellsbehandling. 
Som nevnt, la meg godt under denne bilen (innendørs) med lommelykt og speil, så etter rust.  Mesteparten av undersiden er jo tildekket, og fant kun rust et sted, på en stor metall ring - et slags mellomledd der.  Bremseskivene også, hadde spor av rust på seg. (Dette er en demo-bil, med under 1K Km på seg, og vi er fremdeles i februar).

Kommuniserte med en annen C-Zero entusiast her, som mente at hans bil (muligens en 2012 modell) ble "brun" under, etter to uker.  Så han tok full understellsbehandling, og gjør det hver gang han skifter hjul -eller dekk. 
Har kontaktet 3 verksteder her, som driver med understellsbehandling, og alle tre har forskjellige løsninger her, og svært forskjellige priser.

Jeg tror jeg venter litt.  Har også en del anti-rust materialer og sprayer, samt noen "gode gamle" godbiter fra FMV - her...   :)

Dette er en Wikipedia side, og de har sin årlige "fund raiser" - ikke bidra, dersom du ikke bruker dem, men jeg bruker dem ofte, og bidrar litt.

https://no.wikipedia.org/wiki/Fredrikstad_Mekaniske_Verksted
Trilling, bestilt KIA

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA