Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering av nye Leaf

Startet av Victorian, torsdag 03. mars 2016, klokken 13:18

« forrige - neste »

Victorian

Hei,

jeg har en 2013 "facelift" Leaf Accenta som har problemer med bluetooth. Det fungerer dersom bare én mobil er paret med bilen, men feiler dersom to mobiltelefoner er paret med bilen.

Da klarer den kun å koble seg på telefon nr 2, aldri telefon nr 1. For å koble seg til telefon nr 1 må telefon 2 slettes fra bilen.

I praksis betyr dette at eier av mobil nr 1 må slette mobil nr 2 hver gang hun kjører, mens eier av mobil nr 2 må pare mobilen til bilen hver gang han kjører.

Har noen andre dette problemet med sin bil? :)

sjossang

Vi har hatt 4 forskjellige telefoner koblet til bilen, men jeg mener å huske at den prøve å automatisk koble seg til den sist tilkoblede telefonen.

Når kone så skal bruke bilen så leter den etter min telefon, men prøver aldri å koble til hennes. Hun må da manuelt gå inn i Paired Devices og velge sin telefon - som da blir koblet til på vanlig måte.
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

kjbu

Sitat fra: sjossang på torsdag 21. januar 2016, klokken 15:26
Vi har hatt 4 forskjellige telefoner koblet til bilen, men jeg mener å huske at den prøve å automatisk koble seg til den sist tilkoblede telefonen.

Når kone så skal bruke bilen så leter den etter min telefon, men prøver aldri å koble til hennes. Hun må da manuelt gå inn i Paired Devices og velge sin telefon - som da blir koblet til på vanlig måte.

Samme på min 2013 EuroLeaf
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

paaland

Står i brukermanualen at den forsøker koble seg til den sist koblede telefonen. Den burde jo prøvd den nest-siste osv hvis den ikke når den siste. Men det tror jeg ikke den gjør.
Kia Soul EV (2016)

Strømbil

Sitat fra: sjossang på torsdag 21. januar 2016, klokken 15:26
Vi har hatt 4 forskjellige telefoner koblet til bilen, men jeg mener å huske at den prøve å automatisk koble seg til den sist tilkoblede telefonen.

Når kone så skal bruke bilen så leter den etter min telefon, men prøver aldri å koble til hennes. Hun må da manuelt gå inn i Paired Devices og velge sin telefon - som da blir koblet til på vanlig måte.

Er dessverre slik som beskrevet ovenfor her. Svakt av Nissan.
Svart Nissan Leaf 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA