Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lurt å kjøpe nye leaf i min situasjon?

Startet av slabbadask, torsdag 03. mars 2016, klokken 00:00

« forrige - neste »

slabbadask

Her forleden dag var jeg borti en del "feilmeldinger"med Leafen som jeg aldri har sett/opplevd før.

Bilen hadde stått ett par dager uten å bli brukt,å her jeg bor har det vel vært opp mot 20 blå. Bilen hadde litt over 60% kapasitet da jeg parkerte den. Skulle en liten tur på senteret og da oppførte bilen seg helt normalt. Men da jeg skulle hjemover igjen fikk jeg opp følgende feilmelding i dashboardet T/M system mailfunction. Å bilen ville rett og slett ikke gå i gir. Hørte også en infernalsk tikkelyd fra dashboardet som kunne minne om ett rele som klikket. Skrudde bilen av og på 3-4ganger og da forsvant denne feilmeldingen og jeg fikk satt bilen i gir. Ja ja tenkte jeg da, kan jo være at bilen hadde stått en stund ute i kulda og fikk seg ett lite sjokk. Eller at den bare fikk seg en liten "klikk" der å da. Uansett happy for at denne feilmeldingen ble borte, helt til jeg skulle starte å kjøre. Da lyste PS lampen på dashboardet (Powersteering) å denne var da ute av funksjon. Stoppet å startet bilen 3-4 ganger, PS lampen slukket og servostyringen virket igjen.

Spørsmålet mitt da er om noen her inne har vært borti lignende med sin Leaf?

Søkte litt om T/M system malfunction på nettet, men fant ikke noe som ga noe svar.

LeafSwe

3P+
3SR+

kodalse

PS feilmeldingen har jeg fått ca 3-4 ganger siste året.
Slår bare av og på bilen en gang til så er det i orden.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

medic.66

Jeg har hatt problem med at 12 V batteriet har gått tom hvis den har stått m ladekabel i ved innstilt lading på 80 %. Siste gangen jeg lada 12 V batteriet, fikk jeg samme feilmld når jeg starta opp bilen. I tillegg fikk jeg den "relelyden" som du beskriver. Hadde bilen inne til sjekk. De fant ut at det var et rele som måtte byttes. Etter dette har jeg ikke fått feilmld og 12 V batteriet har holdt på strømmen.
Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA