Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny nasjonal transportplan. To nye modeller. Hvordan ville dette påvirke model S?

Startet av Gusse, onsdag 02. mars 2016, klokken 21:41

« forrige - neste »

Gusse

Kan virke som om at i det siste, så ha bilen totalt gitt blanke i hvor mange grader man velger på Tesla app ???
Opplever noen andre dette?
Hvirker som den står å koker i 30min uansett.

Salvesen

28 er jo VELDIG nærme 30, temperatur regulering er noe av det vanskeligste som finnes å regulere. Tipper du får annet resultat om du ikke ligger så nærme? Skal prøve selv nå.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Kilroy

Ja, har oppdaget det samme, men usikker om den står i 30 min uansett. Når jeg oppdaget det i går, så slo jeg av, da var den kommet drøye 2 grader over mener jeg.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

cairnz

Skru den av, vent ti sek og skru den på igjen, så skal du se at den ikke rapporterer 30 lengre :)
Elbilist

Line

Jeg merket noe av det samme, men sjekket igjen et par minutter senere og da var varmen gått ned.
Virker på meg som om den fyker på med varme, og så går det kanskje litt over det du har satt og så slår den varmen ned og holder seg rundt der du har satt gradene.

lunitiks

Sitat fra: cairnz på torsdag 21. januar 2016, klokken 10:22
Skru den av, vent ti sek og skru den på igjen, så skal du se at den ikke rapporterer 30 lengre :)

Sier kanskje litt om hvor temperaturmålerne sitter i bilen (les: i dysene eller svært nær). Samsvarer med teorier som tidligere har vært lansert i andre tråder her inne
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Salvesen

Sitat fra: lunitiks på torsdag 21. januar 2016, klokken 18:56
Sitat fra: cairnz på torsdag 21. januar 2016, klokken 10:22

Sier kanskje litt om hvor temperaturmålerne sitter i bilen (les: i dysene eller svært nær). Samsvarer med teorier som tidligere har vært lansert i andre tråder her inne

Høres heller ut som en logisk feil om dette er løsningen, temp sensorer virker ikke så raskt.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA