Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Respekt for skilt og yrkessjåfører.

Startet av Joachim_b87, onsdag 02. mars 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: TorAtle på fredag 18. mars 2016, klokken 13:34
Sitat fra: Ferry på fredag 18. mars 2016, klokken 13:28
Det har også vært noen rykter om at BMW hopper rett til neste generasjon celler på 120 Ah.
Da blir jeg svært overrasket. Tror det er mange år frem i tid.

Jeg er villig til å vedde på at 120ah kommer i 2018. Men 380 km NEDC er vel neppe noe å løfte på øyenbrynene av da. Regner med NEDC på Opel eAmpera er 400+ og TM3 er nok også på samme nivå.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

JorgenM

Når jeg ser hvor mye frustrasjon (les: sjalusi) kommentaren min om 2 stk i3 fremprovoserer hos folk som ikke har i3 så MÅ jeg jo skaffe meg 2 stk snarest hehe  ;D
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

model3citizen

Sitat fra: kos på fredag 18. mars 2016, klokken 10:02
Hva legger jeg i det - dagens elbiler er laget med unntak av tesla å kunne kjøre i praksis 13 mil - jada jada det står noe annet på et papir men i praksis så kjører de 13 mil - det er teknologien. Og her havner også BMW.

Nå er ikke BMW i førersetet for utvikling av elbiler - heller i gruppen med det generelle - og så lager de en elbil med bensin generator- og så forteller de at de skal øke rekkevidden med 50 % og da er det jeg blir provosert 50 % av hva ? Jo det er papir varianten som i praksis vil si 5 - 7 mil i praksis om det i virkeligheten er 50 %.

Hadde de kommet med en bil som faktisk kunne kjøre i praksis 25 mil ville det vært noe annet - men her havner de kun sammen med det generelle og da kan du likegodt kjøpe en tvilling en Nissan en Renault osv eller ta steget ut av de generelle og kjøpe deg en bil som i praksis kjører 25 mil +++. Og de bilene er på vei, og er tekniske overlegne da de kan kjøre det doble av en BMW - for det er vel fram du skal med bilen? For øvrig er det svært enkel teknolog i en hvilken som helst elbil. Batteri - styreenhet - motor - bremser - men blir du blendet av keiserens nye klær så har man en følelse som skal tekkes.

Dette kommer sikker til å komme som et sjokk på deg, men om elbilen har tilstrekkelig rekkevidde til å dekke mitt daglige behov, så holder det faktisk. Trenger ikke mer, og har således det beste fra to verdener. Enestående kjøreegenskaper og latterlige lave driftskostnader.

Når det gjelder kjøreegenskaper, så kan du se i signaturen hva jeg har som referanse. Vekt ødelegger alt.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

kos

Ingen inkludert meg er uenig i at om du har en bil som kjører 10 mil mellom lade stoppene og det fungerer fint for deg så er det glimrende. Men det er langt fra de aller fleste.

Når det gjelder det siste med porteføljen så forstår jeg lite av det som står der. Bortsett fra at du stort sett har erfaring fra biler som ikke kan ta bagasje. Og det er fint - men de fleste har også en familie. Og en Elise gjør stort sett samme nytten som en motorsykkel. 

Klykken

Kjøper man en bil og sutrer over begrensningene den har i ettertid, er det ingen andre enn seg selv å skylde på. Gjør research i forkant og alle blir fornøyd. Så får heller selvutnevnte bedrevitere stå på sidelinjen og preke som Jehovas Vitner så mye dem vil.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

TM

#170

AppleKnocker

Sitat fra: Sungrazer på tirsdag 15. mars 2016, klokken 10:11
Ser ut som om det kommer fire forskjellige versjoner. Vanlig i3 og i3 REX, men også i3 med større batteri og REX med større batteri.

http://www.bmwblog.com/2016/03/14/bmw-i3-battery-upgrade-brings-expansion-four-variants/

Det står også i artikkelen at BMW vil konsentrere seg om teknologioppgraderinger fremfor design. Hva annet kan vi forvente oss tro?``:)

Når elbilfordelene fader ut, begynner I3 REX med oppgradert batteri å se attraktiv ut. Men jeg er jo bare en epleknekt fra landet, og ikke en hipster. Så jeg velger nok noe dølt i stedet  :P
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

JorgenM

#172
BMW CEO bekrefter 50% økning fra 81 miles (130km) til 120 miles (193km):
http://www.autonews.com/article/20160320/OEM06/303219959/bmw-plans-an-autonomous-ev-for-next-era-of-mobility

"as well as unspecified design changes"
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

TM

Artikkelen er vel bare en oppsummering av tidligere rykter og informasjon.
Men det som forbauser meg er en grov faktafeil i rekkevidden til dagens i3 sammenliknet med Nissan Leaf:

sitat: " But in the past three years, its 81-mile range has been eclipsed by newer electric cars, and almost doubled by the 30kWh Nissan Leaf (155 miles)"
Her har artikkelforfatteren sammenliknet EPA verdien for i3 med NEDC verdien for Nissan !! Det korrekte forholdet er 109/81 dvs. +35 %...og det er jo et stykke unna doblling  ???

http://www.alphr.com/cars/1003007/new-bmw-i3-with-50-more-battery-range-is-coming-in-2016


Beckern

Sitat fra: Mazzbot på lørdag 23. januar 2016, klokken 21:16
Ledende i sin klasse vil vel være Bolt iløpet av 2016/2017 , blir og spennende å se på tesla sin lansering av model 3 :) !

Tror det vil være Bolt , tesla model 3 og bmw på topp og de andre under .

Anser bolt og Model 3 for å stille i en annen klasse.
Prisene vil nok også justere seg etter og skape et skille mellom disse og de med under halvparten i batterikapasitet. Pr. i dag snakker vi jo om mer enn 3 x i3 kapasitet. Selv i oppgradert versjon vil de ha godt mer enn dobbelt.

Stikkkontakt

Påstått insider på goingelectric.de sier at 2017-modellen også får 3-fas 11kw lader. Det er vel logisk ettersom batteriet blir såpass mye større.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

kristians

Selvsagt litt avhengig av hva den vil koste tror jeg at jeg "må ha" denne bilen. Jeg har lest gjennom store deler av tråden og tilhørende linker, men klarer ikke helt forstå når leveringer vil begynne (det er kanskje fordi vi ikke vet?). Leser både produksjonsstart i juli og lansering i Paris i oktober.

Dere med kjennskap til BMW, når tror dere det vil være realistisk å kunne bestille/få levert 2017 i3?

Olemann

Hvis BMW klarer det like bra/dårlig som da jeg bestilte min i januar 2014 så går det 5 måneder fra bestilling til du har bilen.  Tipper de klarer det minst like bra for denne oppgraderte utgaven.

Sitat fra: kristians på lørdag 02. april 2016, klokken 16:47
Selvsagt litt avhengig av hva den vil koste tror jeg at jeg "må ha" denne bilen. Jeg har lest gjennom store deler av tråden og tilhørende linker, men klarer ikke helt forstå når leveringer vil begynne (det er kanskje fordi vi ikke vet?). Leser både produksjonsstart i juli og lansering i Paris i oktober.

Dere med kjennskap til BMW, når tror dere det vil være realistisk å kunne bestille/få levert 2017 i3?

TM

#178
Jeg har hørt rykter om at 2016 modeller ikke kan legges inn for produksjon senere enn mai.På bakgrunn av det antar jeg at det vil åpnes for bestilling av 2017 modell fra mai måned. Men det er ingen som vet sikkert. Tror ikke det blir på langt nær så lang ventetid som da i3 ble lansert første gang. Håper selv på levering før september, men kanskje jeg er for optimistisk  ;)

Leica

Til ingenøren: Det kan jo håpes at BMW oppgrader bilen til trefaselading, da er 32A problemet løst forutsatt at du har 400V inn på husvegg....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA