Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Respekt for skilt og yrkessjåfører.

Startet av Joachim_b87, onsdag 02. mars 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

TM

Foreløpig har det bare lekket at en blå spesialutgave av i3 "Mr Porter" vil vises i Geneve. Ville vært fint med noen nye farger, men det er jo rekkevidde som betyr mest. Det er jo dessuten vanlig at utdaterte bilmodeller kommer med fancy "edition" navn før det kommer ny modell eller facelift. Så hvis dette er det eneste "nye" som presenteres i Geneve, så er det kanskje et tegn på at det nye batteriet er forsinket.

http://www.carscoops.com/2016/02/bmw-i3-mr-porter-limited-edition-in.html

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

TM

Ser ut til å være et motehus -  http://www.mrporter.com
Fargen var vel ikke så verst, men det spørs om detcer mange som er interessert i denne modellen til 68000 € !! Men det finnes vel alltid noen som betaler mye for å skille seg ut.

JorgenM

Husk at en bowlerhatt er inkludert i den prisen da  ;D
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

JorgenM

Rykter om en i3s, sprekere versjon av i3. Ser ikke helt nødvendigheten av en slik modell men... i3 er jo sprek nok i utgangspunktet.

http://www.bmwblog.com/2016/02/22/bmw-is-planning-an-i3s-model-with-more-driving-range-sportier/
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

TM

Jeg ser heller ikke hensikten med større effekt, men skulle gjerne hatt en sportline pakke med sportsseter og sportsratt (med varme). Det er merkelig at man får varme i rattet i alle BMW modeller, unntatt i i3 hvor det har størst nytteverdi.

Mazzbot

Håper i3 kommer I større versjon med større batteri . Den er litt for liten til mitt bruk så derfor ønsker jeg den større
Tesla model 3 reservert 31/3 .

TM

Da må du nok vente lenge er jeg redd. Da må du vel vente på i5, eller hva den vil hete  :)
Jeg ser at flere av ryktene antyder at det kommer nytt batteri fra 2016.5 modell. Det skulle indikere juli produksjon. Derfor har jeg lagt min bil på vent til etter 1. juli. Krysser fingrene for at det er mulig å få større batteri mot tillegg i prisen  ;)

TM

Det var ikke mye spennende BMW avslørte på sin pressekonferanse i dag.

http://www.live.bmwgroup.com/2016gen/index.html

De skrøt av at salget hadde økt med 66 % siden i fjor. Det er jo positivt, men kanskje de på grunn av dette venter til 2018 med å gjøre noen endringer (ink. økt rekkevidde ?). Men utstillingen har vel så vidt begynt, så det er fortsatt håp i hengene snøre. Uansett er jo Leaf et alternativ  ;)

Ingeniøren

Sitat fra: TM på tirsdag 01. mars 2016, klokken 15:05
Det var ikke mye spennende BMW avslørte på sin pressekonferanse i dag.

http://www.live.bmwgroup.com/2016gen/index.html

De skrøt av at salget hadde økt med 66 % siden i fjor. Det er jo positivt, men kanskje de på grunn av dette venter til 2018 med å gjøre noen endringer (ink. økt rekkevidde ?). Men utstillingen har vel så vidt begynt, så det er fortsatt håp i hengene snøre. Uansett er jo Leaf et alternativ  ;)

Det kan du ikke mene  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

TM

TM

Merkelig stille fra BMW leiren i Geneve om dagen. Venter de med å avsløre rosinen i pølsa, eller har de ombestemt seg i forhold til leveringstid ?
I januar bekreftet de vel at rekkevidden ville øke i 2016, og de brukte vel også ordet "sommer". Litt rart at de lettet på sløret allerede i november i fjor; kom med flere detaljer i Las Vegas i januar i år og deretter er stille som en østers i europas viktigste bilutstilling. Kanskje de føler at budskapet uansett kommer i skyggen av lanseringen fra Opel ? Jeg vil tro at en og annen biljournalist vil stille dem noen spørsmål  ;)

kos

BMW er en liten produsent når vi sammenligner med Toyota og Ford. Og om de ikke kan tangere Bolt og model 3 er egentlig hele BMW merket et 2 rangs merke - antar at de har fått noe å tenke på der ja. Så enten ser vi en stor endring i rekkevidden eller så kan de egentlig bare la være - da er det kun merket på panseret igjen av bilen.

LMOR

Sitat fra: kos på fredag 04. mars 2016, klokken 19:36
BMW er en liten produsent når vi sammenligner med Toyota og Ford. Og om de ikke kan tangere Bolt og model 3 er egentlig hele BMW merket et 2 rangs merke - antar at de har fått noe å tenke på der ja. Så enten ser vi en stor endring i rekkevidden eller så kan de egentlig bare la være - da er det kun merket på panseret igjen av bilen.
?
BMW er verd like mye som Toyota, og dobbelt så mye som Ford. Vet ikke hvor du henter informasjonen fra...
i3 utgjør ca 1% av antall biler de selger, så hvorfor skulle det være hovedattraksjonen på en bilmesse som gjelder alle bilene de produserer? Det er viktigere for dem å selge flere av de andre nye bilene. De kan ikke produsere 2mill i3er.
Så lenge BMW selger alle de i3ene de kan produsere, så har de ikke hast med å endre produksjonen. Så snart de ser at det faktisk går utover salget, så kommer det biler med større batteri.
Som det står lengre opp i denne tråden er min gjetting at nytt batteri lanseres før sommeren og de første leveres i september.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Jeg er optimist så mitt stalltips er fortsatt produksjon i juli og levering i august  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA