Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Respekt for skilt og yrkessjåfører.

Startet av Joachim_b87, onsdag 02. mars 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

TM

BMW har forlenget pakketilbudene, inkludert "Fully charged" til 30.6.2016. Det betyr at de vil bli levert som 2017 utgave, men med 22 kwh batteri. Så vidt jeg vet er denne kampanjen låst til eksisterende utstyr, og kan ikke kombineres med større batteripakke. Er det noen som sitter på annen informasjon ? Det er kanskje for mye å forvente å få 55K imrabatt på en ny "modell"  ;)

LMOR

Sitat fra: TM på fredag 08. april 2016, klokken 20:45
BMW har forlenget pakketilbudene, inkludert "Fully charged" til 30.6.2016. Det betyr at de vil bli levert som 2017 utgave, men med 22 kwh batteri. Så vidt jeg vet er denne kampanjen låst til eksisterende utstyr, og kan ikke kombineres med større batteripakke. Er det noen som sitter på annen informasjon ? Det er kanskje for mye å forvente å få 55K imrabatt på en ny "modell"  ;)
De tyske ryktene refererer til at pakken med 5000 Euro i rabatt de har nå skal fortsette med nytt batteri. Men at bilen vil koste 1500 Euro ekstra med nytt batteri.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

De første dagene i Mai smeller det - da kommer detaljene og de faktiske prisene til å bli kommunisert i alle media fra BMW. Jeg tror LMOR er ganske tett på med 10-15.000 ekstra uten at jeg skal utdype noe mer om hvorfor jeg vet eller "tror" det ;)

Ellers er det flott å se at kos endelig ser ut til å ha dratt sin kos - hvis jeg skulle ha begynt å diskutere med ham, så tror jeg det hadde endt opp med litt "biff tartar"  ;D (men de lærer saaaaakte, som de sier) :)


Stikkkontakt

Sitat fra: bromm på fredag 08. april 2016, klokken 22:36
Jeg tror LMOR er ganske tett på med 10-15.000 ekstra uten at jeg skal utdype noe mer om hvorfor jeg vet eller "tror" det ;)

Man trenger vel ikke utdanning utover 6.klasse for å finne ut at 1500 euro blir 10-15.000 kr. 1500 Euro er jo bekreftet. Mulighet for at halvhurtig lader(eller annet utstyr) er en del av 94ah-pakken i Norge kan gjøre tillegget større, men da sammenligner man epler og pærer..
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

LMOR

Eller at det er oppgraderingen som koster 30000.-  ;D
(Hvis du leser litt høyere opp så er det noen som mener at prisen er 30000.-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Stikkkontakt

Sitat fra: LMOR på lørdag 09. april 2016, klokken 15:07
Eller at det er oppgraderingen som koster 30000.-  ;D
(Hvis du leser litt høyere opp så er det noen som mener at prisen er 30000.-)

Med oppgradering, mener du da bytte av batteri i eksisterende bil?
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

LMOR

#231
Ja, har ikke sett en bekreftet pris på det. 30000.- hadde vært en god pris.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Ja, utvilsomt...men det høres helt urealistisk ut. Det er nok en vesentlig kostnad bare med jobben med å bytte batteri og håndtere frakt / resirkulering. Dette skal det beregnes mva av avtar jeg. Dessuten ville det da trolig være lønnsomt å kjøpe en 2017 "Fully charged" med 55000 i rabatt og bytte batteriet med en gang.
Jeg tror BMW faktisk vil selge nye biler  ;)
Det kan hende at det er god markedsføring i å tilby elbil-eiere oppgradering, men at det blir så billig at de fleste vil gjøre det tror jeg ikke på. Mange har vel kjørt over 50.000 km med bilene sine og 60 øre pr. km for å bytte batteri og øke bruksverdien på bilen ville jo være en gavepakke. Jeg tror dessverre ikke lenger på julenissen  ;D

Sungrazer

Informasjonen som har kommet frem mhp. batteribytte er at det er laget som en modul som kan byttes for å forlenge levetiden på bilen i tilfelle batteriet eller moduler i batteriet blir skadet.

Det er nok mulig å kjøpe et batteri med større kapasitet og få byttet det, men da tror jeg jaggu du er nødt å hoste opp en god del kronasjer. Jeg spurte i deleutsalget på Bavaria Økeren om akkurat det. Svaret var at det ville være mer lønnsomt å bytte bil, om det ikke var en garantijobb. Batteriet var svært dyrt, seksifret dyrt.
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

LMOR

Tror dessverre du har rett. Har lest at det er få oppgraderingspakker tilgjengelig og kun i en kort begrenset periode, men er også bare et rykte. Men hvis det blir urealistisk høy pris så vil nok presse hive seg over dette og det går ut over BMW sitt rykte. Får i hvert fall håpe at innbytteprisen avhenger av km kjørt med det gamle. Disse skal benyttes i lagringssystemer, så verdien for BMW vil være avhengig av tilstanden på batteriet.
Det blir ikke som å kjøpe nytt og kaste det gamle, som prisen delelageret opererer med. Den prisen er kjent; ca 100 000.- + arbeid.
Så prisen blir nok mellom 30-50 000.- + arbeid.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

#235
De eksisterende batteriene er verdt sin vekt i gull - så de kan man nok få en betydelig innbyttepris for, ja ;)

Her har dere et godt eksempel på gjenbruk:
http://www.greencarcongress.com/2016/03/20160306-mw.html

TM

Sitat fra: bromm på mandag 11. april 2016, klokken 09:42
De eksisterende batteriene er verdt sin vekt i gull - så de kan man nok få en betydelig innbyttepris for, ja ;)
Ja, men såvidt jeg vet forsvinner ikke inntil 30 % av gullvekten i løpet av garantitiden  ;D

model3citizen

Må innrømme at jeg med mine 9mil med motorveipendling kan rettferdiggjøre å oppgradere batteri. 50% lengre rekkevidde hadde løst problemet med oppvarmet kupe når det er -15 ute.

Men, ikke det, 20kWh holder akkurat, spørsmålet er hvor lenge. 30kWh ville gitt meg marginer nok i årevis.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

bromm

Sitat fra: TM på mandag 11. april 2016, klokken 10:09
Ja, men såvidt jeg vet forsvinner ikke inntil 30 % av gullvekten i løpet av garantitiden  ;D
Tror du missforstår litt TM - når batteripakken er "ferdig" for bruk til traction motor i bil, så er den fortsatt "som ny" til bruk i "second life"-applikasjoner, hvor belastningen og ladesyklusene blir noe helt annet enn til bilbruk. De vet tilogmed ganske nøyaktig hva forventet levetid blir på pakkene, siden de allerede er logget under tid i bilen ;)

Slike robot-traller har de hatt en god stund på St. Olavs hospital i Trondheim (de snakker tilogmed trøndersk ;) ) Dette markedet kommer til å ta av snart:


TM

Sitat fra: model3citizen på mandag 11. april 2016, klokken 11:58
Må innrømme at jeg med mine 9mil med motorveipendling kan rettferdiggjøre å oppgradere batteri.
Tror nok mange er i samme situasjon som deg. Spørsmålet er hvor mye du er villig til å fryse for å spare 50 laken  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA