Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Respekt for skilt og yrkessjåfører.

Startet av Joachim_b87, onsdag 02. mars 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

marskar

Opsjonen vil koste 30.000 i Norge ved kjøp av ny i3.
2014 BMW i3
2016 BMW 320d X-drive M-Sport
x 2012 BMW 520d M-sport

Stikkkontakt

Sitat fra: marskar på onsdag 06. april 2016, klokken 08:36
Opsjonen vil koste 30.000 i Norge ved kjøp av ny i3.

Og så er spørsmålet om grunnprisen med lite batteri går ned..
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

TM

Sitat fra: marskar på onsdag 06. april 2016, klokken 08:36
Opsjonen vil koste 30.000 i Norge ved kjøp av ny i3.
Tror du eller vet du ?. BMW har vel for vane å ha priser som slutter på 900, så da mener du sikkert 29.900  ;)
Men hvis rabatt pakker på ca 30.000 samtidig blir borte, så snakker vi om 60.000. Er redd for at vi havner i det området.

TM

Sitat fra: LMOR på onsdag 06. april 2016, klokken 00:04
Tilbake til tema. Siste løse rykter jeg har lest fra Tyskland er at opsjonen på 94Ah batteriene vil koste mellom 10 - 15 000.-. Og at den offisielle informasjonen kommer i starten/midten av mai.
Det høres ikke veldig sannsynlig ut. Det er nok vanskelig å sammenlikne prisene direkte med tyskland. Der koster også grunnmodellen 278.000 eks. mva etter dagens kurs. Da er det uten hurtiglading, batterivarmer og setevarmer. Her koster en High Voltage med vinterhjul mindre enn dette. Markedsprisen for 50 % større rekkevidde i Norge er nok langt høyere enn 10-15000 og det er nok den som vil være utslagsgivende. På den annen side, kombinert med bortfall av rabatter, så er man kanskje ikke så langt unna  ;)

marskar

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 06. april 2016, klokken 09:11
Sitat fra: marskar på onsdag 06. april 2016, klokken 08:36
Opsjonen vil koste 30.000 i Norge ved kjøp av ny i3.

Og så er spørsmålet om grunnprisen med lite batteri går ned..

Ja vi får nok bare vente og se, kan jo hende de er nødt til å sette ned grunnprisen på dagens for å få solgt den.
2014 BMW i3
2016 BMW 320d X-drive M-Sport
x 2012 BMW 520d M-sport

Amigakongen

Har det kommet noe fra BMW om det går å oppgradere brukt i3 med større batteri?
2015 BMW I3 - 11800km

LMOR

Sitat fra: TM på onsdag 06. april 2016, klokken 10:09
Sitat fra: LMOR på onsdag 06. april 2016, klokken 00:04
Tilbake til tema. Siste løse rykter jeg har lest fra Tyskland er at opsjonen på 94Ah batteriene vil koste mellom 10 - 15 000.-. Og at den offisielle informasjonen kommer i starten/midten av mai.
Det høres ikke veldig sannsynlig ut. Det er nok vanskelig å sammenlikne prisene direkte med tyskland. Der koster også grunnmodellen 278.000 eks. mva etter dagens kurs. Da er det uten hurtiglading, batterivarmer og setevarmer. Her koster en High Voltage med vinterhjul mindre enn dette. Markedsprisen for 50 % større rekkevidde i Norge er nok langt høyere enn 10-15000 og det er nok den som vil være utslagsgivende. På den annen side, kombinert med bortfall av rabatter, så er man kanskje ikke så langt unna  ;)
Vi får se. De kan ha forskjellige pakker i forskjellige land, men i utgangspunktet skal nettoprisene på i3 være lik i alle land. De er 2 stk som har fått denne prisen fra BMW, og det skulle være uavhengig av rabattpakkene som skulle bestå. Siden vi ikke skal betale moms/avgifter skal det bli interessant å høre forklaringen på en prisforskjell mellom Tyskland og Norge. Men jeg stoler hverken på 15' eller 30'. Det er rykter så langt. Noen rykter sier også at BMW har måttet tilpasse prisene ift konkurrentene, for ellers priser de seg ut nå. Det er ikke Samsung tjent med heller.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Stikkkontakt

Ja, det er ikke sikkert at BMW betaler mer for 94ah celler nå enn det de betalte for 60ah til de første bilene som ble produsert for 2,5 år siden.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

TM

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 06. april 2016, klokken 19:21
Ja, det er ikke sikkert at BMW betaler mer for 94ah celler nå enn det de betalte for 60ah til de første bilene som ble produsert for 2,5 år siden.
Det stemmer sikkert. Men prisen har da også blitt satt ned 30-50.000 på grunn av pakker og storkunderabatt. Samtidig har euro blitt 30 % dyrere. Men det som betyr noe er hva markedet er villig til å betale. En High voltage med nytt batteri burde nok helst ligge under 300.000 (299.900

Stikkkontakt

#219
Jeg sendte i all beskjedenhet en høflig mail til BMWs i-Guru i Hamburg.
Forklarte at jeg var klar for å bestille ny bil,men at i3 kun var aktuell med større batteri. Samt at forhandlere i Norge ikke hadde konkrete svar og det kunne bety at BMW mistet meg som kunde.

Han svarte at jeg var velkommen til å bestille BMW i3 med 94ah batteri hos han. Prislisten hadde han ikke, men tillegget kom til å bli 1500 Euro. Kontrakt kunne skrives i dag om jeg ville. Han hadde ikke fått info om at prisen med eksisterende batteri ville gå ned.

"Hallo Herr Stikkkontakt

die neue Batterie wird  96Ah statt derzeit 60Ah haben und ca 1500 Euro Mehrpreis kosten.

Sie können jetzt einen i3 bei uns bestellen und die neue Batterie bekommen.

Mit freundlichen Grüßen


XXX XXXXXX"


Han skriver 96ah. Korrigerer det til 94ah i neste mail.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

LMOR

Det er den samme infoen jeg refererte til at flere har fått i Tyskland. Blir som nevnt spennende å se hvordan BMW Norge skal klare å få prisen til å bli høyere i Norge, når den skal selges med nettopris i Norge.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TorAtle

Hvorfor selge 2 batterivarianter når forskjellen i pris ikke er større?
2014 BMW i3

Stikkkontakt

Sitat fra: LMOR på fredag 08. april 2016, klokken 13:21
Det er den samme infoen jeg refererte til at flere har fått i Tyskland. Blir som nevnt spennende å se hvordan BMW Norge skal klare å få prisen til å bli høyere i Norge, når den skal selges med nettopris i Norge.

De har et trumf i Norge, og det er at Norge er det desidert billigste landet i verden å kjøpe en i3.
Men om euro mot formodning går ned igjen til 7,5 vil 30.000 kr for 94ah ikke være mulig å forlange.

Noen som gidder å mase litt på BMW Norge i dag og referere til at det er mulig å bestille i3 med 280 km range i Tyskland?
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

LMOR

#223
Du får mye ekstrautstyr for 1500 Euro. Det er mange som velger bort ekstrautstyr uten at jeg kan forstå hvorfor. Hurtiglading til 1000 Euro f.eks. Hvis du aldri har tenkt å hurtiglade og aldri kjører med en 40 km på en dag f.eks, så sparer du 2500.-, altså 10%.
Ofte er det vel grunnprisen som havner i sammenligningstabeller, så hvis grunnprisen stiger med 1500 så kan det være et problem, men at alle synes opsjonen er billig, er jo ikke noe problem.
Kanskje blir den nye 3-fase laderen også en 1500 Euro opsjon? og at BMW Norge har valgt å bundle disse sammen?

Ellers er det tidligere sagt at BMW ikke har lov til å legge på prisene lokalt på i3, så de skal ikke kunne utnytte oss. Men de kan levere forskjellige pakker, enten som standard, opsjonspakker eller som rabatt. Som f.eks. at varmepumpe er standard i Norge.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

JorgenM

Sitat fra: TorAtle på fredag 08. april 2016, klokken 13:23
Hvorfor selge 2 batterivarianter når forskjellen i pris ikke er større?
Det at de skal selge 4 varianter (2 stk EV og 2 stk REX) er vel bare et rykte på en nettside?

Men kan jo være at de har et lager 64-batterier som de skal selge ut.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA